Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Tenker da på at det står registrert... Hadde en ubehagelig situasjon for lenge siden, med gjeld som gikk over stokk og stein. Fikk nedbetalt den i år, men står nå som betalingsudyktig... Hvor lenge vil dette stå nå som saken er ute av verden? Gjelder ikke inkassobyrå, men namsmannen....
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #2 Skrevet 23. mars 2012 Tenker da på at det står registrert... Hadde en ubehagelig situasjon for lenge siden, med gjeld som gikk over stokk og stein. Fikk nedbetalt den i år, men står nå som betalingsudyktig... Hvor lenge vil dette stå nå som saken er ute av verden? Gjelder ikke inkassobyrå, men namsmannen.... Jeg har hatt 2. Den ene ble slettet noen dager etter at hele gjelden var betalt. Den andre måtte jeg purre på og få Namsmannen til å purre på før den ble slettet. Tok ca. 6 mnd. fra gjelda var betalt til den ble slettet. Bet.anm. skal slettes når gjelda er nedbetalt. Men det kan ta noe tid og noen ganger så må man purre litt på dem.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 Det har gått 4 mnd siden jeg betalte da, så skulle tro den var borte, men nei... Bør jeg ringe namsmannen å få det slettet da? Vil ikke ha sånt på meg...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Det har gått 4 mnd siden jeg betalte da, så skulle tro den var borte, men nei... Bør jeg ringe namsmannen å få det slettet da? Vil ikke ha sånt på meg... Ring namsmannen og forlang det slettet. Anmerkningen skal sendes til sletting av inkassoselskap/namsmann med en gang gjelden er fullt innfridd.
Gjest frøken_førstegangs-med gutt<3 Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Ja, ring og purr på de. Noen er ekstremt trege med å slette slikt. Det er mas i hytt og pine når du ikke betaler, men når de får penga sine er det ikke så viktig lenger hehe.. ring!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Det har gått 4 mnd siden jeg betalte da, så skulle tro den var borte, men nei... Bør jeg ringe namsmannen å få det slettet da? Vil ikke ha sånt på meg... Namsmannen kan ikke gå inn og slette, men "min" namsmann purret på inkassobyrået som hadde saken. Du kan også ringe direkte til de du skyldte penger og be om at den blir slettet. Selv om det er Namsmannen som driver inn så er det inkassobyrået som har gitt deg anmerkningen og det er kun de som kan slette den. #2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå