Gå til innhold

Å vente på svar er helt grusomt....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Svangerskapet mitt har vært vanskelig omtrent helt fra starten. Hadde en stor blødning i uke 6 og fikk beskjed av legen om at jeg mistet og at naturen måtte få gå sin gang. Følte at noe var feil og klarte ikke slå meg til ro med dette så to uker senere dro jeg på privat ul. Der var det to små, en med hjerteslag og en uten. Etter dette var jeg på flere ultralyder og fikk beskjed om at alt så bra ut med den ene som var igjen og at de regnet med at svangerskapet kom til å gå som normalt med denne. Men så kom ul i uke 18. Jeg gledet meg, gruet meg. Var jo litt bekymret med sa til meg selv at dette ville gå fint. På ul fant de to avvik. Avvik i ryggsøylen og avvik i magen. Gikk derfra som et spørsmålstegn egentlig og måtte vente noen dager før jeg kom inn på riksen. Der bekreftet de avvikene og jeg tok en fostervannsprøve. Har fått beskjed om at jeg ganske sansynlig må ta et vanskelig valg.At barnet kan være veldig sykt eller ikke levedyktig. En uke må jeg vente på svar for de tre mest vanlige kromosom feilene. og tre uker på resten. Er i uke 20 nå og har kjent lille gutten min sparke i magen i flere uker. Og sitte her i tre uker og ikke vite om han er levedyktig eller hva som er galt gjør meg sprø! Jeg håper selvfølgelig på det beste, men må forberede meg på det værste ettersom jeg har forstått! :( Går så mange tanker gjennom hodet mitt, har bare lyst å grave meg ned under dyna og bli der. Men kan jo selvføgelig ikke det heller.. Vet ikke helt hva jeg ville med dette, trengte bare å få det ut :/

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan bare forestille meg hvor tøft dette er for dere. Det er ikke noe lett valg å ta om det skulle vise seg å være en alvorlig sykdom hos gutten deres :(

Kan bare sende deg en god klem.

Skrevet

Hei kjære deg <3

Skjønner godt frustrasjonen din og alt det vonde du har vært gjennom og er gjennom. Jeg hadde selv en SA i uke 7 i 2010, deretter en for tidlig fødsel i uke 21 i 2011 som selvfølgelig ikke endte bra. Er nå gravid i uke 17 og har hatt masse komplikasjoner. Begynte som deg med blødninger i uke 5-6, deretter en styrt blødning i uke 13 hvor legen var overbevist på at det var en abort (igjen) og ble sendt rett til sykehuset. Der viste det seg at babyen hadde det bra. I uke 16 etter en rutine kontroll av UL måtte jeg haste opereres og sette på en Cerclage da det var åpning øverst på livmorhalsen og e vannpose med fostervann hadde sunket ned. De sa da at vannet kunne gå når som helst.

Ble utskrevet etter 3 netter på sykehuset med full sengeleie fremover.

Vi har vært og tatt duotest i uke 12 på Risen og fikk ikke veldig gode resultater på trisomi 21, men vi valgte å ikke gå videre med fostervannsprøve da jeg sytes den påkjenningen med å vente i opptil 3 uker på svar ble for stor.

Vi bestemte oss for å beholde uansett utfall, men skal innrømme at jeg nå går og er veldig nervøs for UL som er 2. april på om de finner noe da..

Min yngste datter på 11 år ble født med forstørret mildt og lever og en benmarg som ikke produserte hvite blodlegemer, men er i dag en helt frisk 11 åring.

Dette ble litt mye om meg, men det jeg ville si er at det er grunnen til at jeg forstår deg så inderlig godt på hvordan du har det akk nå.

Vil ønske deg lykke til og krysser alt jeg har for at resultatene vil være bra etter fostervannsprøven med tanke på trisomi feil.

Legger ved linken til bloggen min hvor du kan lese litt om hva vi har vært igjennom, og at det faktisk er lys i tunellen 3

Varme klemmer fra meg <3

www.angelmommy.blogg.no

Skrevet

Åh, vet ikke helt hva jeg skal si til hverken deg anonym eller til deg Ays73.. lufta gÅr helt ut av meg av Å lese slike historier...

SÅ jeg vil bare sende en god klem over til dere begge, og hÅper og ber for at det gÅr fint med dere <3

Skrevet

Dette må være fryktelig slitsomt! Føler med dere begge og krysser fingrene!

Skrevet

Svangerskapet mitt har vært vanskelig omtrent helt fra starten. Hadde en stor blødning i uke 6 og fikk beskjed av legen om at jeg mistet og at naturen måtte få gå sin gang. Følte at noe var feil og klarte ikke slå meg til ro med dette så to uker senere dro jeg på privat ul. Der var det to små, en med hjerteslag og en uten. Etter dette var jeg på flere ultralyder og fikk beskjed om at alt så bra ut med den ene som var igjen og at de regnet med at svangerskapet kom til å gå som normalt med denne. Men så kom ul i uke 18. Jeg gledet meg, gruet meg. Var jo litt bekymret med sa til meg selv at dette ville gå fint. På ul fant de to avvik. Avvik i ryggsøylen og avvik i magen. Gikk derfra som et spørsmålstegn egentlig og måtte vente noen dager før jeg kom inn på riksen. Der bekreftet de avvikene og jeg tok en fostervannsprøve. Har fått beskjed om at jeg ganske sansynlig må ta et vanskelig valg.At barnet kan være veldig sykt eller ikke levedyktig. En uke må jeg vente på svar for de tre mest vanlige kromosom feilene. og tre uker på resten. Er i uke 20 nå og har kjent lille gutten min sparke i magen i flere uker. Og sitte her i tre uker og ikke vite om han er levedyktig eller hva som er galt gjør meg sprø! Jeg håper selvfølgelig på det beste, men må forberede meg på det værste ettersom jeg har forstått! :( Går så mange tanker gjennom hodet mitt, har bare lyst å grave meg ned under dyna og bli der. Men kan jo selvføgelig ikke det heller.. Vet ikke helt hva jeg ville med dette, trengte bare å få det ut :/

Stakkar deg, synes virkelig synd på deg. Jeg håper alt går bra og at du får beholde den lille babyen din. Sender deg masse lykkeønskninger og krysser fingrene for at alt gått bra.
Skrevet

Tusen takk! Krysser fingrene og håper på det beste!

HI

Skrevet

For en stor påkjenning dere har nå.. Grusomt å gå å vente slik på svar.. Jeg føler virkelig med dere,og sender en stor klem med håp om at dette likevel vil få et positivt utfall..

Skrevet

Uff,så forferdlig ;( Sender deg en stor klem! Håper inderlig det går bra med lille prinsen din!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...