Gå til innhold

Faen faen faen, jævla løpetid og dritthund som bare gjør alt verre!!! GRRRR!!! Har noen noen bra tips eller??? for dette går bare ikke...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver virkelig mitt beste for å gjøre løpetiden hennes behagelig for henne, og prøver å la henne gå med den "trusen" vi har kjøpt så mye som mulig sånn at hun kan bevege seg fritt i huset. Om natten ligger hun i buret sitt, siden hun har en tendens til å bite på ting hun ikke skal bite på. Hun er en mellomstor hund.

MEN nå kan jeg ikke gå på badet engang uten å måtte ta av henne trusen og ta henne i buret. Hvis jeg glemmer det, så har hun bitt trusen i stykker og dratt ut truseinnlegget når jeg kommer ut igjen. Blir så forbanna! Det er jo ikke alltid jeg har tid med en gang til å sette meg ned å sy, jeg har jo barn her også, så da må hun inn i buret igjen og sitte der til jeg har fått sydd. Har tatt henne hardt for det alle de gangene hun gjør det, men hun fatter jo INGENTING, hun bare fortsetter!

Nå har jeg ikke tålmodighet til dette lenger, og ikke har vi råd til å kjøpe ny truse til 200 kr annenhver dag heller!!!

Hva gjør dere andre med tisper? Er det bare min som er blåst i hodet og ikke skjønner at alt bare blir verre for henne når hun ødelegger på den måten? Hva skal jeg gjøre....????

Fortsetter under...

Skrevet

Vi merker knapt at hun har løpetid, ser kanskje en dråpe elle to i løpet av løpetiden, så hun går aldri med truse. De har det jo innebygget/ innstinktet at de da skal vaske seg så kanskje det er det hun vil gjøre? Blør hun så mye at hun må gå med truse?

Skrevet

No har vi alltid hatt ho-hund(middelstor/stor rase) i huset når eg vaks opp, og vi hadde absolutt ingen problem rundt løpetid...men så brukte vi ikkje truse på hunden heller!:S

Er det vaneleg? har aldri sett/høyrt om det før..

Vi hadde hunden ofte ute så den fikk lufta seg, ellers gikk den som den ville inne. Hadde klut tilgjengeleg, og tørka opp det av blodflekkar som måtte kome på golvet (gjerne ein klut med desinfeksjon på).

Kva med å ha teppe i buret, som ein slenger til vask innimellom, og ellers tørkar opp det som kjem av bloddropar? Er jo ikkje kjempestore mengdene akkurat, sjølv om det kan bli grisete om det blir søla utover...Stort sett vaskar jo hundane seg sjølv. Vår var i allefall nokså reinsleg av seg.

Skjønnar godt du blir frustret over søndebiting, men skjønnar godt at hunden ikkje likar trusa heller.

Er jo litt som med oss...ikkje akkurat superdeileg å gå med bind. Berre at ein hund ikkje er vant med kle normalt (frå naturen si side, somme rasar må jo ha litt kle i kalde periodar).

Skrevet

Ja, må bytte truseinnlegget flere ganger om dagen fordi det blir fylt med blod :-( er ikke det normalt? Huff, synes det er noe forferdelig stress altså, men håper det ikke er noe galt da, og at hun blør mer enn hun skal? Må tørke bloddråper fra gulvet hvis hun tar sge en runde i huset uten trusen... Nå har det vart i halvannen uke, og jeg håper det snart er slutt :-(

Skjønner jo at hun vil vaske seg, men jeg får bare ikke til i praksis at hun kan det, for jeg kan jo ikke følge med på henne HELE tiden heller og ta av og på trusen etter hva som passer henne der og da... Da får jeg jo ikke gjort noe annet her liksom...HI

Skrevet

No har vi alltid hatt ho-hund(middelstor/stor rase) i huset når eg vaks opp, og vi hadde absolutt ingen problem rundt løpetid...men så brukte vi ikkje truse på hunden heller!:S

Vi hadde hunden ofte ute så den fikk lufta seg, ellers gikk den som den ville inne. Hadde klut tilgjengeleg, og tørka opp det av blodflekkar som måtte kome på golvet (gjerne ein klut med desinfeksjon på).

Kva med å ha teppe i buret, som ein slenger til vask innimellom, og ellers tørkar opp det som kjem av bloddropar? Er jo ikkje kjempestore mengdene akkurat, sjølv om det kan bli grisete om det blir søla utover...Stort sett vaskar jo hundane seg sjølv. Vår var i allefall nokså reinsleg av seg.

Skjønnar godt du blir frustret over søndebiting, men skjønnar godt at hunden ikkje likar trusa heller.

Er jo litt som med oss...ikkje akkurat superdeileg å gå med bind. Berre at ein hund ikkje er vant med kle normalt (frå naturen si side, somme rasar må jo ha litt kle i kalde periodar).

Hadde hun blødd mindre, så hadde det gått, men sånn som hun blør så hadde jeg måttet gå og tørke hele dagen, og det fungerer dårlig med barn som løper rundt her også, og gjerne koser med hunden og sånn også... kan bare ikke ha unger løpende rundt med mensen-blod på seg her liksom... :-( Så trusen må hun dessverre ha :-( Teppe i buret har vi, så det går freit når hun ligger der, men jeg vil jo ikke at hun skal ligge der for mye heller...

Skrevet

Hadde hun blødd mindre, så hadde det gått, men sånn som hun blør så hadde jeg måttet gå og tørke hele dagen, og det fungerer dårlig med barn som løper rundt her også, og gjerne koser med hunden og sånn også... kan bare ikke ha unger løpende rundt med mensen-blod på seg her liksom... :-( Så trusen må hun dessverre ha :-( Teppe i buret har vi, så det går freit når hun ligger der, men jeg vil jo ikke at hun skal ligge der for mye heller...

Nei, det skjønnar eg godt...hmm..men rart ho blør så mykje. Du kan jo ta ein telefon/skjekk hos veterinær og sjå om det er normalt eller unormalt. Er jo varierande for mennesker og kor mykje blod som kjem. Men dersom ho blør så mykje, så kanskje det finnest noko ein kan ta for å roe det litt ned.

Greit å skjekke i allefall, så veit ein om det finst noko ein kan gjere for å minske problemet.

Lykke til med hunden og løpetida:)

Annonse

Skrevet

Takk for det... tror kanskje jeg må ta en tlf da hvis dere mener det er for mye, jeg har jo bare tenkt at det er vanlig. Har hatt tispe før, sammen med familien, men den var bitteliten, så tenkte det var vanlig med litt mer blod hos større hunder... Hadde vært VELDIG deilig å få minsket det litt..... takk for svarene! :-)

Skrevet

Herregud! Synes det høres ut som du ikke burde ha hund. Du omtaler henne som en dritt, og synes det er helt på trynet at du straffer en hund ETTER den har gjort noe galt. Det er jo faen ikke rart den fortsetter som før da. Hvis det er så fælt å ha hund så burde du vurdere å omplassere den. Måte på!

Skrevet

Herregud! Synes det høres ut som du ikke burde ha hund. Du omtaler henne som en dritt, og synes det er helt på trynet at du straffer en hund ETTER den har gjort noe galt. Det er jo faen ikke rart den fortsetter som før da. Hvis det er så fælt å ha hund så burde du vurdere å omplassere den. Måte på!

Hvem har sagt at jeg straffer henne ETTER hun har gjort noe galt. Hun holder jo på å bite på den når jeg tar henne i det og da straffer jeg henne med en gang. Så ikke uttal deg da hvis du ikke klarer å lese engang. Har heller ikke skrevet at jeg synes det er fælt å ha hund, men jeg synes det er fælt når hun har løpetid. Les ordentlig før du svarer neste gang, og PRøV å vær saklig, eller er kommentarene dine ingenting verdt din lille dramaqueen!

Skrevet

Syns hunden blør altfor mye - det er vanlig med ett par drypp * 10 hver gang de reiser seg og går - men ikke såå mye som du beskriver. Men, trenger ikke å være noe galt for det om.

Men, om tispen biter ++ så må du også huske på at den har hormoner og kan bli lett hisset opp. Kanskje den har rett og slett har VONDT?! Og har lyst til å sleike seg?

Skrevet

Syns hunden blør altfor mye - det er vanlig med ett par drypp * 10 hver gang de reiser seg og går - men ikke såå mye som du beskriver. Men, trenger ikke å være noe galt for det om.

Men, om tispen biter ++ så må du også huske på at den har hormoner og kan bli lett hisset opp. Kanskje den har rett og slett har VONDT?! Og har lyst til å sleike seg?

Takk for svar. Jeg skal ringe dyrelege i morgen og høre hva de sier, godt mulig det er altfor mye, og det hadde jo vært fint for både henne og oss om vi kunne funnet noe å minske mengdene med...

Jeg tenker jo også generelt at de kanskje har det på samme måte som oss, med smerter og ubehag, og det er også en av grunnene til at jeg føler hele situasjonen blir så forferdelig. For jeg VIL jo gjøre det beste for henne og at hun ikke skal ha det kjipt, vet jo selv hvor kjipt det er med mensen. Men så er det så vanskelig når det bare ikke fungerer det jeg prøver, og jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å gjøre situasjonen bedre både for henne og oss... føler meg liksom bare hjelpesløs og blir frustrert :-(

Skrevet

Du skriver at du har tatt henne hardt??? Unnskyld meg, men les deg gjerne litt opp før du tar hardt tak i en hund, generellt ett dyr. Hunden din kan ikke noe for at hun blør så mye, og det at hun biter på gjenstander som hun ikke har lov til har som regel en eller flere bakenforliggende årsaker.. Ingen tisper liker å ha denne bleien på seg, og de fleste klarer heller ikke bruke denne på hunden sin pga at hunden biter/river den av seg.

Snakk med en veterinær om mengden på blødningene og hva du kan gjøre for å minimere gnaging i hjemmet, de har som regel råd og komme med når det gjelder det meste. Og ikke minst på andre metoder og "straffe" henne på. Skriver "straffe" for jeg mener selv at dyr ikke skal straffes på den måten.

Skrevet

Hvem har sagt at jeg straffer henne ETTER hun har gjort noe galt. Hun holder jo på å bite på den når jeg tar henne i det og da straffer jeg henne med en gang. Så ikke uttal deg da hvis du ikke klarer å lese engang. Har heller ikke skrevet at jeg synes det er fælt å ha hund, men jeg synes det er fælt når hun har løpetid. Les ordentlig før du svarer neste gang, og PRøV å vær saklig, eller er kommentarene dine ingenting verdt din lille dramaqueen!

Jises.. Er jeg dramaqueen og usaklig? Enhver idiot vil kunne se at det er du som er dramaqueen her og ikke jeg med måten du skriver på, både i HI og kommentarene dine. Du kritiserer meg for ikke å ha lest HI. La meg bare få poengtere at du formulerer deg skammelig dårlig. Først sier du at hun river av seg truse og innlegg mens du er på badet, så skriver du at du straffere henne hardt for det etterpå. Hva vil du folk skal tolke det som da? Klarer ikke å ta det svaret ditt seriøst jeg, dette må være troll ellers er du en dritteier for å bruke dine egne beskrivelser.

Annonse

Skrevet

Hunden jeg hadde før blødde også mye, men tror det bare virket mer siden hun ikke klarte å vaske seg selv (bulldog)

De fleste hunder gjør jo rent etter seg så det vises ikke så godt igjen. Jeg brukte også truse, men hun klarte heldigvis ikke å bite den av.

Kanskje det hadde hjulpet med en krage?

Hunden min blødde i flere uker, ca 5 om jeg ikke tar feil.

Det er dritt med tispe da, men heldigvis går det over. Og de kan jo ikke for det stakkars, og det er jo heller ikke naturlig for de å gå med truse.

Lykke til

Jeg elsket hunden min over alt på jord, men har også omtalt henne som dritthund noen ganger ;o)

Skrevet

Takk for svar. Jeg skal ringe dyrelege i morgen og høre hva de sier, godt mulig det er altfor mye, og det hadde jo vært fint for både henne og oss om vi kunne funnet noe å minske mengdene med...

Jeg tenker jo også generelt at de kanskje har det på samme måte som oss, med smerter og ubehag, og det er også en av grunnene til at jeg føler hele situasjonen blir så forferdelig. For jeg VIL jo gjøre det beste for henne og at hun ikke skal ha det kjipt, vet jo selv hvor kjipt det er med mensen. Men så er det så vanskelig når det bare ikke fungerer det jeg prøver, og jeg ikke vet hva jeg skal gjøre for å gjøre situasjonen bedre både for henne og oss... føler meg liksom bare hjelpesløs og blir frustrert :-(

Håper det ordner seg. Du har ikke mulighet til å la henne få være på gangen eller på et rom (uten møbler) - f.eks badet i noen timer? Matskål, vann og teppet som du bruker i buret. Med noen ekstra tepper under - så hun får det mykt, godt og behagelig?

Og da ta av henne trusen.

Husk, hunden er ikke komfortabel med dette og da handler det om å finne løsninger sm gjør at hun kan være komfortabel.

Jeg vet så inderlig mye hvor slitsomt dette er. Har hatt en baby som har krabbet oppå blod, fordi jeg ikke så det i tide. Har selv gått barbeint oppå blodet fordi jeg ikke har sett det. Sokker som har hvite flekker under seg..

åh, man blir irritert =)

Men, man kan ikke straffe hunden for dette. Skaffet man seg hund, må man ta det man får.

I tillegg - hunden vil ikke ha dette på seg. Det er ubehagelig og det er plagsomt. Ikke straff hunden for en årsak som gjør at hun prøver å komme til. Hun vil bare sleike bort evt kløe. Få bort ubehaget. Kjønnsorganet bllir jo hovent - og det eneste hundene kan gjøre er å sleike.

Sett henne ute i løpebånd (eller bare i bånd - finnes løsninger om du ikke har løpestreng. Det er kun å gå på Maxbo og kjøpe tau + krok + karabinkrok..) La henne få kose seg ute i varmen (?? vet ikke hvor du bor - men her er det fint vær =) ) - liker hun ikke å være alene - la henne få være ute sammen med deg litt da.

Bare bruk litt tid på henne. Hun trenger ekstra omsorg når hun har løpetid. Du må gjøre litt mer for å behage hunden. Og lette din egen samvittighet. Da tror jeg det blir bedre!

Masse lykke til. Håper dette ordner seg. Ta kontakt i innboksen om du vi drøfte problemet videre og ikek skrive offentlig her.

Jeg skulle ikke være anonym på det første innlegget der, men nå er jeg ikke det. Tror jeg iallefall ;)

Skrevet

Du skriver at du har tatt henne hardt??? Unnskyld meg, men les deg gjerne litt opp før du tar hardt tak i en hund, generellt ett dyr. Hunden din kan ikke noe for at hun blør så mye, og det at hun biter på gjenstander som hun ikke har lov til har som regel en eller flere bakenforliggende årsaker.. Ingen tisper liker å ha denne bleien på seg, og de fleste klarer heller ikke bruke denne på hunden sin pga at hunden biter/river den av seg.

Snakk med en veterinær om mengden på blødningene og hva du kan gjøre for å minimere gnaging i hjemmet, de har som regel råd og komme med når det gjelder det meste. Og ikke minst på andre metoder og "straffe" henne på. Skriver "straffe" for jeg mener selv at dyr ikke skal straffes på den måten.

å straffe henne "hardt" i min verden er å si nei strengere enn vanlig og ta henne i nakken. Og hvis jeg forvirret noen med å skrive "etterpå" så beklager jeg, hvis jeg skal beskrive ordrett hva som skjedde, så kom jeg ut fra badet, så at hun lå og bet i stykker trusen, og gikk rett bort og "straffet" henne.

Så til alle de, og spesielt hun andre esktremt frekke anonyme, som mener jeg er en dyremishandler, så slapp LITT av ;-)

Skrevet

Hunden jeg hadde før blødde også mye, men tror det bare virket mer siden hun ikke klarte å vaske seg selv (bulldog)

De fleste hunder gjør jo rent etter seg så det vises ikke så godt igjen. Jeg brukte også truse, men hun klarte heldigvis ikke å bite den av.

Kanskje det hadde hjulpet med en krage?

Hunden min blødde i flere uker, ca 5 om jeg ikke tar feil.

Det er dritt med tispe da, men heldigvis går det over. Og de kan jo ikke for det stakkars, og det er jo heller ikke naturlig for de å gå med truse.

Lykke til

Jeg elsket hunden min over alt på jord, men har også omtalt henne som dritthund noen ganger ;o)

Takk :-) Jeg også elsker hunden min, og hun får absolutt alt hun trenger av oppmerksomhet og kjærlighet og alt annet, men frustrert kan man bli. Jeg er nok ikke Så perfekt at jeg synes det er hysterisk gøy med blodbefengt leilighet i flere uker ;-) Forrige gang varte løpetiden i mange uker som hos din hund, men siden det var første gangen, håper jeg at det ikke varer like lenge denne gangen. Forrige gang prøvde vi faktisk med krage, uten hell det også, hun kom seg utav uansett, og synes ikke det var noe gøy i det hele tatt stakkars...

Skrevet

Håper det ordner seg. Du har ikke mulighet til å la henne få være på gangen eller på et rom (uten møbler) - f.eks badet i noen timer? Matskål, vann og teppet som du bruker i buret. Med noen ekstra tepper under - så hun får det mykt, godt og behagelig?

Og da ta av henne trusen.

Husk, hunden er ikke komfortabel med dette og da handler det om å finne løsninger sm gjør at hun kan være komfortabel.

Jeg vet så inderlig mye hvor slitsomt dette er. Har hatt en baby som har krabbet oppå blod, fordi jeg ikke så det i tide. Har selv gått barbeint oppå blodet fordi jeg ikke har sett det. Sokker som har hvite flekker under seg..

åh, man blir irritert =)

Men, man kan ikke straffe hunden for dette. Skaffet man seg hund, må man ta det man får.

I tillegg - hunden vil ikke ha dette på seg. Det er ubehagelig og det er plagsomt. Ikke straff hunden for en årsak som gjør at hun prøver å komme til. Hun vil bare sleike bort evt kløe. Få bort ubehaget. Kjønnsorganet bllir jo hovent - og det eneste hundene kan gjøre er å sleike.

Sett henne ute i løpebånd (eller bare i bånd - finnes løsninger om du ikke har løpestreng. Det er kun å gå på Maxbo og kjøpe tau + krok + karabinkrok..) La henne få kose seg ute i varmen (?? vet ikke hvor du bor - men her er det fint vær =) ) - liker hun ikke å være alene - la henne få være ute sammen med deg litt da.

Bare bruk litt tid på henne. Hun trenger ekstra omsorg når hun har løpetid. Du må gjøre litt mer for å behage hunden. Og lette din egen samvittighet. Da tror jeg det blir bedre!

Masse lykke til. Håper dette ordner seg. Ta kontakt i innboksen om du vi drøfte problemet videre og ikek skrive offentlig her.

Jeg skulle ikke være anonym på det første innlegget der, men nå er jeg ikke det. Tror jeg iallefall ;)

Takk for gode tips. Vi har ikke hage eller noe sånt, men det går kanskje an å ha henne i langt bånd ute for ikke så lange perioder.

Og kanskje vi kan prøve å ha henne på badet, hvis vi rydder vekk alt som kan bites på ;-)

Skrevet

Hei hei, vi har også en tispe som overhodet ikke liker tispetrusa si.. Sist løpetid gikk det med et par truser, hun biter dem også i stykker hvis hun kan!

Veterinæren vår sier at hvis man bruker truse ofte, så vil hunden ikke gjøre rent etter seg på gulvene, men dersom hunden får gå uten truse, så vil hun automatisk bli flinkere til å slikke opp blod som kommer på gulvene. Min erfaring er at det er minimalt med blod som havner på gulv, men så har jeg en liten hund og antagelig blør hun mindre enn hunden din.

Jenta mi har ei seng i stua som hun ligger mye i, og når hun blør så tror jeg hun føler seg som meg - litt oppblåst og ubehag i mageregionen, for hun ligger mye og vil helst ikke leke noe særlig. Vi legger et pledd i sofaen også, som hun kan ligge på, for hun vil gjerne ligge inntil oss. Virker som hun skjønner at hun må ligge på pleddet, for hun hopper ikke opp i sofaen på andre steder.

Kanskje du også kan prøve å lære hunden din noen nye regler, ang hvor hun får lov til å legge seg eller oppholde seg. Hvis hun får gode turer så vil hun vel ligge mer i ro når hun er inne?

Høres jo ut som en god ide med å la henne være på badet, kanskje hun også setter pris på å få være litt i fred, damer med mensen er jo ofte ikke så selskapssyke ;)

Kom på at en venn av meg brukte sine gamle boksere på hunden sin! Han klipte hull til halen, og tredde bokseren på. Den sitter vel litt bedre og er litt mindre ubehagelig for hunden vil jeg tro!

Skrevet

Glemte å si lykke til, og håper at det ordner seg til det beste for dere. Kan skrive under på at den aller verste følelsen en hundeeier kan ha, er å kjenne på irritasjon og frustrasjon når man ikke klarer å samarbeide med hunden sin! Man er jo så glade i dem, og vil ikke annet enn at de skal ha det bra, men noen ganger blir det bare sååå vanskelig!! Og så får man dårlig samvittighet hvis man har vært streng eller sur, og så er det vanskelig å si unnskyld til en hund.... Ond sirkel det der.. Kombinerer man det med egen menstruasjon eller andre hormoner, så har man en helaften med tårer og snørr, hehehe...

Skrevet

Jeg synes synd på hunden din som har en sånn eier som deg, stakkars hund!!!!

Skrevet

Jeg har en hund som blør ekstemt mye og vi bruker rett og slett up&go bleier på henne-klipper hull til halen bare.. Hun var også ekstrem på å tygge på teuseinnlegga og måtte nesten være i bur hele tiden. Men etter vi begynte med bleiene så ligger hun bare i bur på natta og sliter med å få av seg bleia :)

Skrevet

Hei hei, vi har også en tispe som overhodet ikke liker tispetrusa si.. Sist løpetid gikk det med et par truser, hun biter dem også i stykker hvis hun kan!

Veterinæren vår sier at hvis man bruker truse ofte, så vil hunden ikke gjøre rent etter seg på gulvene, men dersom hunden får gå uten truse, så vil hun automatisk bli flinkere til å slikke opp blod som kommer på gulvene. Min erfaring er at det er minimalt med blod som havner på gulv, men så har jeg en liten hund og antagelig blør hun mindre enn hunden din.

Jenta mi har ei seng i stua som hun ligger mye i, og når hun blør så tror jeg hun føler seg som meg - litt oppblåst og ubehag i mageregionen, for hun ligger mye og vil helst ikke leke noe særlig. Vi legger et pledd i sofaen også, som hun kan ligge på, for hun vil gjerne ligge inntil oss. Virker som hun skjønner at hun må ligge på pleddet, for hun hopper ikke opp i sofaen på andre steder.

Kanskje du også kan prøve å lære hunden din noen nye regler, ang hvor hun får lov til å legge seg eller oppholde seg. Hvis hun får gode turer så vil hun vel ligge mer i ro når hun er inne?

Høres jo ut som en god ide med å la henne være på badet, kanskje hun også setter pris på å få være litt i fred, damer med mensen er jo ofte ikke så selskapssyke ;)

Kom på at en venn av meg brukte sine gamle boksere på hunden sin! Han klipte hull til halen, og tredde bokseren på. Den sitter vel litt bedre og er litt mindre ubehagelig for hunden vil jeg tro!

Takk for flere gode tips, noen av de skal jeg prøve, men andre ting er vanskelig, fordi hun er en ganske "stresset" hund fra før, hun er en Border Collie-blanding og er supergiret og skal leke og løpe rundt, selv om vi har vært på flere timers tur i skogen/på fjellet, så det er ikke så lett å få henne til å legge seg ned og slappe av egentlig, med mindre hun ligger i buret da... :-p Og akkurat på det området virker hun ikke som om hun er veldig plaget, hun er like giret som før...Har faktisk brukt ganle truser når det har vært krise, men de blir lett flekkete fort, og må klippe hull og bruke strikk for å få de til å sitte, så da er det mer praktisk med en ordentlig hundetruse, hehe... Men takk for gode tips, kanskje hun skal få ligge litt i sofaen med teppe f.eks. :-) HI

Skrevet

Jeg har en hund som blør ekstemt mye og vi bruker rett og slett up&go bleier på henne-klipper hull til halen bare.. Hun var også ekstrem på å tygge på teuseinnlegga og måtte nesten være i bur hele tiden. Men etter vi begynte med bleiene så ligger hun bare i bur på natta og sliter med å få av seg bleia :)

Takk :-) Har faktisk prøvd det også, hehe... det går jo det også, men tror det var det at de gled så lett av eller noe sist. Har ikke prøvd denne gangen, men kanskje vi får gi det et nytt forsøk hvis hun biter trusen i stykker en gang til. Gir den en siste sjanse, hehe...

Skrevet

Det er vel aldri for sent å lære hunden noe nytt, selv en collie kan vel trenes til å ta det mer med ro inne? Jeg vet at de er mer rastløse enn andre, og at de vel egentlig ikke er så gode "inne-hunder" hvis de ikke får brukt seg skikkelig, f.eks på sauekjøring, men jeg har møtt collier som tar livet helt med ro innendørs, og som spøler beina av seg når de er ute :) Så jeg vil tro det er håp, men det er jo som alt annet når vi jobber med hund, tålmodighet, tålmodighet, tålmodighet :)

Hvis du har stor stue, er det en mulighet å lage en liten "hundegård", altså et område uten teppe på gulvet, hvor barna ikke kommer seg til henne? Vi har venner med barn, og de klarer ikke helt å forholde seg til våre regler ang hunden (ikke dra i halen, ikke ta lekene, ikke hoppe oppå osv) så da må vi skille spisestua av fra resten av stua og la hunden være der inne mens barna er på besøk. Hunden ser ut til å slappe mer av der inne, for hun vet at hun kan sove trygt uten at hun plutselig får en finger i nesen. Vi prøvde med å lukke henne inne på gjesterommet men der pep hun og ville ut. Selskapssyk jo ;) Kanskje dere kan gjøre noe av det samme med deres hund, slik at hun kan få et område hvor hun ikke trenger å ha på seg truse, men samtidig får være i samme rom som dere? Da går det jo an å begrense blodbadet til et lite område, lettere å vaske over når hun slippes ut derfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...