ønsker1til Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har vært til inseminasjon 2 ganger uten å lykkes nå, vet at venstre eggleder er tett, men har tatt ul og ovitrelle og blitt inseminert på perfekt tidspunkt. i redsel for at min høyere eggleder også er tett,spurte jeg om jeg kunne få utført en hsg,men det hadde de sluttet med så ble henvist av min gyn til lapraskopi. Men det er Såå lang ventetid, og det virker som om de IKKE prioriterer meg. Jeg kan få tatt en scanning med kontrastveske (privat) for å se om livmorhule og eggleder er ok nå med en gang om jeg vil.. men det avdekker jo ikke om det skulle være noen sammenvoksinger/endometriose etc... )Jeg fikk en datter på 3 forsøk for 3 år siden) Synes det er tungt å vente og vente og ikke vite også..Så må bare høre hva dere ville gjort.. ville dere venta? Eller tatt en Scanning med kontrastveske og dratt til CFC når EL er på den rette siden? (da om alt er ok etter kontrastveskeundersøkelsen vel og merke) Påkjenning dette her...
Håpefull38 Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Tror jeg ville tatt kontrastveske for å sjekke om det er åpent. Har du noe som tyder på endometriose da? Hvis egglederen er åpen ville jeg prøvd en inseminasjon eller 2 til, og så gått for IVF hvis det ikke lykkes. Da får du ut alle eggene dine fra begge eggstokkene og det er større sjanser for å lykkes. Lykke til!
ønsker1til Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 Takk for svar nei, har ikke grunn til å mistenke noe, men de sa at sånn ikke kunne merkes da.. Har ikke råd til prøverør trur jeg men det frister med kontrastveske undersøkelse ja.. Hvorfor det ikke klaffet de to siste forsøkene vet jeg jo ikke, selv om alt så helt perfekt ut og rett timing.. Blir litt tufsete av alt styret og ;-)
Håpefull38 Skrevet 23. mars 2012 #4 Skrevet 23. mars 2012 Det kan ta tid å lage barn, vet du. Mange som "har alt i orden" som må prøve en del ganger før det lykkes. Ikke alle eggene som er brukbare heller. Så 2 inseminasjoner er ikke mye. Vet ikke hvor gammel du er, men når man kommer over 35 år står det i statistikken at man i gjennomsnitt må beregne 6-7 inseminasjoner før det lykkes.
Anonym bruker Skrevet 23. mars 2012 #5 Skrevet 23. mars 2012 Du har jo blitt gravid før og kan nok bli gravid igjen. Det er normalt at det kan ta flere forsøk før det klaffer. Det gjelder bare å smøre seg med tålmodighet :-)
ønsker1til Skrevet 24. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 24. mars 2012 Takk jeg har bestilt scanning nå og så prøver jeg igjen en gang til, hvis ikke har jeg jo lapraskopitimen min
utålmodig-11 Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Har du sjekket hormonverdiene (FSH, AMH)? Jeg fikk nemlig ingen informasjon om det, og mine 4 inseminasjonsforsøk var nok penger rett ut av vinduet. Er for øvrig 12 dpo etter EA nå, og positiv test :-)
Lille smurf71 Skrevet 25. mars 2012 #8 Skrevet 25. mars 2012 Hoi! Du er gravid, utålmodig! Gratulerer :-)
ønsker1til Skrevet 26. mars 2012 Forfatter #9 Skrevet 26. mars 2012 Oi gratulerer :-) mmjaa... Vet ikke, tror det ble tatt blodprøver, men skal spørre...
timiane Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 Hei og lykke til med forsøkene. Når det gjelder CFC så har de ikke noe særlig tid for å se på blodprøver eller gi råd for hva jeg skulle gjøre videre. Da jeg planla IVF og lurte på hvilke medisiner jeg skulle bruke, fikk jeg til svar at legen min hjemme ordner det.(Han samarbeider mye med CFC, men mente det var deres oppgave) Finn ut hva som er gjort og tatt av prøver og om det er noen avvik. Jeg hadde selv prolakin verdier som var for høye.... CFC kan sikker det de gjør, men de skulle bare tatt seg 2 min å informert og gått over prøvesvar. Ikke ta det til deg jeg er litt negativ, men det er flere som kunne spart litt penger om man hadde vist at man skulle tatt ulike prøver, og som ikke koster så mye å få tatt. Lykke til:))
Anonym bruker Skrevet 6. april 2012 #11 Skrevet 6. april 2012 Hei. Angående ventetid til laparoskopi, jeghar selv stått i køen og det er faktisk mange som står på ventelista. Ikke ta det personlig, du er bare en av mange som står på ventelista. Lykke til :-)
Tante_Esel Skrevet 6. april 2012 #12 Skrevet 6. april 2012 kanskje det kan være en ide å se på frittsykehusvalg.no? kanskje de har kortere ventetid på lap på et annet sykehus i nærheten av der du bor?... jeg har tatt hsg, men det gir jo ikke noen beskjed om hvordan egglederene ser ut.. de spyler kun gjennom livmora... så om egglederene er tette, så vil du ikke få vite eller få gjort noe med det... da er det nok lurt å ta lap ja lykke til!
Hattifnatta Skrevet 11. april 2012 #13 Skrevet 11. april 2012 HSG røntgen er for å sjekke om egglederne er åpne jo ;-) Tok en slik røntgen selv for et drøyt år siden, og fikk beskjed om åpne eggledere. Likevel fikk jeg henvisning til laparoskopi da det ble nok et mislykket inseminasjonsforsøk. Mistenkte endometriose. På sykehuset i byen jeg bodde var det måneder med ventetid, men undersøkte rundt på de mindre sykehusene rundt og endte opp med bare et par-tre ukers ventetid. Så benytt deg av at det er fritt sykehusvalg om du har anledning :-) Ingenting galt funnet under lap heller. Er godt å få en fullstendig utredning før en fortsetter i dette gamet som tapper en for både energi og penger... Lykke til! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå