Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #1 Skrevet 23. mars 2012 Skal bake muffins, men var visst tom for smør :/
koalita Skrevet 23. mars 2012 #3 Skrevet 23. mars 2012 De blir nok ikke like gode, men om du bruker en smaksnøytral olje så er det mulig at de blir etanes.. Min mann bakte posebrownie til meg en gang med olivenolje.. Hehe! IKKE godt!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Æsj, vet ikke om jeg tør ta sjangsen. Og ikke er jeg i nÆrheten av butikk. Arg. Vi har rapsolje.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 jeg bruker 1,5 dl soyaolje til gulrotkaken jeg lager og den blir veldig god. men da må jeg bruke natron for at den skal heve ordentlig.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Jeg lager i alle fall fantastiske gulrotmuffins med rapsolje, så tror ikke det skulle være et problem for smaken. Men vet ikke om du uten videre kan bytte ut mengden smør med samme mengde olje, for det er 30% mer fett i oljen enn i smøret. Tror du må ta litt mindre olje.
koalita Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Tror nok for å være ærlig at det blir mindre godt, men det er jo mulig at det blir helt spiselig. Har aldri prøv annet en den olivenbrownien og den var lite god (av naturlige årsaker..). Men har du noe å tape på å prøve da? Om du ikke har mulighet for å komme deg til noen butikk?
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Verdt forsøket? Rapsolje smaker iallefall ikke noe
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 ta litt ekstra bakepulver (helst natron) hvis du bruker olje
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 Jeg bytter ut deler av smøret med rapsolje når jeg lager sjokoladekake - det går iallefall fint. Men vet ikke hvordan det er å bytte ut alt, da...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Bør iallfall ikke ta noen "Super Extra Virgin Olive Oil"...
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #12 Skrevet 23. mars 2012 Tuuuusen takk for svar alle sammen. Klarte å skrape sammen nesten en halv desiliter smør, så tok jeg resten olje. Så jo selvfølgelig ikke svaret her om at jeg burde ta litt mindre olje. Men jaja. Får se hvordan det går. Kan jo hende youghurten og blåbærene tar bort litt av oljesmaken. Nå står de ovnen, så får vi se hvordan dette går Røren var i allefall kjempe goood HI
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #14 Skrevet 23. mars 2012 Del resultatet med oss! Ja De er ferdige om 10 minutt, spennende. Jeg får smake på de før jeg serverer de til gjesten vår HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå