Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 ..ikke det at vi ikke har prøvd å stimulere eller leke-skrive. Men gutten min viser lite interesse for tegning/skriving. Han har begynt å interessere seg litt for bokstaver, men å tegne/skrive synes han ikke noe om. Ser han plundrer veldig med blyantgrepet. Kjenner jeg blir stressa da mange forteller at deres 3-4 åring kan skrive navnet sitt og vel så det....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Slapp av. Gutten din kan helt sikkert noe som mange andre unger ikke kan og skrivingen kommer nok etterhvert
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Hei du, ta det helt med ro. Jeg jobber på barneskole. Vi har 1-klassinger som kommer som knapt har holdt i en blyant før fordi de var mest opptatt av å klatre, løpe m.v Dette kommer av flere faktorer; modenhet, interesse, eldre søsken som motiverer, motorikk etc. Det er mange som er ekstremt opptatt av at barnet bør både lese og skrive før skolestart. Jeg ville tatt det ganske med ro, se han dette. Barnet ditt har et år igjen i barnehagen? Siste året trener barnehagen mer på førskoleaktiviteter.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Ikke mitt heller. Kan skrive forbokstaven, men den kan bli speilvent. Men jeg stresser ikke med det. Han skal få lov å være opptatt av sitt. Tegning er det mest kruseduller eller litt streking. Maling med farger går litt bedre. La de løpe og klatre om det er det de vil. De andre kommer : )
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Slapp av, det kommer når han er klar for det. Gutten min kunne så vidt holde blyanten når han begynte på skolen, navnet sitt kunne han ikke skrive. Han hadde rett og slett ikke intr. Men nå skriver han som bare det
Gjest Sekretøsa Skrevet 23. mars 2012 #6 Skrevet 23. mars 2012 Ikke min heller... Han tror han kan det, men det er bare forbokstaven som blir riktig:)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #7 Skrevet 23. mars 2012 Min lærte ikke å skrive navnet sitt før rett før han begynte på skolen. Da skrev han det speilvendt og baklengs. Tok ikke lange tia på skolen før han skrev det riktig. Ikke noe å stresse med. Ikke tving han til å lære det. Det kommer etterhvert :-)
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #8 Skrevet 23. mars 2012 Slapp av, når har riktignok barnet mitt hatt språkvansker, men kunne ikke skrive navnet sitt før hun var ca 5 år uansett. Men hun har et langt navn på 9 bokstaver så ikke så rart.. Helt normalt..og er veldig forskjell på navn også da..heter barnet "per" er det mye lettere å skrive det enn om barnet heter "victoria angelica" foreks!!
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #9 Skrevet 23. mars 2012 Heeelt normalt, særlig for gutter. Han kunne sikkert lært det om dere øvde intenst, men hvorfor i all verden skulle dere det? Er du bekymra for finmotorikken, finn noe han synes er gøy som han kan plundre med i steden. Ellers, ta det med ro
lille sprelle Skrevet 23. mars 2012 #10 Skrevet 23. mars 2012 At han ikke kan skrive navnet sitt, er vel ikke noe problem. MEN det kan være lurt til gjennom tegning eller andre aktiviteter og sørge for at finmotorikken kommer på plass.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #11 Skrevet 23. mars 2012 Ganske enig med lille sprelle, han bør oppmuntres til å tegne litt, men det med å skrive navnet sitt er det ingen som "forventer" at han skal klare før han begynner på skolen. Forskjellen på unger er stor! Jeg har selv en femåring som har kunnet skrive både sitt og kompisene sine navn siden han var 3,5 og en 2,5 åring som ikke klarer å si navnet sitt en gang Ikke noe å stresse med, dette kommer når det kommer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå