Gå til innhold

Når begynner du å jobbe igjen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer litt på hvordan dere andre gjør det?

Vi har valgt 100%, så jeg begynner å jobbe når vesla er 7 mnd gammel.

Synes det er litt lite med bare 32 uker permisjon med barnet, men har ikke råd til å gå uten lønn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg begynte å jobbe igjen da vesla var 6 mnd. Vi har også 100% fordi det er mest lønnsomt. Men pappaen skal ha noe ulønnet perm i tillegg, vi får se hvor mye det blir, men hun skal i hvert fall ikke begynne i barnehage før hun er over året.

Jeg synes 6 mnd var helt fint og at det var deilig å komme tilbake i jobb. Pappaen er kjempeflink og det er vårt andre barn, så alt går helt fint hjemme. Jeg er ikke så veldig glad i gå hjemme og gradert uttak er omtrent umulig i min jobb, så da ble det sånn. Vi gjorde det omtrent likt med førstemann også og var såpass fornøyd med fordelingen at vi valgte å gjøre det samme denne gangen også.

Skrevet

Vi har valgt 100 % også, men jeg tar ut noe ulønnet permisjon i tillegg så babyen er 10 mnd når jeg begynner å jobbe. Meeeeen.... jeg tror vi kommer til å gjøre det annerledes dersom vi får flere barn (dette er vårt første). Da kommer jeg nok til å begynne å jobbe tidligere. Jeg elsker jobben min og savner den, og jeg ser at pappaen har såååå lyst til å være mer hjemme enn 12 uker. Mulig vi prøver gradert uttak neste gang...?

Skrevet

Vi har valgt 100%, men skal ta ulønnet perm i tillegg så begynner å jobbe da mini er 13 mnd. Da skal pappaen begynne å ta sin perm, 1 eller 2 dager i uka.

Skrevet

Her har vi valgt 80%, så jeg begynner å jobbe i juli når snupp er 10 mnd. Da skal pappaen ha sine 12 uker. Jeg angrer litt på at vi gjorde det sånn, for jeg savner jobben utrolig mye og må innrømme at jeg kjeder meg veldig hjemme!

Skrevet

Kanskje om ett og ett halvt år? Får nok ikke Bhg plass, så blir sikkert hjemme ett år til! Jeg koser meg med det. Trener mye, og er i åpen Bhg en gang i uka. Dagene går raskt! :)

Skrevet

Jeg begynte igjen i jobb for noen uker siden, da var lillemor 10,5 mnd gammel. Har tatt 80 %. Mannen er nå hjemme i perm og skal ha sine 10 uker (født før endringen til 12 uker). Etter det skal vi begge jobbe 50 % i halvannen måned, før vi tar ut en del ferie. Slik kommer vi oss frem til barnehagestart i august uten for mye styr :-)

Ved en eventuell neste gang tror jeg kanskje jeg kommer til å gå ut i jobb litt tidligere, kanskje ved 7-9 mnd en gang. Trivdes forsåvidt hjemme, men merker det er greit å bruke hodet litt på jobb og - og ikke minst ser jeg hvor bra lillemor har det hjemme med far :-)

Skrevet

Begynner rett før snuppa runder 9 mnd. Da tar pappaen over og blir hjemme inntil det ordner seg med bhg eller dagmamma. Vi rakk akkurat ikke 1 sept fristen, så har enn så lenge ingen bhg plass og om vi får så er det sjanse for at det først blir fra oktober da bhg visstnok var pålagt å ikke ta inn barn under 13 mnd dersom de var født etter 1. sept. Men jeg synes egentlig det er bra om hun ikke skal i bhg før det :-)

Skrevet

Jeg har jobbet min første vakt i dag! Gutten min er 7 mnd og to uker gammel. Nå har han sovet borte og jeg har hatt litt "fri" før også. Men det var virkelig rart å ordne seg til jobb igjen og kysse lillegull hade. MEN, jeg er student og begynner å studere igjen i august, og har en deltidsjobb. Så jeg vil fortsatt være mye hjemme. Vi tok ut 100%. Har utsatt pappapermisjonen! Jeg jobber kveldsvakter når mannen har tidligvakter frem til juni, når pappa tar ut 6 uker av sin permisjon og 3 uker ferie. Han vil da være hjemme fra midten av juni til midten av august. Dette fordi jeg har en deltidsjobb, og det vil være større behov for meg i sommer, enn det er nå.

Og hvis pappaen hadde tatt ut sin permisjon nå, ville lillemann måtte begynt i barnehage midt i sommerferien, som ikke går fordi han ikke har barnehageplass før i august, og fordi barnehagen da er stengt pga sommerferie.

Mannen skal ta resten av permisjonen neste sommer hvor han da skal ha 6 uker perm og 3 uker ferie da også. Gutten vår vil akkurat ha fylt 1 år når han begynner i barnehage. Skulle veldig gjerne gått hjemme med han et ekstra år. men må fullføre det siste året av utdannelsen!

Det var rart å jobbe igjen, men var godt å vite at jeg fortsatt kan gjøre litt andre ting enn å skifte bleier, leke, lage mat og prate babyspråk:) Lillegull sover hos bestemor i natt, så jeg besøkte noen venninner, og har hatt en skikkelig jentekveld men annsiktsmaske, film og masse skravling etter jobb:)

Skrevet

Jeg hadde 6 uker permisjon (var hjemme i 3.5 mnd. pga. ferie) og pappaen har 10 mnd. permisjon.

Helt perfekt for oss:)

Skrevet

Jeg har også 100%.

Skal begynne å jobbe 4 juni. Har da lagt inn 4 uker ferie som jeg hadde igjen fra 2011 og lagt på 1 uke fra 2012, så tar jeg hele mai ulønna. Han vil da være 9mnd.

Skrevet

Vi har 80 %. Jeg har jobben en måned nå, begynte når prinsen var 6 mnd. Jeg skal tilsammen jobbe 5 uker, så ha 4 uker fri, så jobbe 4 uker, så skal jeg ha permisjon til høsten.. For oss var det veldig greit å gjøre det sånn.. Vi trives med det alle mann :)

Skrevet

Jeg begynte å jobbe igjen for en uke siden, da lillegutt var 10 mnd. og 3 uker gammel:)

Veldig veldig fælt å reise fra lillegutt de timene pr. dag, +er nok skikkelig hønemor jeg:P Men Lucas storkoser seg hjemme sammen med sin far!!:)

Og jeg jobber jo bare 2 vakter pr. uke, så skal ikke klage;)

Skrevet

Vi har tatt 100% og supplerer med tre mnd uten lønn for meg. Da er jeg hjemme et helt år og så har mannen sine 12 uker. Deretter er jeg hjemme med lillemann til han er 1,5 år. Da begynner han i bhg.

Skrevet

Begynte da baby var 7 mnd. Går veldig bra!:)

Skrevet

Jeg begynner ikke å jobbe før i august - da er jenta 14 mnd og skal begynne i bhg! Pappan skal ta sin perm gradert fom august. Min permisjon var i utgpkt ferdig i slutten av februar, men pga at vi flyttet til ny by like før jenta ble født og jeg da ikke skal tilbake til min gamle jobb kunne vi gjøre det slik. Jeg er storfornøyd - føler meg Så heldig som får være hjemme med jenta mi så lenge :) Ikkeno prob å fylle dagene - og ukene flyr fortere enn da jeg var i jobb synes jeg!

Visst føler jeg innimellom at jeg har glemt alt faglig og jobbrelatert og at jeg blir smårar av å lalle rundt med en baby dag etter dag, men en viktigere og mer givende "jobb" enn den jeg har nå kan jeg ikke tenke meg. Har resten av livet til å jobbe, "bruke hodet" og omgås voksne - så disse månedene nyyter jeg til det fulle! :)

Skrevet

Jeg hadde 14 uker + ferie (noe gradert), pappaen har resten. =)

Skrevet

Oi det var veldig lite. Hvordan gjorde dere det med ammingen?

Skrevet

Oi det var veldig lite. Hvordan gjorde dere det med ammingen?

Beklager sent svar, sjelden jeg er innom her. Jeg pumpet på jobben til neste dags måltider. I tillegg pumpet jeg jevnlig ekstra til et fryselager, mtp. at produksjonen gjerne går ned med så mye pumping + for de dagene jeg ikke rakk å pumpe så mye som jeg burde på jobb. Det holdt jeg på med til babyen var i underkant av 8 mnd og spiste en del fast føde, da var jeg så lei av den pumpa at jeg knapt klarte å se på den. ;)

Skrevet

Jeg begynte å jobbe 20% da hun var 6 uker, 50% da hun var ca 4 mnd, og 100% noen uker senere. Både jeg og pappaen har fleksible jobber. Jeg pumpet på jobb til hun var ca 9-10 mnd (da ville hun ikke ha så mye melk på dagtid, så jeg droppet pumpinga og lot henne tømme fryseren i stedet), og ammer fremdeles.

Skrevet

jeg begynte å jobbe for to uker siden da var snuppa 10,5 mnd. Skulle gjerne begynt før, men da kanskje redusert. Dvs at jeg jobbet 50 % og mannen 50 %. Men alle tar jo lang permisjon på jobben min, dvs 80% lønn og ekstra ulønnet permisjon etterpå. Så jeg trodde jeg skulle synes det var greit.

Vi fikk barnehageplass fra 1 mai, men begynner litt senere da mannen har permisjon til slutten av mai. Har tenkt at hun skal få lang tilvenning.

Skrevet

Vi har bestemt oss for at jeg skal bli hjemme med gutten vår til han er 2 år. Jeg ser frem til det koser meg masse med han, denne tiden får jeg aldri igjen. Jobbe skal jeg gjøre til jeg blir gammel og grå. Har en jobb jeg trives veldig godt i men er utrolig glad for at jeg får muligheten til å vente med barnehage til han er 2. Blir litt trangt økonomisk men det er det hvert;)

Skrevet

Jeg begynte på 100 % studier da jenta var knapt 4 mndr. Så var pappa hjemme i gradert permisjon hele studieåret, og faktisk også en del av neste år også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...