Gå til innhold

Hva skal dere i sommer?

Anbefalte innlegg

Gjest Østfold-80
Skrevet

I påskeferien skal vi til kristiandsand,dyreparken og badeland:)

Lillemor på 3,5år gleder seg!!! I Sommerferien skal vi bare være hjemme,vi driver å pusser opp hus som tar nesten alt budsjettet i sommer. Så vi tar det igjen neste år med 3uker til Spania!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har termin i slutten av juni, så vi blir hjemme og slapper av/går på badestrand osv i juli, og så tar vi en tur i Mikkelparken i Kinsarvik i august, leier en liten campinghytte :-)

Lite utenlandsferier på oss uansett, synes det er så mye fint og gøy i Norge som jeg ennå ikke har sett jeg. Neste år blir det Langedrag, Bjørneparken og muligens Dyreparken :-)

Skrevet

Blir norgesferie på oss. Må avlyse påskeferien til utlandet på grunn av litt utfordringer med svangerskapet. Gynekologen min frarådet meg å reise, så da holder vi oss hjemme i påsken. Så får vi se om ting har forandret seg til sommeren og at vi kan reise ut på tur. Håper jo for all del at jeg skal slippe å gå hele sommeren hjemme, har jo lyst å la de andre to barna få oppleve noe kjekt før vi får en liten til i hus........

Det er jo masse kjekt for barn i Norge, massevis av parker og spennende ting å finne på, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Det er jo ikke sånn at man Må til utlandet for å finne noe gøy for ungene...? hehe...

Skrevet

Blir norgesferie på oss. Må avlyse påskeferien til utlandet på grunn av litt utfordringer med svangerskapet. Gynekologen min frarådet meg å reise, så da holder vi oss hjemme i påsken. Så får vi se om ting har forandret seg til sommeren og at vi kan reise ut på tur. Håper jo for all del at jeg skal slippe å gå hele sommeren hjemme, har jo lyst å la de andre to barna få oppleve noe kjekt før vi får en liten til i hus........

Det er jo masse kjekt for barn i Norge, massevis av parker og spennende ting å finne på, så det synes jeg ikke du skal tenke på. Det er jo ikke sånn at man Må til utlandet for å finne noe gøy for ungene...? hehe...

Det jeg mente med at det ville være kjedelig med å være "hjemme" så mente jeg hjemme i nærheten av huset til enhver tid. Men det er masse kjekt å finne på i Norge, er selv bare vokst opp med ferier innenlands og må si at jeg aldri savnet verken Danmark, syden eller lignende! Har vært en tur i syden, og det frister faktisk ikke å reise tibake. Så nei, vi må ikke ut av landet for å ha det kjekt med ungene.

Men nå var Danmarksferien svigers sitt ønske for påsken, så vi ble liksom med på lasset når alle de andre skulle reise. Men nå blir det campingvogna om formen min blir bedre. Skal mye til for at vi reiser ut av landet etter at både gyn og jordmor frarådet meg å reise.

Skrevet

Samme her, utenom noen turer til Danmark og en tur til Kypros i tenårene, har jeg kun vokst opp med Norgesferier, og det har vært helt supert, har alltid funnet på noe kjekt, og fremdeles er det jo steder/parker osv jeg ikke har vært i :-)

Må innrømme at jeg har en del flyskrekk også, så jeg blir litt irritert når folk hentyder at barna mine tar skade av det... synes det blir for dumt. Føler det blir litt for dumt hvis man liksom Må ta ungene utenlands for å være gode foreldre ;-)

Masse lykke til da, og håper dere får en fin ferie og at du får et svangerskap uten for mye stress og press :-)

Skrevet

Fjelljenten: Vi er langt fra dårlige foreldre som ikke tar med oss barna utenlands. Jeg har vært litt rundt om i Europa på studieturer i ungdomsårene og har hatt en kosetur til Egypt og to til Danmark som voksen. Men jeg liker meg absolutt best i Norge! Fantastisk mye flott å oppleve, flott natur, kjekke og spennede parker, spennede historier som blir fortalt på lokalmuseumer og mange flotte strender som kan nytes når været er på sitt beste.

Jeg og mannen min har bestemt oss for at i år blir det kun campingvogn og en park. Kanskje det blir badeland eller lekeland en gang, men vi skal være ute - nyte naturen og kanskje noe historisk eller teknisk museum. Tenk så mye barna lærer av det! Ikke bare sitte på en strand og bade i basseng. Men få erfare at kalde norkse vann også kan bades i. Så jeg vil på det sterkeste anbefale en eller flere norgesferier!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...