Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Jeg er førstegangsgravid og planlegger å reise til Thailand i 2 uker i Oktober eller November. Vi har ingen erfaringer med babyer (kolikk f. eks) så lurer på om noen har noen råd eller innspill. Er det noen vaksiner barnet må ta i Norge under denne tiden? Er det best å reise på natten? Innser jo at vi ikke vet hvordan vårt barn kommer til å bli da;) Tørr vi ta sjansen på å bestille? Hotellet har vestlig standard.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Hadde jeg aldri gjort. Hadde ikke tatt med meg en unge til Thailand før de er 3. Og jeg er ikke hysterisk. Kjenner noen som mistet ungen sin det borte. Og de er ikke de eneste
#Ariadne# Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Største jenta vår var Thailand da hun var 6 mnd, 2,5 og 3,5 år. Minstegutten var 4 mnd. Jeg var gravid den ene gangen. Ingen problemer . Så lenge du holder deg unna jungelen er det veldig lite farlig å dra til Thailand. Har ammet begge mine . Hadde med mat til jenta da hun var 6 mnd,
mer enn bare mor Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Vi reiste da førstemann var 6 mnd, og det gikk veldig fint. Ville ikke reist til Thailand som førstegangsmamma med en baby på 3-4 mnd.. De første mnd hadde jeg nok med å sette meg inn i de nye rutinene, og jeg husker det var litt stress med babyen på 6 mnd i den varmen. Jeg ammet ikke, så da måtte jeg ta høyde for flaskemating på fly etc.. Vi bodde privat og hadde vært mer skeptisk til hotell. men det er nå meg
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Hadde heller ikke dratt til Thailand viss barnet mitt bare var 3-4mnd.Hadde utsatt det til barnet hvertfall var ett år og det er pga det anbefales at barna har tatt 3mnd,6mnd,12mnd og 15 mnd vaksinen før de drar! Tenk viss barnet ditt skulle plutseligt blitt sykt, smittet av noe o.l???? Og det er ikke altid man kan planlegge at ammingen går bra,kan vær en ikke får det til,ikke har mettende eller nok melk.Og da må en passe godt på eventuelle bakterier i vann når mme skal blandes og flaskene skal vaskes..........
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Herregud så tette dere er som sier det gikk fint med oss. At det gikk fint med dere betyr ikke at det går fint med alle. Svært få dør. Men mange små får ødelagt tarmsysyemet for godt. Min mor jobber med barn som ikke taklet Thailand så bra. Og ja det bor barn der og. Men de har en annen resistens enn norske babyer. Jeg hadde angret noe sykt jævlig om noe skjedde og jeg ikke hørte på råd. Svært få vet at Thailand er verre enn Afrika når det kommer til farlige ting som kan ramme barnet. Og de ferreste hadde tatt med en baby til Afrika.
mer enn bare mor Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Herregud så tette dere er som sier det gikk fint med oss. At det gikk fint med dere betyr ikke at det går fint med alle. Svært få dør. Men mange små får ødelagt tarmsysyemet for godt. Min mor jobber med barn som ikke taklet Thailand så bra. Og ja det bor barn der og. Men de har en annen resistens enn norske babyer. Jeg hadde angret noe sykt jævlig om noe skjedde og jeg ikke hørte på råd. Svært få vet at Thailand er verre enn Afrika når det kommer til farlige ting som kan ramme barnet. Og de ferreste hadde tatt med en baby til Afrika. har da aldri sagt at det går fint med alle? Dessuten er det vel faktisk ingen som anbefaler HI og ta med seg en baby på 3-4 mnd?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Ville ikke reist før 3 mnd, men etter det hadde jeg ikke hatt noen problemer. Vært i Thailand flere ganger (uten barn) og bodd på noen fantastiske resorts, mye reinere enn her hjemme i Norge. Og vann kan faktisk kjøpes på flaske, akkurat samme merkene som vi har her hjemme. Vet om noen som akkurat vært i Thailand med en 4mnd gammel baby, gikk helt strålende.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Reinere ja. Men nå har jeg en bror som har vært mange ganger i thailand, på luksuriøse leiligheter. Der de kun har oppholdt seg på de flotteste og mest hygieniske stedene. Men han har flere ganger tilbrakt dagene på toalettet der han har følt seg nær døden, mens hans Thailandske kjæreste ikke har merket ett kvekk. Til tross for å følge gode retningeslinjer med tanke på hvilke mat han spiser. Det er rett og slett en del vi nordmenn ikke tåler like godt, så hadde aldri tatt sjansen med en liten baby.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Takk for alle innspill fra dere!! Det blir nok ingen tur på oss til Thailand i 2012. Vi får kose oss hjemme og dra når bebisen blir litt større. Hi
Light of my life Skrevet 24. mars 2012 #13 Skrevet 24. mars 2012 Hei Her fikk du mange unødvendig hysterisk negative svar syntes jeg..... Vi er førstegangsforeldre i Thailand nå med 5 mnd gammel baby - storkoser oss! HS anbefaler 3mnd vaksine før man reiser, men ellers er det ikke noe problem (såfremt man ikke skal til et øde sted i jungelen da). Her vi er i Phuket har de minst like bra leger, sykehus og apotek som i Norge. Faktisk så er det helt perfekt å reise når baby er så liten: ikkenoe problem med å ha baby på fanget på flyet, og dersom du ammer er det jo superenkelt mtp mating. Dersom du gir mme er ikke det noe prob heller - du bruker bare flaskevann. Og, Thaiene ELSKER babyer så uansett hvor du går er de superglade for at dere har med baby Anbefaler å legge litt penger i et bra sted å bo siden man bruker mer tid enn vanlig på rommet/resorten med liten baby. Vi koser oss i skyggen ved bassenget om dagen, med pauser på rommet med aircon når hun skal sove. Om kvelden sover hun i reisetrillen mens vi spiser middag. Så reis og kos dere, det er mitt råd ihvertfall
Gjest Ziva Skrevet 24. mars 2012 #14 Skrevet 24. mars 2012 De anbefaler hepatitt A vaksinen. Vi tok den før vi reiste til Thailand. Og ha med bleier til hele turen, bleiene der nede er forferdelige.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #15 Skrevet 24. mars 2012 Jeg hadde ventet til alle vaksinene fram til 1 år var tatt (det gjorde vi). Etter det hadde jeg ikke vært i tvil! Helt fantastisk land å feriere i med barn. Vi reiste til en litt større plass siden vi reiste med små barn. Minste her fikk ikke hepatitt A før vi reiste,
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #16 Skrevet 24. mars 2012 ps, jeg syns ikke bleiene var så fæle jeg da. Men dårlig utvalg i barnemat så det kan være lurt å ta med litt av det. Morsmelkerstatning er det masse av på de litt større ferieplassene.
Netti*** Skrevet 24. mars 2012 #17 Skrevet 24. mars 2012 Her var det jammen mange hysteriske mødre innom. Vi skal 2 mnd på barsel perm med vår nr. 4. Men den blir å være 5 mnd. Vi har vært 2 ganger i Thailand det siste året med alle 3 barna. Mye mindre bekymret for de der enn i Tyrkia f.eks. Ingen av oss har vært syke der, drikker bare flaske vann med de koster 4 kr stk så går så bra. Vi har vært på jungeltur og spist på shabby plasser med de har god hygiene der nede. Det er veldig mange som reiser med baby dit. Møtte par med baby nede i 2 mnd alderen. Både nordmenn og svensker koser seg der i barsel permisjon. Vi fikk ideen av bladet foreldre og barn. De hadde en flott reportasje og flotte råd til perfekt ferie med liten... Jeg gleder meg som en liten unge, heldige babyen min som skal ligge naken dagen lang mens hysteriske mammaene her i Norge kler ungene sine inni lag etter lag i januar og februar. De største barna skal på svensk skole... Er det noe dere har lyst til ville jeg utsatt det til Jan-mars som er en flott tid der nede.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #18 Skrevet 24. mars 2012 Her var det jammen mange hysteriske mødre innom. Vi skal 2 mnd på barsel perm med vår nr. 4. Men den blir å være 5 mnd. Vi har vært 2 ganger i Thailand det siste året med alle 3 barna. Mye mindre bekymret for de der enn i Tyrkia f.eks. Ingen av oss har vært syke der, drikker bare flaske vann med de koster 4 kr stk så går så bra. Vi har vært på jungeltur og spist på shabby plasser med de har god hygiene der nede. Det er veldig mange som reiser med baby dit. Møtte par med baby nede i 2 mnd alderen. Både nordmenn og svensker koser seg der i barsel permisjon. Vi fikk ideen av bladet foreldre og barn. De hadde en flott reportasje og flotte råd til perfekt ferie med liten... Jeg gleder meg som en liten unge, heldige babyen min som skal ligge naken dagen lang mens hysteriske mammaene her i Norge kler ungene sine inni lag etter lag i januar og februar. De største barna skal på svensk skole... Er det noe dere har lyst til ville jeg utsatt det til Jan-mars som er en flott tid der nede. Hvis vi reiser i Jan-mars er bebisen 6-7-8 måneder også Men trodde det var varmest der da?
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #19 Skrevet 24. mars 2012 Her var det jammen mange hysteriske mødre innom. Vi skal 2 mnd på barsel perm med vår nr. 4. Men den blir å være 5 mnd. Vi har vært 2 ganger i Thailand det siste året med alle 3 barna. Mye mindre bekymret for de der enn i Tyrkia f.eks. Ingen av oss har vært syke der, drikker bare flaske vann med de koster 4 kr stk så går så bra. Vi har vært på jungeltur og spist på shabby plasser med de har god hygiene der nede. Det er veldig mange som reiser med baby dit. Møtte par med baby nede i 2 mnd alderen. Både nordmenn og svensker koser seg der i barsel permisjon. Vi fikk ideen av bladet foreldre og barn. De hadde en flott reportasje og flotte råd til perfekt ferie med liten... Jeg gleder meg som en liten unge, heldige babyen min som skal ligge naken dagen lang mens hysteriske mammaene her i Norge kler ungene sine inni lag etter lag i januar og februar. De største barna skal på svensk skole... Er det noe dere har lyst til ville jeg utsatt det til Jan-mars som er en flott tid der nede. Hvis vi reiser i Jan-mars er bebisen 6-7-8 måneder også Men trodde det var varmest der da? Vi er akkurat kommet hjem, og ja det er varmt, men for ungene og for oss gikk det helt fint.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #20 Skrevet 24. mars 2012 Hva er poenget med å dra så små barn på ferie så langt unna? For meg så virker det som det er et sånt super mamma og snobbe ting. " Jeg har fått barn men jeg skal og vil ikke tenke på hva som er best for barnet bare jeg får reise på ferie" Jeg trodde at det var nok å få baby og kose seg hjemme og nyte spebarns tiden ikke reise hele verden rundt. synes det er egositisk å ta en sånn liten skapning som er helt ny i verden ut på en slik reise.
mer enn bare mor Skrevet 24. mars 2012 #21 Skrevet 24. mars 2012 Hva er poenget med å dra så små barn på ferie så langt unna? For meg så virker det som det er et sånt super mamma og snobbe ting. " Jeg har fått barn men jeg skal og vil ikke tenke på hva som er best for barnet bare jeg får reise på ferie" Jeg trodde at det var nok å få baby og kose seg hjemme og nyte spebarns tiden ikke reise hele verden rundt. synes det er egositisk å ta en sånn liten skapning som er helt ny i verden ut på en slik reise. Tenker også oss en tur til Thailand når nestemann er passert 6 mnd. tenker over hodet ikke på det som "snobbete", men familien har hus der nede (og vi er ikke noe ski-på-beina-familie), så om vi kan ta fri hele familien og nyte familietiden i varme og fine omgivelser så hvoror ikke? Skal også være der i 1 mnd .. og for oss blir det jo bare flybilletter siden opphold er gratis.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #22 Skrevet 24. mars 2012 Det er en grunn til at man anbefaler at man venter til barnet er over 4 år før man reiser til Thailand og andre eksotiske destinasjoner. Bakterieflora og sykdommer er helt annerledes, og ja - det skjer tragedier på ferie også.. http://www.nrk.no/he...sstil/1.6191620 http://www.dagbladet.../01/507714.html Vi ble invitert med til Thailand på tur nå mens jeg er i permisjon med en baby som nå er 9 mnd (vi skulle reist for 2 uker siden) Jeg så ikke poenget med å reise så langt for å være vekke i 2-3 uker i varmen med to barn (3,5 åring også) som da skal slå om på døgnet samt venne seg til klimaet pluss at man må passe så nøye på hygienen - jeg tok ikke sjansen rett og slett.. Vi skal nok reise til Thailand en dag, men da når barna er mye større og faktisk kan få glede av det og ha minner derfra......
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #23 Skrevet 24. mars 2012 Jeg er førstegangs og reiste da babyen var 4 mnd. Det var nøye planlagt og vi snakket med både barnelegen og helsestasjonen som ikke syntes det var noe problem. Den turen (1 mnd) var den fineste tiden i hele permisjonstidenog vi opplevde ingen problemer.
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #24 Skrevet 24. mars 2012 Det er en grunn til at man anbefaler at man venter til barnet er over 4 år før man reiser til Thailand og andre eksotiske destinasjoner. Bakterieflora og sykdommer er helt annerledes, og ja - det skjer tragedier på ferie også.. http://www.nrk.no/he...sstil/1.6191620 http://www.dagbladet.../01/507714.html Vi ble invitert med til Thailand på tur nå mens jeg er i permisjon med en baby som nå er 9 mnd (vi skulle reist for 2 uker siden) Jeg så ikke poenget med å reise så langt for å være vekke i 2-3 uker i varmen med to barn (3,5 åring også) som da skal slå om på døgnet samt venne seg til klimaet pluss at man må passe så nøye på hygienen - jeg tok ikke sjansen rett og slett.. Vi skal nok reise til Thailand en dag, men da når barna er mye større og faktisk kan få glede av det og ha minner derfra...... Synes litt synd på hysteriske, krisemaksimerende folk som deg (og barna dine). Dere går jo glipp av så mye!! Hvis man leter etter farer over alt kan man jo like så godt låse seg inne i sitt eget hus da. Nei, jeg er glad jeg er litt mer avslappet og kan nyte lengre ferier rundt omkring i verden med barna mine. Det er jeg sikker på at de setter pris på også, og ser det bevist når min 6mnd baby ligger fornøyd å spreller med rompa bar poolside mens 4åringen hyler av glede i bassenget
Anonym bruker Skrevet 24. mars 2012 #25 Skrevet 24. mars 2012 Det er en grunn til at man anbefaler at man venter til barnet er over 4 år før man reiser til Thailand og andre eksotiske destinasjoner. Bakterieflora og sykdommer er helt annerledes, og ja - det skjer tragedier på ferie også.. http://www.nrk.no/he...sstil/1.6191620 http://www.dagbladet.../01/507714.html Vi ble invitert med til Thailand på tur nå mens jeg er i permisjon med en baby som nå er 9 mnd (vi skulle reist for 2 uker siden) Jeg så ikke poenget med å reise så langt for å være vekke i 2-3 uker i varmen med to barn (3,5 åring også) som da skal slå om på døgnet samt venne seg til klimaet pluss at man må passe så nøye på hygienen - jeg tok ikke sjansen rett og slett.. Vi skal nok reise til Thailand en dag, men da når barna er mye større og faktisk kan få glede av det og ha minner derfra...... Synes litt synd på hysteriske, krisemaksimerende folk som deg (og barna dine). Dere går jo glipp av så mye!! Hvis man leter etter farer over alt kan man jo like så godt låse seg inne i sitt eget hus da. Nei, jeg er glad jeg er litt mer avslappet og kan nyte lengre ferier rundt omkring i verden med barna mine. Det er jeg sikker på at de setter pris på også, og ser det bevist når min 6mnd baby ligger fornøyd å spreller med rompa bar poolside mens 4åringen hyler av glede i bassenget Ikke #22 her, men vil bare si at man går ikke glipp av mye om man bare venter med slike turer til ungene er passert 4 år. Det er da ett hav av andre ting å finne på sammen med ungene. Syns heller synd i deg om du ikke forstår det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå