Gå til innhold

Litt bekymret nå mot slutten:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dette er litt vanskelig. Jeg er nå i slutten av uke 37, å har hatt en fin graviditet hvis man ser bort fra lavt stoffskifte og veldig mye kynnere fra uke 20.

Det som er problemet mitt nå er at bevegelsene i magen har endret seg så. Babyen er så stille, jeg får noen små knuff i ny og ne. Også ser jg/ kjenner jeg at hun flytter litt på seg av og til. Har jo kynnere stort sett gjennom hele dagen og natten, kan det være derfor jeg ikke kjenner babyen? Hater dette, jeg blir så nervøs. I natt sto jg opp kl 4 å spiste banan og drakk saft for å se om jg fikk noe respons. Babyen begynte å hikke og jg gråt av lettelse.. Er det flere som har dt slik? Jg er førstegangsgravid og selvfølgelig veldig usikker pga manglende erfaring. Babyen ligger veldig lavt og hodet er festet, magen min har virkelig sunket de siste dagene. Å den herlige slimproppen har gått..

På forhånd, takk for svar :):)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være pga. kynnerne at du kjenner mindre. Man kjenner ikke noe når livmoren er stram. Tror ikke du skal bekymre deg når du kjenner bevegelser og knuffing. Baby har jo ikke store plassen nå!

Lykke til! Tipper du føder før termin :)

Skrevet

Jeg er i uke 37 er andregangsfødene(6år siden sist!), og har det akuratt som deg. Jeg blir veeeeldig lett bekymret og dytter i småen flere ganger om dagen. Gleder meg faktisk til at han skal komme ut, rett og slett av den grunn at da har jeg bedre kontroll. Er forferdelig å gå slik å værebekymret. Har ringt føden flere ganger, men så har han selvsagt gitt lyd fra seg i det jeg er klar til å reise.

Skrevet

Jeg har det litt sånn, jeg er i uke 30. Noen dager er han helt vill, og har slår koldbøtte der inne ;) Andre dager kjenner jeg også bare små knuff. Men det var slik i forrige svangerskap også, og jeg tenker at når jeg kjenner at det er liv er det ok. Hvis jeg ikke hadde kjent liv på lenge hadde jeg kontaktet lege eller jordmor for en sjekk. De har lav terskel for å sjekke at alt er som det skal være.

Skrevet

Når jeg gikk gravid med vårt første barn, var hun veldig mye roligere enn denne krabaten er. En gang var det så lite bevegelse at jeg ringte føden (kjente bare et liiiite dunk om morningen) da spurte de om jeg hadde kjent bevegelse den dagen. Da jeg forklarte de at jeg hadde kjent et lite dunk, sa de at da var det ingenting å være bekymret for. Men syns du det er lite bevegelse, så blir du nok mer beroliget av å snakke med føden, og evt komme inn på en sjekk :) Masse lykke til i innspurten :)

Skrevet

Jeg var hos jordmor for en sjekk på grunn av bekymring over lite bevegelse i sist svangerskap.

Kan tro jeg holdt på å svime av da hun ikke fant hjertelyden med det samme. Men hu fant den etterhvert, og alt var i orden.

Ikke gå å vær redd, ring å spør om du får komme inn til en sjekk :)

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar :) Var innom sykehuset i ettermiddag for skjekk, å ble tatt veldig godt imot:) Alt så fint ut, å det er nok kynnerne som gjør at jg kjenner bevegelsene så mye mindre sa de. Så da må jg bare slappe av og smøre mg med tålmodighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...