Gå til innhold

Koker dere vannet for Mme enda? 8 mnd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller? Jeg gjør det fremdeles, men når er det greit å gi varmvann og kaldt vann fra springen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gir kaldt vann fra springen til min på snart 8 mndr, men ikke varmt. Trenger jeg varmt vann så koker jeg. Når jeg lager flasker som skal drikkes med en gang, så koker jeg vann og sper på med kaldt vann fra springen av og til for å få passe temperatur. Som oftest (når det ikke haster) kjøler jeg ned i vannbad.

Vi har litt gammel varmtvannsbereder, derfor jeg gjør det slik, men det sies at det ikke er nødvendig med de nye berederne som er "renere". Begynte å gi henne ukokt kaldr vann ved 6/7 mndr alder, hun bruker jo bestikk og sånn som ikke blir kokt lengre likevel...

Skrevet

Eller? Jeg gjør det fremdeles, men når er det greit å gi varmvann og kaldt vann fra springen?

Du trenger ikke koke vannet for å sterilisere det lengre, men du må jo varme opp det kalde vannet for at det skal bli varmt da. Aldri bruke varmt vann fra springen, det gjelder jo for oss voksne og da.

Skrevet

Sier som de andre, aldri bruk varmt vann fra kranen! Uansett om berederen er ny eller gammel. Fysj.. Er vel ingen som lager seg kaffe/te av varmt vann fra kranen så hadde aldri gitt det til en baby.

Men til det du spør om. Jeg brukte kaldt vann fra ungen var rundt 6 mnd. Så varmet jeg i mikro.

Har nå fått tak i en kjempesnedig vannkoker som jeg bare stiller inn på 40 grader. Heller på flasken, har i pulver og vips klart :)

Den koker jo ikke opp vannet, bare varmer til 40 grader. Så hadde kanskje ikke brukt den helt fra starten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...