Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #51 Skrevet 3. juni 2012 Vår familie (foreldrene mine og søsken med familie) Reiser til Thailand i Desember. Vår baby er 5 mnd, min brors er 3 mnd. Vi skal bo i penthouse leiligheter i meget god standard, og vil selvfølgelig ta alle forholdsregler. Skal man på en slik tur, må man passe på, men jeg synes folk her er alt for hydyeriske. Det er jo kjempe greit å reise når man ammer, og sjansen for at noe skjer er så utrolig liten... Synes det er feil av folk å si at de som reiser tenker kun på seg selv, og ikke babyens beste. Men babyen har godt av å dra på en familie ferie og ha glade og fornøyde foreldre. Selv om de ikke har et stort behov, så har de hvertfall godt av nye opplevelser de også ..tror nok det er mye misunnelse ute å går...
Anonym bruker Skrevet 3. juni 2012 #52 Skrevet 3. juni 2012 Vi har i Thailand når vår eldste var 6-7mnd og vi hadde en kjempefin ferie. Jeg ammet han og i tillegg hadde vi med grøt og middagsglass. Vi tok ikke sjansen på å gi han mat der nede som vi ikke kjente til. Det var også lite både babymat og bleier å få kjøpt i turistområdene, stort sett bare pakker med 3-4bleier i hver. Vi hadde med mye bleier og kjøpte litt mer på et senter der, der hadde de bla pampers og andre bleier som var helt ok. Det vanskelig var å vite hvilke som passet vår baby, ettersom vi allerede visste at det stort sett lakk når han brukte pampers.. Vi hadde også med en liten vannkoker så vi fikk kokt alt av smokker osv. Han begynte å hoste veldig der nede, så vi var hos en lege som kunne veldig godt engelsk og også en del "skandinavisk", han hadde jobbet med skandinaviske turister i 20år og var veldig flink. Han ga medisin og fulgte oss godt opp. Det ble et par dager med lite utetid, men jeg og samboeren byttet litt på med å ligge ved bassenget og kose oss inne med sønnen vår. Vi var veldig glade for å få den turen og hadde helt sikkert valgt det samme igjen.
carma78 Skrevet 3. juni 2012 #53 Skrevet 3. juni 2012 Det ble til at vi bestillte oss tur likevel, men i februar. Da er lillegutt 7 mnd. Tror det skal gå helt fint, vi har mange måneder å forberede oss på+at samboer har reist mye. Da er vi vel bedre kjent med lille også. Gleder oss<3 Hi Anonym over deg her. Barnematutvalget er dårlig så det ville jeg tatt med. Morsmelkerstatning (nan) fant jeg. Grøt er det også dårlig utvalg på, den er søtere og dyr. Ta med det også. Bleier fant jeg og synd de var bra jeg. En ting til, februar er supert, godt og varmt, men ikke for varmt! Vi leide hus med svømmebasseng i nærheten av strand, kan virkelig anbefales(phuket). Vi har leid leilighet på 55 kvm med basseng rett utenfor, ved Phuket:)
Bentix Skrevet 21. juni 2013 #54 Skrevet 21. juni 2013 Det ble til at vi bestillte oss tur likevel, men i februar. Da er lillegutt 7 mnd. Tror det skal gå helt fint, vi har mange måneder å forberede oss på+at samboer har reist mye. Da er vi vel bedre kjent med lille også. Gleder oss<3 Hi Anonym over deg her. Barnematutvalget er dårlig så det ville jeg tatt med. Morsmelkerstatning (nan) fant jeg. Grøt er det også dårlig utvalg på, den er søtere og dyr. Ta med det også. Bleier fant jeg og synd de var bra jeg. En ting til, februar er supert, godt og varmt, men ikke for varmt!Vi leide hus med svømmebasseng i nærheten av strand, kan virkelig anbefales(phuket). Vi har leid leilighet på 55 kvm med basseng rett utenfor, ved Phuket:) Hei =) Regner med dere har vært i Thailand nå? Hvordan gikk det? Vi tenker oss dit i november =)
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #55 Skrevet 5. september 2013 Er også nysgjerrig på hvordan Thailandsturen gikk? Vi tenker oss dit når baby er 6-7 mnd, og er ikke skeptisk så lenge alle forholdsregler er tatt osv. Anonymous poster hash: 3d9e7...24a
Anonym bruker Skrevet 5. september 2013 #56 Skrevet 5. september 2013 Hadde jeg ALDRI gjort. Har en baby på 3 mnd nå, og hjemme er absolutt best! Hadde ALDRI lagt ut på reisefot nå! Anonymous poster hash: 5d6f6...896
carma78 Skrevet 5. september 2013 #57 Skrevet 5. september 2013 Vi dro da baby var 7 mnd...gikk strålende <3
Madolyn Skrevet 5. september 2013 #58 Skrevet 5. september 2013 http://mobil.aftenposten.no/familie-og-oppvekst/Disse-barna-har-ikke-glede-av-Syden-turen-7240023.html#.Uh-ZVKM8zJs Sier vel sitt.
Jallow B Skrevet 5. september 2013 #59 Skrevet 5. september 2013 Mens vi dro til Vest-Afrika da jentungen var ca 6mnd. Ingen problem. Det spørs nok veldig på barnet også, og på hvor fleksible foreldrene er, ikke minst. Man tar forhåndsregler, man tar de vaksiner man kan. De har faktisk leger og sykehus i andre land også.
Bentix Skrevet 8. september 2013 #60 Skrevet 8. september 2013 Kommer veldig ann på både barnet og foreldrene ja... Noen tørr knapt ut av døren hjemme. mens andre drar på seiltur jorden rundt med tre barn, og minste er 6 uker. Selvsagt tar man forhåndsregler og blir en annen ferie med barn enn uten barn. Det må man være forberedt på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå