Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Hei, jeg er kjempe redd for å oppleve sa, og derfor lurer jeg litt på hvordan dette var for dere? Når begynte dere å blø? Kom det pluselig eller blødde dere litt i forveien? Man trenger jo ikke å få sa pga av blødninger heller. Håper noen kan svare meg Jeg er nå 9+0
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 Hei! Først og fremst vil jeg si at det som oftest går bra Og at en blødning kan være en uskyldig skjør slimhinne Men mine sa har begynt med litt blodig utflod, deretter større blødning sammen med smerter. Håper du slipper og oppleve dette
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 24. mars 2012 Ja, det gjør jo det! Jeg har ikke hatt noe tegn til sa, men er allikevell så nervøs. Hvilke smerter hadde du da? Håper jeg slipper unna denne opplevelsen, og prøver å tenke positivt Tusen Takk for svar.
Darwina Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Min begynt med brunlig utflod som gikk over til blod med klumper,hadde ikke mye smerter. Heldigvis er det ikke alle som opplever dette. I min 2. Graviditet hadde jeg brunlig utflod pga skjøre sliminner fram til uke 13. Nå er jeg 20 uker på vei og han har det kjempefin og sparker der inne:)
Gjest Shanti ♥ Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Hei! Støtter de over her; det går jo som regel bra Jeg har hatt 2 SA, èn i uke 6 og èn i uke 7. Begge begynte med brun spotting fra uke 5, som var av og på før det tok seg opp og kulminerte i smerter og stor blødning med klumper. Hadde også veldig lavt hcg-nivå og få/ingen symptomer (men symptomer har man jo ofte lite av før uke 6-7 uansett)
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Ja, det gjør jo det! Jeg har ikke hatt noe tegn til sa, men er allikevell så nervøs. Hvilke smerter hadde du da? Håper jeg slipper unna denne opplevelsen, og prøver å tenke positivt Tusen Takk for svar. Jeg hadde rie-lignende smerter.. vet ikke om du har vært gravid/født før? Men smertene er individuelle, og trenger ikke oppleves særlig ille.. det verste er vel den psykiske smerten..
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 24. mars 2012 Ja, det gjør jo det! Jeg har ikke hatt noe tegn til sa, men er allikevell så nervøs. Hvilke smerter hadde du da? Håper jeg slipper unna denne opplevelsen, og prøver å tenke positivt Tusen Takk for svar. Jeg hadde rie-lignende smerter.. vet ikke om du har vært gravid/født før? Men smertene er individuelle, og trenger ikke oppleves særlig ille.. det verste er vel den psykiske smerten.. Jeg har aldri vært gravid før. nå var det planlagt og jeg ble gravid kjempe fort! Tenker at om jeg opplever en sa nå, kanskje det tar laang tid før jeg blir gravid igjen. Men håper på det beste! Er du gravid nå eller?
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 24. mars 2012 Min begynt med brunlig utflod som gikk over til blod med klumper,hadde ikke mye smerter. Heldigvis er det ikke alle som opplever dette. I min 2. Graviditet hadde jeg brunlig utflod pga skjøre sliminner fram til uke 13. Nå er jeg 20 uker på vei og han har det kjempefin og sparker der inne:) Tusen takk for svar, syns det er greit å høre hva andre har opplevd! Så bra! Og masse lykke til vidre i svangerskapet!
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 24. mars 2012 Jeg har også vært på tidlig ul, der fikk jeg se ett hjerte som slo, har også hørt/lest at det er mindre sjangs for å oppleve en sa da.. Noen som har vært på tidlig ul og sett hjertet slå, men opplevd en sa etterpå?
Elsa88 Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Heisann Har hatt 1 SA i fjor, her så begynte alle tegn av symptomer å forsvinne. Slik at jeg tok 2 nye tester og så at linjene ble svakere og svakere. Tenkte ikke så mye om det der og da, helt til den søndagen kom. Der kom blødningen med en gang, og intense smerter i siden. Var alene hjemme når det skjedde, og hadde bare vist at jeg var gravid i 5 dager før det skjedde. Dette var i september og er nå i 11 uke Det tok 4 måneder før det ble igjen, men hadde en travel stund med skole og jobb slik at vi mistet eggløsningsdagene, men er lykkelig nå Er selv redd at det skal skje igjen men neste uke så kan jeg senke skulderen litt for da har jeg kommet til uke 12
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #11 Skrevet 24. mars 2012 Ok, det er mange forskjellige måter en sa starter da skjønner jeg. Jeg får krysse fingrene for at symptomene fortsetter og at dette går bra! Kan tenke meg det blir godt å komme til uke 12 Elsa88 : ) Krysser fingrene for deg Har du begynt å fortelle det til noen da?
Elsa88 Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Man får bare tenke positivt, enda at det er vanskelig Ja, gleder meg stort til da ja. Krysser fingere for deg å Her vet alle klarte å holde meg til uke 9 til å fortelle foreldrene våre og så skrev vi på facebook etterpå. Klarte ikke å holde oss
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Ja, det gjør jo det! Jeg har ikke hatt noe tegn til sa, men er allikevell så nervøs. Hvilke smerter hadde du da? Håper jeg slipper unna denne opplevelsen, og prøver å tenke positivt Tusen Takk for svar. Jeg hadde rie-lignende smerter.. vet ikke om du har vært gravid/født før? Men smertene er individuelle, og trenger ikke oppleves særlig ille.. det verste er vel den psykiske smerten.. Jeg har aldri vært gravid før. nå var det planlagt og jeg ble gravid kjempe fort! Tenker at om jeg opplever en sa nå, kanskje det tar laang tid før jeg blir gravid igjen. Men håper på det beste! Er du gravid nå eller? Ja, jeg er gravid nå, etter 3 sa, og er 1 dag unna uke 12! Men regner med at bekymringene ikke avtar av den grunn.. skal på ul onsdag, og grugleder meg til det.
Gravid1991 Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #14 Skrevet 24. mars 2012 Ja, det gjør jo det! Jeg har ikke hatt noe tegn til sa, men er allikevell så nervøs. Hvilke smerter hadde du da? Håper jeg slipper unna denne opplevelsen, og prøver å tenke positivt Tusen Takk for svar. Jeg hadde rie-lignende smerter.. vet ikke om du har vært gravid/født før? Men smertene er individuelle, og trenger ikke oppleves særlig ille.. det verste er vel den psykiske smerten.. Jeg har aldri vært gravid før. nå var det planlagt og jeg ble gravid kjempe fort! Tenker at om jeg opplever en sa nå, kanskje det tar laang tid før jeg blir gravid igjen. Men håper på det beste! Er du gravid nå eller? Ja, jeg er gravid nå, etter 3 sa, og er 1 dag unna uke 12! Men regner med at bekymringene ikke avtar av den grunn.. skal på ul onsdag, og grugleder meg til det. Nei, det er vanskelig og ikke tenke på det.. Værre for deg som har opplevd det 3 ganger da. Håper det går bra nå da, så får su prøve å senke skuldrene imorgen:-) Over det værste da værtfall! Masse lykke til videre
SpirenMin Skrevet 25. mars 2012 #15 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har også vært på tidlig ul, der fikk jeg se ett hjerte som slo, har også hørt/lest at det er mindre sjangs for å oppleve en sa da.. Noen som har vært på tidlig ul og sett hjertet slå, men opplevd en sa etterpå? Jeg var på ultralyd i uke 8 og så hjertet slå. I uke 10 fikk jeg blødninger og ved ny ultralyd så vi at hjertet ikke lenger slo. Dette var ikke en SA, så jeg måtte inn til utskrapning. Det stemmer at det er veldig sjelden at man opplever SA/MA etter påvist hjerteaktivitet, både legen min og gynekologen var helt overbevist om at dette var helt ufarlig, helt til ultralyden.
Gravid1991 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #16 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har også vært på tidlig ul, der fikk jeg se ett hjerte som slo, har også hørt/lest at det er mindre sjangs for å oppleve en sa da.. Noen som har vært på tidlig ul og sett hjertet slå, men opplevd en sa etterpå? Jeg var på ultralyd i uke 8 og så hjertet slå. I uke 10 fikk jeg blødninger og ved ny ultralyd så vi at hjertet ikke lenger slo. Dette var ikke en SA, så jeg måtte inn til utskrapning. Det stemmer at det er veldig sjelden at man opplever SA/MA etter påvist hjerteaktivitet, både legen min og gynekologen var helt overbevist om at dette var helt ufarlig, helt til ultralyden. Uff, så trist! Men da vet jeg at jeg kanskje ikke trenger være like redd, siden jeg har sett hjertet slå! :-) Er du gravid nå eller?
SpirenMin Skrevet 25. mars 2012 #17 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har også vært på tidlig ul, der fikk jeg se ett hjerte som slo, har også hørt/lest at det er mindre sjangs for å oppleve en sa da.. Noen som har vært på tidlig ul og sett hjertet slå, men opplevd en sa etterpå? Jeg var på ultralyd i uke 8 og så hjertet slå. I uke 10 fikk jeg blødninger og ved ny ultralyd så vi at hjertet ikke lenger slo. Dette var ikke en SA, så jeg måtte inn til utskrapning. Det stemmer at det er veldig sjelden at man opplever SA/MA etter påvist hjerteaktivitet, både legen min og gynekologen var helt overbevist om at dette var helt ufarlig, helt til ultralyden. Uff, så trist! Men da vet jeg at jeg kanskje ikke trenger være like redd, siden jeg har sett hjertet slå! :-) Er du gravid nå eller? Jeg er nok dessverre ikke det, utskrapningen var denne uken. Men satser på'an igjen så snart kroppen er klar for det Håper på å ha en spire i magen igjen i løpet av våren *krysser fingre, men ikke ben*
SpirenMin Skrevet 25. mars 2012 #18 Skrevet 25. mars 2012 Og nei, du trenger sannsynligvis ikke være redd, sjansen er jo over 90% for at det går helt bra Men om du er redd, så ville jeg kontaktet legen for å få henvisning til ultralyd, for det er jo mye bedre både for deg og den lille at du ikke er redd Min lege har iallefall sendt meg på hasteultralyd to ganger, på grunn av blødninger, så det virker som det er lav terskel for å få det gjennom. Hun (legen min) sa at leger er veldig liberale både når det gjelder sykemeldinger og henvisninger i svangerskap, på grunn av at HVIS det går galt, så skal den gravide slippe å tenke på om det var noe som kunne vært gjort annerledes.
Gravid1991 Skrevet 25. mars 2012 Forfatter #19 Skrevet 25. mars 2012 Og nei, du trenger sannsynligvis ikke være redd, sjansen er jo over 90% for at det går helt bra Men om du er redd, så ville jeg kontaktet legen for å få henvisning til ultralyd, for det er jo mye bedre både for deg og den lille at du ikke er redd Min lege har iallefall sendt meg på hasteultralyd to ganger, på grunn av blødninger, så det virker som det er lav terskel for å få det gjennom. Hun (legen min) sa at leger er veldig liberale både når det gjelder sykemeldinger og henvisninger i svangerskap, på grunn av at HVIS det går galt, så skal den gravide slippe å tenke på om det var noe som kunne vært gjort annerledes. Jeg har ikke hatt noe tegn til sa og er bare veldig redd, men det går vell snart over. Var på ul i uke 7 og da slo hjertet Så jeg kan vell egentli prøve å roe meg ned litt! :-) Vil ønske deg lykke til med prøvingen! Så satser vi på en spire snart
Fru-MammaVims Skrevet 25. mars 2012 #20 Skrevet 25. mars 2012 jeg fikk små smerter i maen å brunlig utflod. gikk til legevakta de sa alt var fint. dagen etter våkna jeg me blod i trusa. fikk komme på ul, menst jeg ventet på ul timen begynte jeg å fossblø å alle gravid symptomene forsvant så fikk jeg skikkelig mensen smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå