Trollmor__ Skrevet 24. mars 2012 #1 Del Skrevet 24. mars 2012 Det er nå snart 5 uker siden egguttak og befruktning og ingen blødning er å se. Problemet er at jeg har mistet før og blødningen kom ikke før flere uker etterpå. Da gikk også HCG'en veldig sakte ned og jeg måtte ta flere prøver for å "følge den ned" som de sa. Når jeg nå skulle bestemme hvorvidt jeg skal gjennomføre en planlagt operasjon (en fille-ting), ville jeg ha blodprøve med noe mellomrom. Men problemet med å få vite ting er at det følger bekymringer: HCG'en min dobler seg nemlig ikke slik den (visstnok) skal ca hver andre dag. Den var på 1700 den 20 mars, 22. mars var den 2100. Et søk på nett om dette temaet er ikke å anbefale for den sarte. årsaksforklaringer som kommende SA, utenfor livmor osv. er jo ikke så kult for en som har prøvd LEEENGE, så det kan jeg ikke forholde meg til nå.Jeg har "skrudd av". Men: jeg må altså bestemme meg for om jeg skal ta operasjonen og det vil jeg IKKE hvis det er en liten huleboer der inne. Hva sier dere: opp er opp? PS: fikk tatt ny prøve 23. mars samme tid som viste 2600, så det gikk jo litt fortere oppover.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921622-lav-hcg-men-opp-er-opp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englebarn11og12 Skrevet 24. mars 2012 #2 Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg er absolutt ingen ekspert men jeg kan jo gi deg en solskinnshistorie. Min lillesøster hadde også litt lav hcg stigning og at den ikke doblet seg helt som den skulle. (er visst også gaskevanlig i normalt svangerskap hvis mann er av den litt mer volumiøse typen) Men hun var slank så de for bredet henne på en ma/sa det endte med to lyshårede gutter på nå fire år. Svangerskap to. Svak hcg stigning og dobling på ca fem-seks dager; en nydelig toåring. Enda legen var ikke spes optimistisk. Så ingen regel uten unntak. Tror kanskje det er litt individuellt hvordan det stiger. Så jeg tror jeg hadde slappet av så lenge den stiger jevnt og ikke flater ut. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921622-lav-hcg-men-opp-er-opp/#findComment-144104335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest akpa-KNUST Skrevet 24. mars 2012 #3 Del Skrevet 24. mars 2012 Så lenge den går opp så vil jeg nok utsette alt !! Får du ikke en tidlig UL ? De kan jo se om det er en ting der eller ikke !! Iallefall ta en ny prøve over helgen å se :-) Men som du sier, opp er opp! ! Lykke til.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921622-lav-hcg-men-opp-er-opp/#findComment-144104526 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor__ Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #4 Del Skrevet 24. mars 2012 Jeg er absolutt ingen ekspert men jeg kan jo gi deg en solskinnshistorie. Min lillesøster hadde også litt lav hcg stigning og at den ikke doblet seg helt som den skulle. (er visst også gaskevanlig i normalt svangerskap hvis mann er av den litt mer volumiøse typen) Men hun var slank så de for bredet henne på en ma/sa det endte med to lyshårede gutter på nå fire år. Svangerskap to. Svak hcg stigning og dobling på ca fem-seks dager; en nydelig toåring. Enda legen var ikke spes optimistisk. Så ingen regel uten unntak. Tror kanskje det er litt individuellt hvordan det stiger. Så jeg tror jeg hadde slappet av så lenge den stiger jevnt og ikke flater ut. åh tusen takk for dette! VELDIG godt og ta med seg. Som nevnt har jeg "skrudd av" mer søking på nettet (er ikke volumiøs så kan ikke skylde på det.) Alt er fint. Kjenner ingen ubehag, men koser meg over min nyadopterte adoptivsønn og tenker minimalt på IVF'en. Sikkert derfor det sitter denne gangen også. Ble bare litt bekymret nå altså... Så takk for disse historiene. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921622-lav-hcg-men-opp-er-opp/#findComment-144104731 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trollmor__ Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 24. mars 2012 Så lenge den går opp så vil jeg nok utsette alt !! Får du ikke en tidlig UL ? De kan jo se om det er en ting der eller ikke !! Iallefall ta en ny prøve over helgen å se :-) Men som du sier, opp er opp! ! Lykke til.. Jo, jeg får en tidlig UL men påsken er i veien, så jeg får den ETTER påske. Og påsken gir jo god tid til å bekymre seg.... Håper jeg klarer å la det være. På riksen var den ene jeg snakket med bekymret i stemmen, den andre ville bare jeg skulle vente og se. Har avlyst operasjon. Skal så visst ikke drepe det om det er en spire som prøver å overleve der inne. Til fastlegen mandag. Ellers håper jeg det går bra for deg også til slutt, akpa KNUST. Vi har ventet leeeenge. Om det er noen trøst er det mange som lykkes til slutt. Nå må det bare ikke bli en SA dette da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143921622-lav-hcg-men-opp-er-opp/#findComment-144104768 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå