prøver1991 Skrevet 25. mars 2012 #1 Skrevet 25. mars 2012 Imorgen skal jeg på kontroll hos legen, siden jeg har termin idag, og hvis det enda ikke har begynt med fødsel, så skal jeg til legen i morgen. Legen har enda ikke sjekket om jeg har åpning/modning osv. og lurer på om dette er noe hun kan sjekke imorgen? eller er det noe jeg må spørre henne om hun kan sjekke? egentlig vet jeg ikke helt om jeg stoler på henne hvis hun sjekker dette, siden hun enda ikke klarer å finne ut om hodet til babyen er festet etter ikke. hun bare forteller meg at hun kan ikke kjenne hodet lengre, hun kjenner bare skuldrene siden babyen er så langt nede i bekkenet..
prins2010+lilleprins2012 Skrevet 25. mars 2012 #2 Skrevet 25. mars 2012 de ville ikke gjøre det på meg hvertfall.. ikke hvis jeg ikke hadde| noe rier eller el. men kan jo hende hun gjør det forde:)
litekreativtbrukernavn Skrevet 25. mars 2012 #3 Skrevet 25. mars 2012 Har du JM du går til da? Legen min sjekker ikke disse tingene ( min fastlege er almennpraktiker og kan derfor lite om gyn/obstetrikk uansett) Jordmødre er mer drevne, sånn sett Min Jm sjekket meg for modning på kontroll i uke 37 (var da moden og beg. åpning), og nå skal jeg til Jm i morgen -da vet jeg hun vil sjekke igjen (har hatt mye tak og små blødninger=modningstegn)
mamma snart til 3:) Skrevet 25. mars 2012 #4 Skrevet 25. mars 2012 Min jm har sjekket meg di 2 siste gangene. Har termin på fredag no. Jeg har hatt veldig m Modnings rier så jeg spurte om hun kunne sjekke å jeg har 2 cm åpning...
prøver1991 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #5 Skrevet 25. mars 2012 okei takk for svar, jeg går nok bare til legen, da vil jeg tro at jeg ikke får denne sjekken da?
mamma snart til 3:) Skrevet 25. mars 2012 #6 Skrevet 25. mars 2012 Vet ikke jeg.. Men spørr..! Ville jeg gjort i alle fall. I verstefall får du no nei til svar:). Er litt greit å få d sjekka å sjø. Synes jeg. Lykke til:)
Nurkfrid Skrevet 25. mars 2012 #7 Skrevet 25. mars 2012 I begynnelsen av svangerskapet informerte legen min meg om at han ikke gjør innvendig undersøkelse dersom jeg ikke spesifikt ber om det. Det er helt naturlig å be om det når du har kommet til termin. Det er også noe enhver allmennpraktiker burde kunne utføre, ville jeg tro. Det verste som kan skje er jo at du får et nei. Da utfører de det uansett når du kommer til overtidskontroll på sykehuset (1 uke etter termin), og denne bestiller legen din for deg når du er der i morgen. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå