Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min på 9 1/2 mnd vil ikke ha grøt! Han er veldig tynn og trenger alle kalorier som mulig. Det blir jo kjedelig med mange brødmåltider om dagen. Er det OK å erstatte grøt med grønnsaker for eksempel? Jeg trenger tips! Han spiser gjerne middagsmat, frukt og grønnsaker. Som sagt, så trenger han kcal og fett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min på 9 1/2 mnd vil ikke ha grøt! Han er veldig tynn og trenger alle kalorier som mulig. Det blir jo kjedelig med mange brødmåltider om dagen. Er det OK å erstatte grøt med grønnsaker for eksempel? Jeg trenger tips! Han spiser gjerne middagsmat, frukt og grønnsaker. Som sagt, så trenger han kcal og fett.

Smoothies : ) lag selv! Kjempepop!

Skrevet

Men er smoothies et fullverdig måltid?

Skrevet

Men er smoothies et fullverdig måltid?

Det kommer jo helt an på hva du putter oppi det...

Syntes vi er veldig opphengt i grøt i Norge. Like, hvis ikke mer, næringsrikt å gi et middagsmåltid ekstra. Vær bare bevisst ift hva du lager det av (kalorier, proteiner, fett, karb, jern osv).

Skrevet

Hvis han trenger kalorier så burde du servere avokadomos, det inneholder sunt fett og er kjempefin babymat. Vesla her spiser en porsjon med avokado og bananmos til kvelds hver dag.

Jeg har aldri gitt så mye grøt til mine, jeg foretrekker annen mat. Du kan gjerne gi grønnsaker, men det er i utgangspunktet mager kost, så da må du tilsette olje når du serverer.

Fet fisk inneholder også mye sunt fett, så laks ved siden av grønnsakene eller brødbiter med makrell i tomat er fint.

Et annet godt alternativ er egg, feks eggerøre eller kokt egg/eggeplomme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...