Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har brukt siden uke 4, å er nå 24 uker. Føler det som en trygghet, ikke likestramt over magen som ellers.

Det sies at det ikke er noen forskning på at det er tryggere med eller uten, men jeg syns det er meget behagelig derimot ;-)

Kjøpe på babyshop. Men fås kjøpt over mange plasser på nettet også.

Jeg har også, og har brukt det siden uke 8-9. Alle mine venninner som er/har vært gravide har brukt det. Jeg synes også at det er en ekstra forsikring ifht magen. Jeg var selv i en bilulykke for noen år siden, og har merket på kroppen hvor mye skade et bilbelte kan gjøre på magen. Var heldigvis ikke gravid da, men hadde fæle blåmerker over magen. Skummelt! Jeg er kanskje av den grunn litt ekstra engstelig for dette når jeg er gravid, og bruker av prinsipp bilbelte for gravide hver gang jeg er ute og kjører:).

Annonse

Her er link til hva Trygg Trafikk skriver om gravidbeltet i bilen:

http://www.tryggtrafikk.no/?module=Articles;action=Article.publicShow;ID=2943

De konkluderer med at disse gravidputene hjelper på komforten, men at de ikke påvirker bilbeltet på noen som helst ved en eventuell kollisjon.

Jeg brukte det sist graviditet og merket vel egentlig mest at det var behagelig å bruke! Når det gjelder sikkerhet så lener jeg meg på Trygg Trafikk og føler ikke det er nødvendig av den grunn (eller føler meg noe mer eller mindre sikker om jeg bruker det eller ikke). Men nå har jeg brukt et "arvebelte", som til nå har vært brukt av ca 5 gravide kvinner. Har vært brukt av to siden jeg brukte det sist og nå har jeg fått det tilbake, og må finne noen andre å donere det videre til når jeg har født :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...