Wollafruen Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Hei, jeg venter mitt 3. barn *yeay!! * Merker at jeg allerede tenker en del på symptomer, hvordan blir det for kroppen denne gangen kontra de to foregående osv osv.. Kanskje litt ekstra også, siden dette er siste gangen. Første gang syntes jeg det var direkte pyton å være gravid, likte det ikke i det hele tatt. Andre gang var jeg litt distrahert av å allerede ha en liten familie, så det var i grunnen greiere da, men jeg har ikke vært typen som liker å gå gravid, eller elsker "mine gravide former" noen av gangene. Tiden før magen kommer for alvor er alltid den kjedeligste..når man bare er litt "myk i kantene" Jeg har tidligere vært veldig mye tyngre enn jeg er nå, og har siden første graviditet gått ned over 20 kg (utenom gravdiditetskiloene). Og kjenner litt på det at jeg syns det er utfordrende at kroppen forandrer seg. Det er jo meningen at jeg skal gå opp for å bære fram barnet. Kropslige forandringer er rart. Men selvfølgelig velkomment når jeg vet hva "premien" er! Symptomer da? Hva merker dere? Jeg ca 5 uker på vei, og puppene er utroooooolig ømme, og ikke minst varme (!). Litt uggen av og på, det varierer fra dag til dag om jeg er morgenkvalm. Litt trøttere enn vanlig er jeg og.
LoveYToo Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 hei er også 3 gang fødende.! var ikke planlagt men prevansjonen sviktet og fant ikke ut at jeg var gravid før jeg var 7 uker... har egentlig ikke noen mange symtomer. ikke ømme bryster heller ikke morgen kvalm(kun noen ganger) litt dårlig om natten sånn at jeg føler meg syk.. ikke kastet opp en enste gang=) tror vi burde si vi er heldige=) Er litt bekymret denne ganegn siden jeg ikke begynte å ta folk før jeg var 7 uker + at jeg drakk alkohol a jeg var 5+6 =( før jeg visste at jeg var gravid=( tar folat nå da... håper alt går bra denne gangen oxo=) Har u jente eller gutt fra før av? =)
Mamma til tre gullunger Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Hei! Og gratulerer:) Jeg venter også mitt tredje barn, er 12 uker i dag, og endelig begynner formen å bli bedre. Har vært skikkelig ute av form og kvalme med oppkast siden uke 7, men nå har jeg hatt 3 dager uten kvalme:) Hurra!!! Til nå har dette svangeskapet vært det som har vært mest slitsomt... ,men vanskelig å spå de neste mnd, men jeg har tidligere elsket å gå gravid. Har hatt få plager tidligere og håper det blir sånn denne gangen også. Ønsker deg lykke til i svangerskapet ditt. Dette er også mitt siste, litt spesielt å tenke på det Nyt tiden og vær glad for alle symptomer og former.
Pærefrø Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Jeg er å 3 gangs, minsten er 7 år, så det her blir en atpåklatt Jeg var dårlig en uke før forventa mens, og da snakker vi dårlig, kvalm og uopplagt. Hadde mine anelser egentlig da vært kvalm til og fra, puppene er ømme til tider og sinnsykt trøtt. Kan sovne stående tar omega 3 og folat da er 7 uker nå, og jeg har lagt på meg, buksene mine strammer overalt ellers er jeg i fin form spiller bedre enn jeg er pga at ikke alle skal vite at jeg er gravid da
Mamma til tre gullunger Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Hei Wollafruen! (og dere andre også ) Hva har du fra før av og hvor gamle er barna dine?
Tutla Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 3.gangs her også :-) Har ei jente på 4 og en gutt på snart 2 fra før. Denne gangen har jeg vært veldig dårlig og er nå i min 3 sykemeldingsuke allerede.... Og 3 til før jeg må ha ny vurdering. Litt utfordringer som ikke har vært tidlige, som en overstimulering etter prøverørs (det vil si at eggstokkene er veldig store og at det lekker veske fra de og over i buken - la på meg 5 kg på 5 dager - og alt bare veske). Var på tidlig UL for en uke siden og fikk beskjed om at morkaka ligger helt over mormunnen og derfor må jeg ta det veldig rolig. I tillegg fikk jeg influensa på toppen - og har lavt jernlager. Så her mangler det ikke på utfordringer. Men når jeg bare klarer å ta det rolig så går det veldig bra!!!! Men med en gang jeg stresser meg litt opp blir jeg veldig dårlig...... Har tatt av igjen de 5 kg jeg la på meg i uke 4-5, så jeg merker ikke på former, vekt og fasong enda at jeg er gravid. Eneste er en del ligamentsmerter og ømme pupper. Kjenner jeg er mye mer nervøs i dette svangerskapet enn jeg har vært tidligere! Men det har nok noe med at vi nå vet at det er litt utfordringer - skal på ny kontroll rett over påske og håper at ting ser mye bedre ut da med tanke på morkakens plassering. Tror jeg klarer å senke skuldrene mer da!
LoveYToo Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 har en gutt på 3 år en jente på 1,5 så er blir d full kjør! har ikke gått opp for meg enda at jeg skal bli 3 barnsmor! =)
2gullgutter+en spire <3 Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Jeg blir også 3 barnsmamma - i oktober. Ikke helt planlagt. Fikk en gutt i august, og skulle akkurat til å starte med prevensjon. Drøyde det litt ut pga dårlige erfaringer med p-piller (som jo er alternativet når man ammer), men jeg vet jo godt hvor babyer kommer fra Formen er overraskende bra. Hadde mye kvalme og ømme bryster i de forrige svangerskapene mine. Nesten ingenting nå. Kanskje det er jenten som jeg ønsker meg? Har også en gutt som er født i 09. Blir nok hektisk, men tror de vil få mye glede av hverandre
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Jeg venter mitt 4.barn og svangerskapet er som et helvete.Er sengeliggende med kvalme og oppkast heletiden.Var like dårlig med guttene mine,så guttene var ikke mindre plagsomme hos meg,selv om mange mener guttesvangerskapet er lettere. Er bare i uke 10 og føler at jeg bare blir dårligere for hver dag som går
Nostalgia Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Er bare i uke 6 har to gutter fra før på 4 og 6 år. Kvalmen pleier å komme om en ukes tid ellers har jeg veldig stikkinger i høyre side og håper det er eggstokkene , litt urolig for xu.
Hede5 Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Venter også nr 3 :-) har ei jente på 4 og gutt på 14 mnd. Så her blir det også fullt kjør :-) har vært mye syk og kvalm i det siste men begynner heldigvis å roe seg nå... Er i uke 11. Håper det bare er å nyte det framover selv om det blir tungt.
Milla-Mamma til 3 Skrevet 24. mars 2012 #12 Skrevet 24. mars 2012 Eg blir også 3 barns mamma i oktober on alt går bra. Eg har hatt litt spottinger og redd for SA/ME (hatt 4 stk tidligere) Eg har ein gut på 6 år og ei jente som nettopp har fyllt 1 år. Eg trur dei to minste vil få mase glede av kvarandre, men da blir hektisk. Eg har slete litt psykisk denna gangen med å venne meg til tanken. Det var ikkje planlagt, men ikkbe uønsket heller. Det går nok opp for meg etterkvart og eg kan glede meg. Ellers har eg ligamentsmerter, småkvalm på dagen og veldig dårlig om kvelden og natta. Føler meg syk og at eg har influensa. Er også veldig dårlig i magen denne gangen. Pleier være dårlig til ordinær ul 16-20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå