Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #1 Skrevet 24. mars 2012 Jeg leverte søknaden til lege etter jul, men legen glemte å levere det..og har ikke levert det før nå. Legen har skrevet eget notat at dette er legen sin feil, og at nav bør ta hensyn til dette, men hvor mange måneder får jeg etterbetalt for nå? Skal jo ha etterbetalt fra januar jeg, alt er stemplet da..hm...
elskerlivet Skrevet 24. mars 2012 #2 Skrevet 24. mars 2012 3 mnd tilbake i tid om hjelpebehovet har vært det samme før søknad ble sendt..
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #3 Skrevet 24. mars 2012 Kun 3 mnd? Da skal jeg faktisk ringe å prate med legen igjen på mandag og be henne fikse opp i dette, for den skulle blitt levert i jan, og siden den ble levert nå så får jeg ikke for alle månedene..for med den tiden den tar i behandlings hos NAV så blir det nok 6 mnd til sammen:(
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #4 Skrevet 24. mars 2012 Det er vel ikke legens ansvar å levere denne søknaden? Om legeattesten er forsinket spiller vel ikke det noen rolle om du søkte før jul. Eller skulle legen levere søknaden din til nav for deg? Da synes jeg faktisk du må ta noe av skylden selv, du kan ikke stole på at andre skal gjøre noe for deg som egentlig er ditt eget ansvar. Jeg har hjelpestønad til det ene barnet mitt jeg også og det var jo jeg selv som måtte søke om det, også sendte legen en legeattest til nav... Jeg fikk etterbetalt for 3 mnd siden barnet mitt er født med handikappet vi har hjelpestønaden til.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #5 Skrevet 24. mars 2012 Hva i svarte er det du prater om?Jeg fylte ut søknaden, gav den til legen ( fikk besjed om at legen måtte signere på den, og så skulle hun fylle den ut), men så ble det glemt av legen. Og det var noe legen sa var hennes feil, og hun skrev sammen med søkanden som nettopp ble sendt til NAV at det var hennes feil. Så hva mener du jeg har skyld i her????!!!!!!!!
Mandalas Skrevet 24. mars 2012 #6 Skrevet 24. mars 2012 Oj, det var mange tegn etter en setning. Hvor sint er du egentlig? Vel, jeg tror dessverre ikke nav tar hensyn til det. Men det er jo umulig for oss å vite.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Tja, irritert over folk som ikke forstår. Vel får satse på at NAV tar hensyn til det. Legen har skrevet skriv om dette, der hun ber de tar hensyn til det. Har ei vennine som jobber i nav, men får høre med henne hvordan reglene er. HI
mamma_til_gutt Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Normalt får man etterbetalt 3 måneder fra søknadstidspunkt og ikke fra vedtaket blir fattet. Så behandlingstiden spiller ingen rolle. Men om du ikke har krav på det, tror jeg dessverre ikke NAV bryr seg om hvem sin feil det er.... Reglene er ekstremt firkantet. Om det er noe viktig du skal søke om siden, vil jeg tipse deg om å få bekreftet ting derfra alltid. For all verdens gode grunner spiller ingen rolle.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #9 Skrevet 24. mars 2012 Måtte legen skrive under på søknaden? Er det nye regler det da. Her var det nemlig jeg som måtte søke, og eneste underskriften som skulle på skjemaet var min. Jeg sendte søknaden til nav, og legen sendte legeattesten til nav. Var ikke legen som søkte om hjelpestønad til meg (datteren min), det måtte jeg gjøre selv. Skjønner jo at du blir oppgitt over legen som ikke har holdt det han/hun har lovet, nemlig å sende søknaden for deg. Men lærdommen for deg og oss andre er jo at man ikke kan stole på andre men må gjøre ting selv...
Mandalas Skrevet 24. mars 2012 #10 Skrevet 24. mars 2012 Jeg tror jeg gjorde som HI. At legen ba oss levere søknaden der, så skrev han under og skrev en attest, deretter sendte han det. Jeg ringte nav etter to ukers tid for å sjekke om de hadde registrert søknaden.
Skylander Skrevet 24. mars 2012 #11 Skrevet 24. mars 2012 Jeg leverte søknaden til lege etter jul, men legen glemte å levere det..og har ikke levert det før nå. Legen har skrevet eget notat at dette er legen sin feil, og at nav bør ta hensyn til dette, men hvor mange måneder får jeg etterbetalt for nå? Skal jo ha etterbetalt fra januar jeg, alt er stemplet da..hm... Hvis søknaden ble levert nå i mars, så skal du ha etterbetalt fra første desember 2011 uavhengig om det tar dem 6 mnd. å behandle søknaden.Man får etterbetalt inntil 3 mnd før den mnd. man søker i sålenge behovet har vært tilstede i den perioden. Jeg leverte søknaden til gutten min sent i februar i år og den er allerede behandlet og utbetalt, så det kan gå fort også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå