M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Da er jeg 30+0 uker i dag og har gått opp 13 kg til nå. Begynner å bli litt redd nå kjenner jeg, for ser vannet legger seg noe sykt nå, og sist føyk vekten i taket i 3.tri pga vann. Endte tilslutt på 35 kg opp, og var overvektig i utgangspunktet.. Er fortsatt overvektig i utgangspunktet, og håpte så inderlig å slippe alt det fæle vannet denne gangen. Fikk jo sv skaps forgiftning sist også, så det gorde nok sitt. Hvordan ligger dere andre an nå? Andre enn meg som har gått opp så pass mye rundt uke 30? Merker dere andre mye til vann i kroppen? Kan legge til at jeg allerede bruker støttestrømper hver dag, pluss jeg gjør alt mulig annet av kjerringråd for å unngå alt vannet...
prøver1991 Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 jeg har termin idag, og har gått opp ca 18 kg. hos meg gikk det opp hver uke noen kg
Kaktus_86 Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Er 30+2, har vel gått opp ca 14 kg. Har så langt ikke lagt merke til noe vann.. vet ikke helt hvordan man merker dette her? Håper jeg slipper, det høres ikke noe særlig ut å få sånn plutselig vektøkning på slutten. Er det noe man kan gjøre for å minske dette eller unngå det?
CDT Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 30 uker, opp 8 kg. Bare magen som har vokst, og har ikke vann i kroppen (ennå)
Nurkfrid Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 41+5 i dag. +12 kg. Kaktus_86: du merker vann i kroppen når hender og føtter hovner opp. Trange sko, ringer som blir vanskelig å få av. Jordmor kan også kjenne det. Salt binder vann i kroppen, så man må kutte ned på det. Vann hjelper å skylle ut vann, sies det, så man må paradoksalt nok drikke mer vann.
Mammas lykkebarn Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Uke 29 og har gått opp 6 kilo. Har ikke fått vann i kroppen. Har lagt på meg jevnt og trutt, og er spent på om kiloene raser på meg nå i siste trimester. I de forrige sv.skapene har jeg kun lagt på meg rundt livet, så vi får se hvordan det blir denne gangen. Ser større ut denne gangen, selv om jeg ikke har lagt på meg mye...har sikkert en sammenheng med å gå gravid med barn nummer 3 så tett på de to første sv.skapene...
Collette Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 Uke 29+0. Gått opp 9,5 kilo. Gravid med tvillinger.
Godgutten 07 Junispire :-D Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 28+0 idag og opp 2 kg el no. Håper jeg slipper noe mer. Gikk opp 1 kg totalt med førstemann. Men da 12 kg i minus etter fødsel :-). Gjør meg ingenting, siden jeg er stor fra før.. Har bare liten plass til mat i magen og sykt høy forbrenning når jeg er gravid ser det ut som :-P. Men skal aldri si aldri...startet jo på 3. tri idag, kan jo hende alt kommer nå fremover :-P
snuske nr 2 Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Uke 37, opp 1,5 kg! Sist graviditet gikk jeg opp 18 kg -tenkte jo ikke på tiden etter svangerskapet. (jeg var jo gravid og kunne spise det jeg ville...) Sørger for å ikke bli sittende med 10 kg for mye etter denne gangen også! Heldigvis er det de kiloene som går med nå, ringer løsner og buksene slenger:)
Fru Grønn Skrevet 25. mars 2012 #11 Skrevet 25. mars 2012 29+0 i dag )) Opp 6 kg. Egentlig ingen tanker om det. Ligger litt over på magemål på skjemaet. Ingen antydning til vann.
spissmus89 Skrevet 25. mars 2012 #12 Skrevet 25. mars 2012 27 uker og opp 9 kg... sf mål under normalen og ingen synlige "valker" så hvor kg sitter hen veit ikke jeg:P alltid vært undervektg så håper på litt til overs etterpå
Vogndilla Skrevet 25. mars 2012 #14 Skrevet 25. mars 2012 (endret) Uke 32 = +15kg La på meg 31 og 26kg totalt i de to andre sv.skapene, så er nok noen kg til i vente Endret 25. mars 2012 av EnBlå&ToRosa
2BarnsMamma+AprilBaby<3 Skrevet 25. mars 2012 #16 Skrevet 25. mars 2012 uke 36 + 3 opp 17 kg... fått endel vann i kroppen, men var i utgangspunktet veldi undervektig så ser ikke på det som noe nederlag disse ekstra kiloene
Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 41+5 i dag. +12 kg. Kaktus_86: du merker vann i kroppen når hender og føtter hovner opp. Trange sko, ringer som blir vanskelig å få av. Jordmor kan også kjenne det. Salt binder vann i kroppen, så man må kutte ned på det. Vann hjelper å skylle ut vann, sies det, så man må paradoksalt nok drikke mer vann. Har du ikke født enda? når blir du satt igang?
*LilleTroll + spira Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 Uke 29 i dag, opp 9,5 kg. Ikke vann. På denne tiden i sist svangerskap var jeg + ca 14 kg, så jeg er veldig fornøyd! Tenker nok mer over hva jeg putter i munnen, drikker mer vann og KAN BEVEGE MEG! Juhuuu! Blitt noen gode turer i finværet :-) Kjenner det røsker til noen ganger når jeg går, så da er det bare å tilpasse aktiviteten deretter. Målet er å kunne være i bevegelse hele tiden ut! Føler meg ganske så flott, om jeg får si det selv :-)
bitthen Skrevet 25. mars 2012 #19 Skrevet 25. mars 2012 36+3, opp 12 kg. Begynt å få en del vann kjenner jeg.
Håpefull38 Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 29+4, og opp 10 kg. Har ikke så mye vann i kroppen. Litt hoven i fingrene på morgenen og på kvelden. Av og til litt i beina også. Har problemer med fingre som sovner på høyre hand når jeg skriver meldinger, strikker o.l. Tror jeg har en nerve som ligger i klem oppå hendene.
MrsMilla Skrevet 25. mars 2012 #21 Skrevet 25. mars 2012 Er i uke 34 og har gått opp sånn omtrentlig 20 kg. Det gjør jeg alltid, ender alltid på 25-30 kg over (dette er 3. gang). Tror dette har med biologi å gjøre akkurat i svangerskap - kroppen er helt annerledes enn vanlig. Jeg trener 3 ganger i uka, spiser veldig sunt og ikke mer enn jeg gjør til vanlig faktisk og allikevel renner kiloene på. Når jeg gjør akkurat det samme etter fødsel så går jeg tilsvarende ned. Har normalt en start og sluttvekt på ca 60 kg. Men jeg vet ikke helt om min kropp er å sammenlikne med for andre - tror jeg er litt rar her, for jeg ser at ikke alle har det som meg akkurat - litt kjedelig - for venninna mi hiver innpå sjokolade men legger ikke på seg så mye som meg. Ikke trener hun heller. Jaja - ordner seg etterpå, og får jo komplimenter for at jeg ser slank ut i ansiktet, overkroppen og overarmene da i det minste....de er som vanlig.
MrsMilla Skrevet 25. mars 2012 #22 Skrevet 25. mars 2012 30 uker, opp 8 kg. Bare magen som har vokst, og har ikke vann i kroppen (ennå) Vann er lett å se - det er bare å se på hendene og føttene dine, og om du ikke lenger kjenner de igjen så drar du vann som en svamp hehe - samt ringer.
krølle... Skrevet 25. mars 2012 #23 Skrevet 25. mars 2012 29+4 og 2 kg i pluss Satser på opp en kilo i uka frem til mål i uke 37, sånn at jeg har noe å amme bort etterpå...
Mummy to 3 little boys Skrevet 26. mars 2012 #24 Skrevet 26. mars 2012 Uke 30+4 og opp 16kg..... har vært samme med min siste 2 svangerskaper også. Jeg her høy og vanligvis slank....... vekten går over hele kroppen,men jeg har en ganske stor "bump" også!! Siste 2 ganger vekten har blitt borte etter 4 månder, håper for de samme denne gangen også. Har slett med høy blodtrykk denne gangen og har ikke vært like mye i bevegelse som siste svangerskaper :-(
Mummy to 3 little boys Skrevet 26. mars 2012 #25 Skrevet 26. mars 2012 Er i uke 34 og har gått opp sånn omtrentlig 20 kg. Det gjør jeg alltid, ender alltid på 25-30 kg over (dette er 3. gang). Tror dette har med biologi å gjøre akkurat i svangerskap - kroppen er helt annerledes enn vanlig. Jeg trener 3 ganger i uka, spiser veldig sunt og ikke mer enn jeg gjør til vanlig faktisk og allikevel renner kiloene på. Når jeg gjør akkurat det samme etter fødsel så går jeg tilsvarende ned. Har normalt en start og sluttvekt på ca 60 kg. Men jeg vet ikke helt om min kropp er å sammenlikne med for andre - tror jeg er litt rar her, for jeg ser at ikke alle har det som meg akkurat - litt kjedelig - for venninna mi hiver innpå sjokolade men legger ikke på seg så mye som meg. Ikke trener hun heller. Jaja - ordner seg etterpå, og får jo komplimenter for at jeg ser slank ut i ansiktet, overkroppen og overarmene da i det minste....de er som vanlig. Jeg er nesten de samme som deg, uke 30+4 og har gikk opp 16kg, er også gravid med 3. barn!! Første mann gikk jeg opp over 20kg andre mann rundt 18kg men han var 3 uker for tidlig so kunne har vært mer med han. Nå er jeg tungere en før at 30 uker, og jeg trenner , 2 ganger på svømmehallen og 2 ganger på tur med over 30 minuter. Du har det rett, det er kroppen som bestemer selv hva du skal legge på, og du kan bare prøver og spiser sunt og trener. Jeg også mister vekten ganske fort etterpå of håper for de samme denne gangen også. Håper kroppen husker fra før ;-) Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå