Gå til innhold

9-10mnd?

BarniHodet og enihverarmkrok

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva spiser deres små i løpet av dagen? Og hva liker de best å få til middag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pupp på morgenen. Brød eller grøt til frokost. Litt pupp før soving. Brød og frukt eller yoghurt til lunsj. Litt pupp igjen før soving. Middag når han våkner, spiser det meste men favoritten er pasta bolognese (hjemmelaget). Grøt til kvelds og pupp før natt. Får som regel pupp en gang om natta. 10 mnd.

Skrevet

9 måneder, Pupp om mogenen. Grøt til frokost. Brødskive eller yoghurt til lunsj. Pupp før soving. Middag i en eller annen variant til middag, mest glass foreløpig, men smaker som oftest av vår mat. Grøt til kvelds. Pupp før legging. Vann å drikke innimellom.

Skrevet

9mnd her også. Tror mini er ganske småspist, ammer mye på natten. Til frokost en liten grøtporsjon, supplerer evt m litt frukt eller yoghurt hvis jeg får det i henne. Til lunsj er det brød, men oftest bare en kvart tynn skive uten pålegg + frukt eller yoghurt. Middag er enten et halvt glass, er veldig kresen og liker nesten bare pasta m kjøttsaus..Eller hun spiser det vi spiser men da blir det oftest enda mindre.. Til kvelds en normalt stor porsjon grøt. Ofte kort tid mellom middag og kvelds. Ammer litt og gir vann til måltider. Andre om har småspiste små?

Skrevet

9mnd her også. Tror mini er ganske småspist, ammer mye på natten. Til frokost en liten grøtporsjon, supplerer evt m litt frukt eller yoghurt hvis jeg får det i henne. Til lunsj er det brød, men oftest bare en kvart tynn skive uten pålegg + frukt eller yoghurt. Middag er enten et halvt glass, er veldig kresen og liker nesten bare pasta m kjøttsaus..Eller hun spiser det vi spiser men da blir det oftest enda mindre.. Til kvelds en normalt stor porsjon grøt. Ofte kort tid mellom middag og kvelds. Ammer litt og gir vann til måltider. Andre om har småspiste små?

Jeg har min tredje småspiste baby, godt å se at det er flere! Jeg synes alle har babyer som "hiver" i seg alt de får.

Jeg ammer også endel, det er vanskelig å vite om jeg fyller opp med mm, og at det er derfor han ikke spiser så mye. Jeg tror jo at jeg bør gi endel mm siden han ikke spiser så mye annet. Det er nok mest en herlig blanding her.

Skrevet
Hva spiser deres små i løpet av dagen? Og hva liker de best å få til middag?

Min gutt på snart 9 mnd. liker best pupp:) Deretter kommer brød med leverpostei eller kaviar. Han drikker fint lite vann. Til middag liker han pasta, eller kylling med søtpotet og gulrot ol.

Skrevet

Min også var veldig småspist (men ikke kresen). Det løste seg helt plutselig en dag rundt ni mnd.

Skrevet

Ja, skatten er veldig kresen!! Han er nå 9,5mnd og ammer heldigvis ganske mye. Spiser forholdsvis bra med grøt om morgenen, selv om det går veldig opp og ned, litt frukt innimellom, og det samme til kvelds. Men middag er et mareritt!!! Han begynte så bra da vi startet med fast føde, men hadde feber en gang i januar. Og etter det er det klin umulig å få i han middag. Trodde det bare var en slags fase, men det går liksom aldri over! Har prøvd å variere og med nye ting, men skjeene må lures inn. Og da blir det aldr mer enn en 4-5 av dem. Ikke gøy! Så jeg ville liksom sammenligne litt og kanskje plukke opp gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...