Gå til innhold

Yasmin p-piller mot kviser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er plaget med kviser, har prøvd mye legemidler, hudpleie osv som ikke har virket.

Går nå på Diane p-piller, som er det eneste jeg har prøvd som faktisk holder huden ganske fin.

Nå har jeg snart gått på DIane i 1 år, og legen min mener at 1 år er max på Diane siden det er en p-pille som er ganske sterk.

Så mener hun at jeg skal gå over på Yasmin.

Noen som har forsøkt denne mot kviser? Funket det bra?

Har ikke lyst til å slutte på Diane siden det er det eneste jeg har prøvd på 11 år som faktisk har hatt noe virkning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oioi, vær forsiktig med yasmin. Det er en av de p-pillene med høyest risiko for blodpropp... Og det funket ikke på mine kviser, dessverre det motsatte. :(

Skrevet

Yasmin tok nesten knekken på meg psykisk. Då eg slutta på Yasmin- følte eg meg rett og slett umedisinert, og glad og normal. Har 4 venninner som gjorde samme oppdagelsen.

Skrevet

Hei! Jeg har snart gått på Diane i 4 år mot kviser, funker supert! Prøv å få ny resept på disse his legen din, min lege mente at det ikke var noen fare forbundet med å gå på disse lenge. Dessuten hadde jeg fått blodpropp mye før, dersom jeg var desponert til å få det. Yasmin får du mer kviser av, og alle andre typer også. Jeg fikk kvisene tilbake på zeracette.

Skrevet

har prøvd det og diane. veldig plaget, tilsutt fikk jeg hendvisning til hudlegen.

fikk medisiner (husker ikke navnet) og etter et par mnd var jeg kvisefri:-)

Skrevet

Har ingen positive erfaringer med hverken yasmin eller yasminelle. ene gav noe vektøkning, og den andre trigget migrene (som jeg nå er plaget med lenge etter at jeg sluttet. Leste også i mediene at disse er av verstinger ang blodpropp o.l. Om du er veldig plaget vil nok det beste kunne være å bli henvist til en hudlege.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg har vært plaget med kviser (ansikt og en del på rygg) helt siden jeg var tenåring. Da jeg begynte på Yasmin i midten av 20-årene hjalp det veldig. Sluttet å ta pillen i fjor sommer pga av frykt for blodpropp. Da ble huden verre etter noen måneder. Var hos hudlege igjen for noen uker siden og han anbefalte at jeg på nytt forsøker Yasmin. Han anbefalte det framfor Diane.

Jeg vet ikke hvordan du vil oppeleve virkningen siden du har gått på en "sterkere" pille, men du får kanskje bite tennene sammen og være tålmodig i noen måneder slik at du ser hva som skjer? Jeg for min del vurderer nå en Roaccutan-kur til høsten for å ta rotta på kviseproblemene en gang for alle..

Skrevet

har dere prøvd å endre kostholdet for å ikke få kviser? kutte sukker for eksempel, og drikke masse vann...

Skrevet

Når man har kviser i godt voksen alder er det ikke pga kosthold, men pga hormonfeil. Et godt kosthold kan bedre ubalansen i hormonene, men er likevel ikke godt nok.

Jeg er 36 år, går på Diane, tar tran og drikker masse vann. Prøver så godt jeg kan å spise sunt og være ute i frisk luft. Slutter jeg med Diane så kommer det tilbake selv om jeg har et tilsynelatende godt kosthold.

Skrevet

Glemte å svare på HI`s spørsmål :P

Jeg skjønner ikke hvorfor legen din ikke vil du skal fortsette med Diane. Er da virkelig et bedre preparat enn Yasmin?! Hva nøyaktig er så farlig med Diane framfor Yasmin?

Skrevet

Det er ikke anbefalt å skifte merke pga faren for blodpropp. Faren er størst de første seks månedene når en begynner på p-piller, eventuelt skifter merke....

Skrevet

er dere mye sinte ? og ikke får utløp for sinnet deres? de sier at kviser er små utbrudd av sinne... prøv å banke og slå i en pute, og finn ut hva du egentlig er sint for.... bare et lite tips...

Skrevet

Kom på en ting.. når blir man for gammel for p-piller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...