Gå til innhold

Hvordan får dere vekk den ekle spylukta fra bilsetet når ungen har spydd der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vasker og vasker men synes lukta sitter i fortsatt... Noen med supertips å dele??

Fortsetter under...

Skrevet

Fikk den ikke vekk så jeg solgte bilen og kjøpte ny

Skrevet

Jeg vasker og vasker men synes lukta sitter i fortsatt... Noen med supertips å dele??

Ta litt klorin i en bøtte varmt vann. Bruk en klut og tørk av.

Klor "dreper" bakteriene som lager lukta. Bare pass på at du ikke bruker for mye, da risikerer du å få bleke flekker på stoltrekket.

Husk også å tørke av selve selen.

Noen ganger er det eneste som duger å ta av trekket, vaske med klor og inn i vaskemaskinen, samt å tørke over HELE stolen (under trekket) med en klorklut. Spy kan også havne nedi låsen på selen, drypp eventuelt noen dråper klorvann nedi låsen og pass på at det får tørke godt. La stolen lufte seg før du setter den i bilen igjen.

Skrevet

Rens og ozon-behandling! ;)

Skrevet

Vi hadde en som jobber i et vaskebyrå til å vaske setet :) Aner ikke hvordan han gjorde det:)

Skrevet

Hei! vask først med varmt salovann, og kjøp noe som heter tekstilrens eller noe. en spray med et sllags skum som du tørker av.. funket kjempebra her etter sønnen kastet opp forrige uke. INGEN lukt etterpå!

Annonse

Skrevet

Jeg har hørt at man må bruke kaldt vann for å få bort spylukt! :)

Skrevet

Vaket alle delene i vaskemaskinen.

Skrevet

Ikke bruk klorin, det gjorde jeg. Det setet er lyserer enn de andre i dag. zalovann, masse-masse vasking og skuring. Skylling med vann, tørking med tørr klut. Vente til neste dag, så vaqsking enda en gang ;)

Skrevet

Salmiakk bleker ikke pg er knall på lukt og på flekker.

Men om det er i barnesetet det er lukt, tar du ut sete og avalt trekket, og vasker det i vaskemaskina.

Så vasker du selene med godt såpevann.

Skrevet (endret)

Vi hadde en katt som tissa baki bilen når jeg var liten og det løste mamma ved å helle på eddik..! Absolutt IKKE å anbefale!! Blandingen tiss/eddik var grusom!

Klor hørtes mye smartere ut .. ;)

Endret av koalita
Skrevet

Er det barnesetet det er snakk om eller selve bilsetet? Hvis det er det siste, så hadde jeg levert inn bilen til rens. Bare tenk på at du må få skylt bort alt av kjemikalier hvis du kjører på med klor eller ammoniakk, så barnet ditt slipper å sitte og marinere i de luktene (det er noe som gjør en kjempekvalm+kan ikke være særlig sunt).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...