Gå til innhold

Baby Safe Feeder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt en sånn fiffig dings til lillemann, og lurer på hva dere gir deres små i denne? Han er nå straks 6 mnd. Er det noe jeg bør unngå å gi han, utenom melkeprodukter, nøtter etc? Appelsin og mango har så langt vært snadderstoff å suge på, herlig å se hvor gøy han har det med å spise noe selv:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ananas, banan, bringebær, eple, pære, melon, kokte grønnsaker (gulrot, brokkolli osv) er noe av det jeg har prøvd sålangt.

Hun liker ananas veeldig godt, er jo så saftig :)

Skrevet

Ja en dryppende saftig appelsinbit å kline litt rundt med, slå seg selv i hodet med og gnafse ivei på var helsuksess, så snart han vendte seg til den syrlige smaken:) imens hadde mamma'n det ganske gøy med alle ansiktsuttrykkene hehe;)

Takk for tips!

Skrevet

Er det helt ok å gi appelsin? akkurat som jeg har hørt noe om sitrusfrukter men nå husker jeg ikke? mulig jeg tuller altså!

Morsomt å se at de spiser selv ja, hun smatter iherdig på den lille saken :D

Skrevet

Før var det sånn at en skulle vente med sitrus, men ikke nå lenger. Favoritten her er jordbær og druer :)

Skrevet

Hvis det ikke er sitrusallergi eller eksem som blir verre av sitrus i familien (foreldre, besteforeldre, søsken, tanter, onkler) så trenger man ikke være restriktiv med sitrus. At ungen får litt rødt utslett rundt munnen etter å ha spist sitrus er ikke allergi, så lenge det går tilbake etter få timer. Mange barn får slikt utslett av all slags frukt, og er ikke farlig. Det er generelt gunstig å introdusere de fleste matvarer samtidig med amming, da morsmelk virker å beskytte mot tidlig allergiutvikling.

Jeg har også en sånn dings, og banan er ikke noe suksess her. Griseri! ;)

Skrevet

Takk for svar på det jeg lurte på! Her har hun faktisk fått litt sånn utslett etter hun har spist frukt, men det har forsvunnet igjen så har lurt litt på det. Blir gjerne et klesskift etter mating her ja, hehe, men det får bare bli litt gris ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...