Gå til innhold

Reise til Thailand med baby på 3-4 måneder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes også det er galskap å ta med babyer til Thailand.

Jeg synes man kan ofre litt for tryggheten.

Skrevet

Hva tror dere skal skje med en baby som ammes på ferie i Thailand ? Forstår ikke hva dere som krisemaksimerer er så redde for ? Sin jeg skrev lenger opp har begge mine vært i Thailand i samråd med lege og helsestasjonen

Skrevet

Fordi jeg vet om mange skandinaviske barn som har dødd i Thailand. Og det var av ting de ikke hadde dødd av her. Eller på Gran Canaria.

Derfor.

Skrevet

Men hva har de skandinaviske barna dødd av ? Eneste jeg har hørt om var en jente på 8 år eller noe sånt som døde av brennmanet

Skrevet

Hva tror dere skal skje med en baby som ammes på ferie i Thailand ? Forstår ikke hva dere som krisemaksimerer er så redde for ? Sin jeg skrev lenger opp har begge mine vært i Thailand i samråd med lege og helsestasjonen

Tror du ungen ikke kan bli stukket av mygg så lenge den ammes?

Tror du den ikke tar på ting og putter fingrene i munnen?

Skrevet

Dere som syns det her er helt på trynet, har dere vært mye ute å reist selv? I Thailand for eksempel?

Hva med barn født i norge som har en mor eller far fra Thailand, eller Afrika for den saks skyld. Bør de vente til de er over 1 år for å besøke besteforeldrene sine?

Skrevet

Dere som syns det her er helt på trynet, har dere vært mye ute å reist selv? I Thailand for eksempel?

Hva med barn født i norge som har en mor eller far fra Thailand, eller Afrika for den saks skyld. Bør de vente til de er over 1 år for å besøke besteforeldrene sine?

Ja har reist veldig mye både jeg og mannen. Mer enn de fleste.

Så lenge en unge er født i Norge har det ingen ting å si om mor eller far er fra Thailand eller ikke. Besteforeldrene kan besøke de i Norge eller de kan møtes i ett land som er sikkert fram til de er 4 år.

Skrevet

Vet ikke om det er varmest da, men de som har vært mye i Thailand anbefaler den tiden. Litt mere vind, som gjør det svalere, men er ikke mye vind i mine øyne. Jeg er innenlandsjente. men akkurat sånn at det er godt å sitte ved havet :-) ungene elsker Thailand. Tyrkia vil de ikke til mere....

Skrevet

Klart jeg ikke tror at barn ikke kan stikkes av mygg om de ammes . Men om du leser deg litt opp om emnet vil du se at detter svært lite farlig mygg i de sentrale stedene i Thailand. Drar du utenfor turiststedene er det selvsagt noe annet .

Og jo , jeg er klar over at barn putter ting i munnen og tar på ting . Nå har jeg vært i Thailand 4 ganger med små varm og babyer , og de har aldri blitt syke av å ta på noe

Skrevet

Jeg har reist mye til Thailand både før jeg fikk barn og etter at jeg ble mamma. Første gangen jeg dro med datteren min var hun 4 mnd gammel og vi var der nede lenge. Har også reist flere ganger etter at hun ble større og det har bare skjedd en gang at hun har blitt syk. Da fikk vi rask og god hjelp på et sykehus som er langt bedre enn sykehuset vi havner på når hun blir syk her hjemme. Både legene, sykepleierne, selve sykehuset, utstyret og medisiner var førsteklasses. Vi har også fåttt tak i helt ok bleier der nede (Huggies).

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg har en gutt på 3år og vi har vært i thailand de tre siste sommerene i en måned. første gang var han 6 måneder.

Er nå gravid igjen og vi planlegger å reise denne gang også når barnet er 3-4 måneder men denne gang blir vi der i 8 måneder.

Første turen vår, ble jeg så skremt av alt jeg leste på nett at vi holdt på å bli hjemme, det er jeg virkelig glad for at vi ikke gjorde.

vi har hatt det så fantastisk på alle turene, og du må virkelig ikke høre på alle som sier det er egoistisk å reise så lang med et lite barn, for det er det så absolutt ikke. dette handler om deg og familien din, man blir i veldig godt humør av å være i så flotte omgivelser og av å ha så mange triveldige mennesker rundt seg, thaiene er et fantastiske mennesker.

og det å ha tid til hverandre i disse omgivelsene er også herlig for babyen. selvfølgelig må man ta noen forhåndsregler.

-hold barnet så mye som mulig unna sola, er dere på stranda finn et sted i skyggen, bruk solhatt, soldrakt til bading.

-pass på myggstikk, små barn skal ikke ha myggspray direkte på klærne, men vi smurte det på klærne hans, samt på vogna ol,fikk også kjøpt en olje på apoteket der nede som man trygt kunne smøre på barna.

-snakk med helsesøster, ang vaksiner, lurt p begynne vaksineringen før avreise.

-ellers var vi inne når det var stekende sol midt på dagen, eller fant en skyggeplass, badet i bassenget.

-når det gjelder bakterier er det vel svært liten sannsynlighet for at barnet får i seg dette, så lenge du ammer, eller den får erstatning og dere er nøye med hygienen, jeg snakket med helsesøster, hun sa det er bedre å reise når barnet blir ammet eller får erstatning, men hensyn til bakterier.

flyturene våre har gått over all forventning hver gang, vi har reist med mellomlandinger også, så reisen har vært veldig lang, men for små babyer har det vel lite å si om de er med mamma og pappa hjemme i stua eller på et fly, flyplass, eller hvor enn det måtte være. tips til flyturen: snakk med selskapet på forhånd og hør om dere kan få plass med vugge og stor beinplass, når vår gutt var 6 mnd sov han store deler av flyturen i vugga.

bruk smokk eller gi barnet melk under letting og landing, vår lille har aldri brydd seg om dette, men har hørt noen kan plages litt, da hjelper det med noe å sutte på.

pass også på at det er sykehus på stedet dere skal til, både lillegutt og mannen har vært på sykehus under våre oppåhold, og vi har fått utmerket behandling, lillegutt fikk diare, og mageknip, på sykehuset fikk han en veske han skulle drikke og ble helt frisk

dagen etter.

mannen fikk intens smerte i øret, fikk en voksskyllebehandling på sykehuset, vi var der vel i noen timer, noen dager etter bahandling var han bra igjen.

mulig vi har en veldig enkel gutt å reise med, så er veldig spent på nestemann, men vi gleder oss iallefall til å tilbringe store deler av permisjonen i thailand, og denne gang bryr jeg meg ikke stort om hva andre mener om det.

ønsker dere en herlig reise til smilets land!!

Skrevet

Jeg har reist mye og har vært flere eksotiske steder. Men jeg ville aldri reist med baby til Thailand ikke Tyrkia heller for den saks skyld.

Har ingenting med hysteri og gjøre, mye heller være føre var en etter idiot....! Mange andre koselige steder her i europa som er mye bedre for babyer.

Et spedbarn jeg kjente døde etter ferietur i smilets land. Jeg tror ikke de foreldrene ante noenting om hvor høy prisen på ferien kom til å bli.

Kjenner flere thailandske damer som bor i Norge med sine norske menn, og de venter faktisk med å dra til hjemlandet. Familien (ofte deres mor og søster) har kommet til Norge en periode for å bli kjent med den lille. Ingen av dem (jeg kjenner) har reist før ungen nermet seg to år, og noen andre reiste ikke før ungen var 4år.

Av og til blir prisen for høy, men det vet man jo ikke på forhand. Men vil man om det værste skulle skje klare å leve medseg selv etterpå. Det hadde ikke jeg klart, så da er valget ganske enkelt.....i år drar vi til Kreta :)

God tur hvor enn du skulle velge å dra, og håper dere alle kommer hjem i god behold.

Skrevet

Jeg er ikke noe sydenmenneske, og har ikke vært så mange steder. Nå ønsker mannen min å reise til Tyrkia i oktober. Da har vi en baby på 4 mnd. Hva er galt med Tyrkia? Flere av dere har påpekt at de ikke ville reist dit. Hva er alternativet i oktober. ønsker jo sol og varme uten å reise for langt.

Skrevet

Min bror jobbet i Thailand fra deres eldste var 3 mnd til han var drøye året. De stortrivdes! De var stort sett i Phuket, nær sykehus og gode leger. Nå er han lege selv også, så det er jo en ekstra "forsikring", men i turiststrøkene er det stort set trygt og fint.

Synes du får mye pes her. Folk er ulike; noen trives best hjemme, andre vil nyte permisjonstiden med å reise. Så lenge det er trygt, ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Takk for alle innspill fra dere!! smile.png Det blir nok ingen tur på oss til Thailand i 2012. Vi får kose oss hjemme og dra når bebisen blir litt større.

Hi

HI, ett godt tips er å forhøre seg med helsestasjon, lege og slikt. De vet litt mer om du bør reise eller ikke, enn Dib mennesker her inne. Iallefall ikke ta en beslutning på grunn av de.

Noen nevner at de kjenner mennesker som har mistet barn i thailand, har dere noen linker til artikler som sier dette? Kan ikke finne noen jeg iallefall.

Skrevet

Her er det mye forskjellig informasjon, og jeg tror det kan være lurt å skille litt mellom skitt og kanel.

En del argumenterer som om en hvilken som helst reise, til et hvilket som helst land omtrent, er fælt pga. at man bryter rutiner, lang flytur, tenk om det er varmt der osv. Dette mener jeg er i stor grad hysteri. Om foreldrene selv er innstilt på å være fleksible på rutiner, ta ting på sparket, og er litt reisevante kan man dra på ganke drøye turer med en liten baby, og alle sammen kan ha det helt utmerket!

Men når det gjelder de å reise til steder med fare for tropiske sykdommer, er det faktisk anderledes. Det er mange veldig ekle sykdommer er så lite barn ikke kan beskyttes og vasineres mot, og som de kan tåle mye dårligere enn oss voksne. Det handler ikke om hygiene eller hotellstandard heller, det finnes parasitter, utøy, mygg, fremmed bakterieflora osv.

Det har blitt linket til noen artikler her, og det er med god grunn en del eksperter på tropisk medisin/reisemedisin advarer mot å dra til enkelte land med små barn.

Men for all del, om dere tror dere kan trives med å reise med en så liten unge så finnes det massevis av spennende (og deilige og varme) reismål å dra til som ikke har samme risiko!

Skrevet

Takk for alle innspill fra dere!! smile.png Det blir nok ingen tur på oss til Thailand i 2012. Vi får kose oss hjemme og dra når bebisen blir litt større.

Hi

HI, ett godt tips er å forhøre seg med helsestasjon, lege og slikt. De vet litt mer om du bør reise eller ikke, enn Dib mennesker her inne. Iallefall ikke ta en beslutning på grunn av de.

Noen nevner at de kjenner mennesker som har mistet barn i thailand, har dere noen linker til artikler som sier dette? Kan ikke finne noen jeg iallefall.

HS og lege er nok ikke rette stedet, da jeg spurte ble jeg sendt videre til vaksinasjonskontoret. Så det er nok bedre å prøve der.

Angående dødsfall, så var det venner av mamma sin baby, de er fra sverige. Vet ikke om det sto i avisen, det var uvesentlig for meg, dette er rundt en 10års tid siden.

Rart du ikke finner noen artikler om barn fra norge, muligens de er fjernet i ettertid. For jeg har iallefall lest om slike saker de siste åra. For en to-tre års tid siden var det bla et barn som døde av djangisfeber, men kan huske at det har vært flere saker. Men om du snakker med vaksinasjonskontoret så sitter nok de på den info/statistikken.

Folk får nå gjerne si det er hysteri og ikke dra, det sier mer om dem. Jeg går ikke rundt å kaller dem uansvarlige pga at dem tar andre valg enn meg. Voksene folk må da få ta selvstendige valg utifra den informasjonen de gis, uten å bli dømt bare fordi noen velger det motsatte. Måtte det være hysterisk/uansvarlig, det er både unødvendig og barnslig........

Skrevet

Unnskyld meg, men blir litt provosert når enkelte skal være så dramatisk. Ungen døde etter tur til smilende land. Må ha litt mere å komme med der. Kjenner folk som har mista barnet sitt etter tur til nabo byen eller Sverige tur men hadde ingenting med reisa å gjøre. Ei venninne mista gutten under trilletur, døde i vogna. Er det farlig å dra på trilletur da.

Hi tror aldri dere ville angret på en flott tur til Thailand. Syns Thailand er værd hver eneste kr. Å du får ikke kjipe beskjeder på sykehuset der som her "kom tilbake om det blir værre". Standar svar i Norge.

Skrevet

Jeg ville ventet til babyen er blitt noen mnd eldre. Grunnen til det er ikke hysteri, men at dere er førstegangsforeldre og at det derfor kan bli litt annerledes enn dere tror...vi ventet med å bestille billetter til etter at ungen var født og dette var vår tredje. Vi reiste til Thailand med 2barn og 1baby, beste ferien noensinne! Ikke hør på de som sier bli hjemme, Dere kjenner dere selv best.

Skrevet

Det ble til at vi bestillte oss tur likevel, men i februar. Da er lillegutt 7 mnd. Tror det skal gå helt fint, vi har mange måneder å forberede oss på+at samboer har reist mye. Da er vi vel bedre kjent med lille også. Gleder oss<3

Hi

Skrevet

er det forresten andre som har tips å komme med som har reist med småbarn så takker jeg for det:)

Skrevet

Enig i at det var mye hysteri her, ja!

Herremin... Ta ungen med og reis!!! Når du ammer har barnet god beskyttelse mot sykdom. Du rekker å gi baby første vaksinen også! Du må vaksinere deg selv, så får baby beskyttelse gjennom morsmelken også. Reis, kos deg!! Om det blir litt andre rutiner en periode er ikke det noen krise! Når baby er så liten, trenger den puppen og mamma. Resten ordner seg!!

Jeg reiste mye med mini! Var i Tyrkia med mini når hun var 6 mnd. Passet helt perfekt at hun ikke hadde begynt å krabbe. Hun lå på en solseng i skyggen og koste seg, badet og hadde det veldig bra! Folk begynte etterhvert å kommentere hvor bli og fornøyd hun var. "si meg, gråter aldri den ungen din, eller??" :)

Vi hadde en fantastisk ferie!!

Etter det har vi vært i Slovakia, Irland og Israel også. Har vært helt topp!

Reis! Kos dere!!

Jeg hadde med en liten vannkoker, så jeg kokte flasker/smokker, kokte flaskevann til grøt. Tok med grøt hjemmeifra (veldig anderledes i andre land), kjøpte bleier/ barnematglass på feriestedet.

Jeg kommer til å reise mye med nestemann også!

:)

Skrevet

Det ble til at vi bestillte oss tur likevel, men i februar. Da er lillegutt 7 mnd. Tror det skal gå helt fint, vi har mange måneder å forberede oss på+at samboer har reist mye. Da er vi vel bedre kjent med lille også. Gleder oss<3

Hi

Anonym over deg her. Barnematutvalget er dårlig så det ville jeg tatt med. Morsmelkerstatning (nan) fant jeg. Grøt er det også dårlig utvalg på, den er søtere og dyr. Ta med det også. Bleier fant jeg og synd de var bra jeg.

Skrevet

Hi

Anonym over deg her. Barnematutvalget er dårlig så det ville jeg tatt med. Morsmelkerstatning (nan) fant jeg. Grøt er det også dårlig utvalg på, den er søtere og dyr. Ta med det også. Bleier fant jeg og synd de var bra jeg.

En ting til, februar er supert, godt og varmt, men ikke for varmt!

Vi leide hus med svømmebasseng i nærheten av strand, kan virkelig anbefales(phuket).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...