Gidder ikke! Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Thats me! Føne eller rettetang, gjerne sammen med noe serum som gjør håret glatt. Har hørt at maroccan oil skal være helt fantastisk, men har ikke prøvd det selv. Og riktig shampoo og balsam er et must! Jeg synes Sebastian Penetrait og Redken All soft fungerer aller best på mitt ville hår. Eller går det mye i hestehale og spenner om på meg om dagen
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Så man ikke går rundt som en stålull. Kur kur og atter kur. Og såklart god shampo og balsam, ikke slik drit en får på butikken. Håret må få nok fuktighet. Og såklart aldri gre håret etter at en har vasket det, bare såvidt gjennom mens det er vått med en grovtagget kam. Dvs ikke gre det ut før det skal vaskes igjen, men den vet vel alle om. Jeg bruker serum eller hårkrem og så en dæsj hårskum med fukt, ikke slik som gjør håret stivt. Jeg liker kerastase oleocurl og joico produkter. Ellers er sunsilk sin olje suveren men håret kan se litt fett ut om en ikke vaske det hver dag da.
Aliena Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 God balsam og hårkur ofte. Personlig ikke noen fan av moroccanoil, bruker shine-max fra pureology, den samler håret, gir glans og motvirker frizz. Kremen fra kerastase/oleo relax er også god.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Orofluido olje som du påfører (en femtiøring omtrent, og lukter nydelig) i fuktig hår. Temmer krøller og gir fantastisk hår uten at det blir tung. Ikke børst håret noen gang (omtrent) utenom vasking. Gunstig bivirkning av oljen: gir også utrolig myke hender, og frisøren min sa den hadde hjulpet på allergisk reaksjon på hendene hos henne, men det er ikke bekrefta ellers altså.
Leeloo76 Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Redken All soft argan oil fungerer fint i mitt hår i hvert fall, merker stor forskjell om jeg ikke har brukt den. Har også prøvd Moroccan oil (samme oljen), synes Redken sin var bedre, og så lukter den ikke så strekt. Kjøp den på nett så blir det ikke så dyrt (tror jeg betalte 120 kr for min).
2 hjertegull :) Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Likte denne tråden ja! Har også et hår som ikke alltid er så samarbeidsvillig! Godt med litt tips
Flate pupper Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 God balsam og hårkur ofte. Personlig ikke noen fan av moroccanoil, bruker shine-max fra pureology, den samler håret, gir glans og motvirker frizz. Kremen fra kerastase/oleo relax er også god. Hvor får man tak i denne? Og hvor får dere tak i Moroccan oil? Bor litt landlig til...
Aliena Skrevet 26. mars 2012 #9 Skrevet 26. mars 2012 God balsam og hårkur ofte. Personlig ikke noen fan av moroccanoil, bruker shine-max fra pureology, den samler håret, gir glans og motvirker frizz. Kremen fra kerastase/oleo relax er også god. Hvor får man tak i denne? Og hvor får dere tak i Moroccan oil? Bor litt landlig til... Du kan kjøpe alt dette på www.feelunique.com
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #10 Skrevet 26. mars 2012 ....Og såklart aldri gre håret etter at en har vasket det, bare såvidt gjennom mens det er vått med en grovtagget kam. Dvs ikke gre det ut før det skal vaskes igjen, men den vet vel alle om. Er det noe alle vet? Ikke jeg iallfall. Jeg sliter brusete hår pga tykt hår, rar fall og generelt vanskelig hår. Grer jeg det ikke etter vask blir det ikke akkurat bedre. En stor floke og/eller hårsåte som ligger i klaser er sjeldent fint. For å ikke snakke om hvis jeg ikke får gredd det jevnlig....
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 ....Og såklart aldri gre håret etter at en har vasket det, bare såvidt gjennom mens det er vått med en grovtagget kam. Dvs ikke gre det ut før det skal vaskes igjen, men den vet vel alle om. Er det noe alle vet? Ikke jeg iallfall. Jeg sliter brusete hår pga tykt hår, rar fall og generelt vanskelig hår. Grer jeg det ikke etter vask blir det ikke akkurat bedre. En stor floke og/eller hårsåte som ligger i klaser er sjeldent fint. For å ikke snakke om hvis jeg ikke får gredd det jevnlig.... Du grer det jo før og etter vask, etter vaske mens det er vått. Da får du ikke floker eller klaser. Og man vasker jo håret ca hver dag, kanskje annenhver av og til og da blir det jo ikke nye floker eller klaser (hva enn nå det er). Pent at krøllene er litt samlet da, og det er jo derfor man har i disse remediene og. Grer en krøllete/brusete hår så blir det ikke mye pent, da blir det jo nettopp stålull. Ser mange med slikt hår som sikkert hadde vært helt ok på håret hvis de ikke hadde gredd ut håret slik.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Mitt stikkord til fint hår er å ikke dra på fest men være hjemme uten planer. For da er håret fint. Skal jeg derimot pynte meg og se fin ut er det som håret får et kjemisk sammenbrudd og går felles sammen om å streike så jeg ser ut som ei kråke på håret.
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #13 Skrevet 26. mars 2012 Jeg kan bare gre håret mitt når jeg likevel skal dusje og vaske håret (men da ser jeg ikke poenget) og rett etter dusjen mens håret er delvis vått. Grer håret, har i kerastase eller noe annet hårprodukt som skal hjelpe krøllene. og dytter håret litt opp til naturlig korketrekkeposisjon mens toppen blir liggende flatt og festet med bestemorspenner for at ikke det som er kort på toppen blir stående rett opp, og at bølgene ved ansiktet blir liggende langs med ansiktet. Men jeg grer også håret om jeg ikke skal dusje, men da må jeg ha i vann i håret etterpå (masse) for å roe ned volumet og få tilbake naturlig look (blir bare volum, krus og bølger, ikke roede korketrekkere). Ellers bruker jeg frisørsjampo og balsam. Lue hvis det går an når jeg er ute. Aldri føner, og helst ikke mye vind i håret. Skulle ønske det fantes en mirakelkur
Anonym bruker Skrevet 26. mars 2012 #15 Skrevet 26. mars 2012 All soft fra Redken og kur fra Joico - K-pak eller noe... Og biosilk olje er suveren!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå