White*Angel Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Eller? Jeg gjør det fremdeles, men når er det greit å gi varmvann og kaldt vann fra springen?
Honningmelon Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Varmt vann skal man aldri ta fra springen uansett. Det gjør jeg ikke til meg selv en gang. Men, kaldt vann kan du fint ta fra springen nå.
Løvemamman Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Som hun over sier, varmt vann fra springen skal ikke drikkes uansett, men kaldt vann er ikke noe problem nå. Det kan de begynne med når de begynner å få noe annet enn melk( altså fast føde). Så dvs at til mme kan du bare varme vannet til riktig temp, du slipper å koke opp for så å avkjøle:)
jente_80 Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg starta med mme da jenta var 8,5 mnd. (pga ammeslutt) Tok kaldt vann fra springen og lunka det i mikroen. Null problem
Regina Phalange Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg koker vann enda, men fyller på med kaldt vann fra springen for å få riktig temp. Vet egentlig ikke hvorfor jeg koker enda, det drikkes jo vanlig vann fra springen til andre måltider. Er bare gammel vane, og ikke noe problem da det alltid finnes kokt vann i vannkokeren vår
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 24. mars 2012 #7 Skrevet 24. mars 2012 Her er småen 11 mnd og vi koker fortsatt vann + flasker. Begynte sent med mme fordi jeg ammet..koker vannet vi bruker til grøt både morning og kveld, og da har vi alltid vann til overs som vi tømmer i flasker Men hun får springvann til drikke
Harfåttprinsen:) Skrevet 24. mars 2012 #8 Skrevet 24. mars 2012 Her sluttet jeg og koke vannet da han ble 6mnd
Gjest Mafan Skrevet 25. mars 2012 #9 Skrevet 25. mars 2012 Må bare slenge inn et lite tips. For en flaske på 200 ml: Fyll flasken med kaldt vann opp til 130 ml, kok vann og fyll på resten opp til 180 ml. Da er vannet perfekt temperert til anbefalt grader. Før vi begynte å bruke ukokt vann pleide vi å fylle opp til 130 ml og avkjøle vannet i kjøleskapet, når hun ville ha flaske satte vi på vannkoker og fylte opp til 180 ml med kokvamt vann.
Petrine +spire=❤ Skrevet 25. mars 2012 #10 Skrevet 25. mars 2012 Jeg har kokt vannet frem fil nå (han er 7 mnd nå), men ser jo at jeg kan vurdere å slutte...
Gjest <3gutt11&?2012+engler<3 Skrevet 26. mars 2012 #11 Skrevet 26. mars 2012 Kokte vannet helt til vi sluttet med mme vi (11 mnd), bare fordi det var lettvindt slik, hadde alltid flasker med kaldt vann i kjøleskapet (var bare å fylle de opp når man kokte vann til et måltid)så vi kunne temperere vannet rett på kort tid, så kokte vi vann med vannkokeren. Lett som plett. Gjør det samme denne gangen
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 26. mars 2012 #12 Skrevet 26. mars 2012 Jeg sluttet å koke vannet når min var 5 mnd. I Norge er vannkvaliteten så bra at man ikke trenger å koke vannet når de er 6 mnd+. På enkelte sykehus her i landet tar de vann fra springen og gir til nyfødte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå