frøya19 Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hei damer Jeg er inne i hvaletappen (siste tre uker) og jeg føler at jeg er en eneste stor mage, uten plass til en kvart lunge en gang. Føler jeg må løfte skuldrene hver gang jeg hiver etter pusten og får nesten litt klaus... Spesielt fokuserer jeg mye på dette når jeg prøver å sove kveld natt, noe som går ut over både lenge og kvalitet på søvn. Noen som har kjent på det samme og som evt har gode tips? XXX
Håpefull38 Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Nå har ikke jeg kommet så langt, men hadde noe pusteproblemer ei stund. Jordmoren anbefalte meg å trekke pusten dypt innimellom slik at man strekker litt på både mage og brystkasse.
snuske nr 2 Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har noe av det samme her, pluss at jeg er veldig svimmel. Har fått det jeg trenger av vitaminer osv på resept, men det gir seg ikke.Heldigvis ikke så lenge igjen:)
Nurkfrid Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Syns det hjelper å ligge på siden med pute e.l. mellom armene, sånn at lungene får mest mulig plass og ikke blir "klemt sammen" når jeg ligger. Selvfølgelig også pute mellom bena og bak ryggen for støtte. Føler at jeg ligger i et eneste stort putehav. Men nå klarer jeg ihvertfall å puste. På dagtid har jeg dratt i svømmehallen innimellom. Deilig å føle seg litt vektløs, også i lungeområdet.
MissDawn Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Jeg var hos kiropraktoren, egentlg pga låsning nederst i ryggen, men hun knakk opp et punkt mellom skuldrene som i etterkant har forbedret søvnkvaliteten min veldig!! I tillegg merker jeg at min pust er dårligere når jeg mangler jern (får jernmangel litt sånn periodevis, uavhengig av graviditet) så kan jo være et tips å ta litt tilskudd :-)
frøya19 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 25. mars 2012 Takk for gode svar, damer. Skal prøve både kiropraktor, pute og basseng. Det med vektløs hørtes forlokkende ut, ikke akkurat den følelsen som preger dagene mest Skulle gjerne vært typen til å meditere, men akk dessverre er jeg for utålmodig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå