Gå til innhold

Er det noen med Ehler Danlos syndrom (EDS) her, eller noen som kjenner til det eller kan noe om det?

Anbefalte innlegg

Hvordan fikk du diagnosen og hvilke symptomer har du?

Er du mye plaget i hverdagen og bruker du noen form for hjelpemidler for å lindre plager og symptomer.

Jeg har hypermobile ledd. Fingre, tær, knær, hofter, rygg - hele pakka med andre ord.

Jeg har kroniske muskel og skjelett plager. Mye smerter og lav utholdenhet i noen muskelgrupper.

Vrir jeg bare bitte litt på benet så klikker det i hoften og den går ut av possisjon før den smetter inn igjen. Føler meg generelt sett "skrøpelig" og gammel i kroppen.

Jeg har hatt mye smerter og plager siden tidlig barndom.

Planen er at jeg skal utredes for (EDS). Legen min hadde aldri hørt om syndromet. Det var jeg som satte han på ideen om utredning siden legen på helsestasjonen spurte om jeg var utredet for det da jeg nevne mine hypermobile ledd i forbindelse med undersøkelse av ene barnet mitt. Etter å ha lest om syndromet så kan det tenkes at det er det jeg har. Legen er enig og vil utrede, men vi vet ikke helt hvordan vi skal gå fram. Jeg synes han er treg og vil derfor oppsøke så mye info som mulig selv.

Fortell meg alt du kommer på som er relevant for tilstanden. Jeg trenger masse info.

Håper du kan hjelpe meg :)

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...