Anonym bruker Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 har i perioder før jeg ble gravid brukt mye nesespsray og fikk dermed avamys nesespray for å kutte ned på vanlig otrivin,avavmys kan jeg også brukes mot allergi også... har nå syndet og måtte bruke otrivin igjen fordi jeg ikke vet om avamys er skadelig under gravivdeten... jeg begynner nå og bli veldig tett og lurer på om det allergien som kommer. noen som vet om jeg kan bruke avamys nå i 3 trimester?
Mamma_til_3_jenter <3 Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har brukt avamys og fikk beskjed av legen min at den kan brukes under graviditet,brukte den i begynnelsen av svangerskapet..Og skal etterhvert begynne å bruke den igjen..Fikk beskjed om at den kan brukes når en ammer også..
nr.4 på vei Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Den skal ikke brukes når du er gravid eller ammer. Det er jo kortison. Syns det er veldig rart at legen sier det er greit. Jeg skulle gjerne brukt min selv jeg. Søker du det opp på nettet, så står det at de ikke anbefaler dette. Det har blitt testet på dyr som fikk arn med spaltet gane og hemmet vekst.
m240 Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Hei jeg er også veldig alergisk og tett i nesen. Når jeg var gravid brukte jeg ikke noe medisiner. Kokte vann og blandet det med havsalt og skyllet nesen 3-4 ganger pr dag. Og det hjalp veldig. Ønsker deg lykke til :-)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 RELIS (en side vi helsepersonell bruker mye for pålitelig legemiddelinformasjon) skriver dette om Avamys i svangerskapet: http://relis.arnett.no/Utredning_Ekstern.aspx?Relis=3&S=5750 Syns du bør ta det opp med fastlegen din jeg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå