Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 8 uker har hele tiden vært rolig på kvelden og spist bra hele dagen, jeg fullammer. Men plutselig i går ser det ut som om han ikke får nok mat, jeg tar han til puppen og han leiter etter den, begynner å suge men så slippe tak å skrike. Etterhvert blir det intens hyling. Totalt sett tror jeg han får nok, og på natta spiser han bra. Men han er blitt vanskelig å få til å sove på kvelden, mye sutring. Men når jeg prøver å håndmelke, så spruter jo melka ut. Men prøvde elektrisk pumpe, men fikk ingenting ut. I det hele tatt! Om jeg gjorde det riktig da... Er bare redd jeg skal miste melka, begynt med ammete og tatt han til brystet så ofte jeg kunne i hele dag. Så håper jo det skal ordne seg.

Noen opplevd noe liknende eller har noen tips?

Han har hele tida lagt godt på seg og han våkner opp ett par ganger om natta for å få mat.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som økedøgn, veldig vanlig:) Du kan lese mer om det på ammehjelpen.no- i korte trekk betyr det at du må amme ofte, da vil brystet produsere mer melk.

Kan hende utdrivningsrefleksen ikke var kommet i gang når du pumpet? Håndmelking er mer effektivt, men som sagt: det beste er å legge han til ofte(mener ammehjelpen sier du kan slutte å telle når du har passert 10 amminger, men altså; kan hende du må legge han til så ofte som hver halvtime.)

Er slitsomt når det pågår, men om et par døgn vil nok produksjonen ta seg opp:)

Skrevet

Ok, holdt på med å amme i hele går, får nok bare fortsette :)

Skrevet

Vanskelig å få til å pumpe ut melk hvis puppen ikke er skikkelig full altså. Amming er mye mer effektivt.

Kan også være at babyen din har et utviklingssprang i tillegg til økedøgn. Men bare å legg han ofte til, babyer har veldig små magesekker og mm er veldig lettfordøyelig så de blir raskt sultne. Men produksjonen øker raskt altså, bare pass på at du spiser og drikker nok. :) se på ammehjelpens nettsider, der står det mange gode råd.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...