Gå til innhold

HJELP til jentenavn!!!

Anbefalte innlegg

Nå er det på tide at vi kommer frem til to-tre navn frem til fødselen. Akkurat nå er vi veldig usikre. Fint om dere kommenterer og rangerer. Kom gjerne med forslag også. Navnet må ikke være veldig norsk, da det må passe i utlandet. Jeg er ikke glad i altfor korte navn. Vår foreløpige liste er:

Tomine

Celine

Filippa

Marie

Nadine

Emilie

Madelen

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921888-hjelp-til-jentenavn/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tomine, liker godt.

Filippa, ønsker å bruke dette selv en gang

Marie , det fineste jente navnet. Kanskje pga assosiasjoner. Men vil uansett ikke bruke det fordi det er så vanlig. Men nydelig :)

De andre liker jeg ikke så godt.

Andre forslag:

Hermine, nydelig og tøft.

Emmeline, tøft og søtt på samme tid.

Pauline, tøft.

Nå er det på tide at vi kommer frem til to-tre navn frem til fødselen. Akkurat nå er vi veldig usikre. Fint om dere kommenterer og rangerer. Kom gjerne med forslag også. Navnet må ikke være veldig norsk, da det må passe i utlandet. Jeg er ikke glad i altfor korte navn. Vår foreløpige liste er:

Tomine

Celine

Filippa

Marie

Nadine

Emilie

Madelen

Tomine

Celine

Nadine

Marie

Madelen

Emilie

Filipa

Annonse

Tomine

Celine

Filippa

Marie

Nadine

Emilie

Madelen

Filippa (koselig navn, og helt klart det fineste av de alle)

Marie (et sikkert og staut navn samtidig som det er søtt. Litt kjedelig etter min smak)

Emilie (helt greit, kanskje litt oppbrukt)

Tomine (synes det blir litt for søtt og kanskje litt ufullstendig. Rart navn, men synea ikke det er stygt på noen som helst måte)

Madelen (Helt greit, kanskje litt på harrysiden...)

Celine (harry-skuffen, liker ikke!

Nadine (aldri hørt før, høres ut som en blanding av Andrine og Nadia...)

Hmm... Takk for svar!! Dette er virkelig vanskelig! Bra det er over 2 måneder igjen!! Jeg synes faktisk Emmeline var et godt forslag, men det er mannen min imot. Vi får tenke litt på det, noen ganger er navn som man ikke har hørt før noe uvant. Marte og Aurora liker jeg også godt, men det passer dessverre ikke helt i Tyskland, der vi har en del familie og venner... Nicoline synes jeg er "greit", men ikke noe jeg ville vurdert.

Setter pris på flere tilbakemeldinger!!

• 2 uker senere...

Annonse

Jeg ser at Tomine er godt likt her inne. Mannen min er dessverre ikke helt med på det enda. Vi har i hvert fall "redusert" navneutvalget til disse tre:

Tomine, Celine eller Marie.

Jeg ser at noen synes Celine er i "harryskuffen", flere som synes det? Det er et latinsk navn og betyr "måneskinn" og "himmelsk", synes det var ganske vakkert. Flere meninger?

For meg er Celine en favorit og ikke det minste "harry". Nydelig! I tillegg mest internasjonalt av navnene på listen din foruten Marie da... Prøvde få samboern å sette det på navnelisten vår men han vill helst ha et stødig norskt navn så den gikk ikke gitt;)

Andre forslag er:

Iselin (også favoritt men kan tysker uttale det?)

Rebekka

Isabelle

Marlene

Therese

Lykke til!

For meg er Celine en favorit og ikke det minste "harry". Nydelig! I tillegg mest internasjonalt av navnene på listen din foruten Marie da... Prøvde få samboern å sette det på navnelisten vår men han vill helst ha et stødig norskt navn så den gikk ikke gitt;)

Andre forslag er:

Iselin (også favoritt men kan tysker uttale det?)

Rebekka

Isabelle

Marlene

Therese

Lykke til!

Takk for svar!! Likte faktisk alle navneforslagene dine bortsett fra Isabelle. Iselin går fint på tysk. Men det blir nok Tomine, Celine eller Marie....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...