Aprilripsen Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Min mann har planer om å reise på hytta i påsken med sine 3 eldste barn og la meg være aleine hjemme m lillemor på 18 mnd. Det tar ca 1,5-2 timer å kjøre. Sist fødsel tok ca 6,5 timer i alt, og nr to går jo gjerne fortere.... Jeg har termin 13.april. Er jeg urimelig om jeg nekter dem å dra?
mer enn bare mor Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Min mann har planer om å reise på hytta i påsken med sine 3 eldste barn og la meg være aleine hjemme m lillemor på 18 mnd. Det tar ca 1,5-2 timer å kjøre. Sist fødsel tok ca 6,5 timer i alt, og nr to går jo gjerne fortere.... Jeg har termin 13.april. Er jeg urimelig om jeg nekter dem å dra? Jeg ville ikke latt min samboer reise (men han hadde helle aldri foreslått det).. Men kan ikke dere være med på hytta da?
Aprilripsen Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. mars 2012 Joda, selvfølgelig kan vi jo være med, men hytta er under om-/tilbygging, så det er forholdsvis kommerlige forhold der. I tillegg er det jo bare ca 1 uke før termin, og jeg har lite lyst å sitte så lenge i bil med rier om fødselen skulle starte før! Hjemme har vi under 10 min til sjukehuset.... Har vel akkurat nevnt for han at om han ikke rekker fødselen så hjelper det ikke med alt gull i verden for å gjøre opp for det! (Hvis det er fordi han er sta og reiser uansett altså...) Også er det liksom ikke bare akkurat under pressriene han gjerne bør være der syns jeg....skal jo liksom hjelpe til underveis også...?
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 La han ta med lillemor også på hytta slik at du kan slappe av før fødsel av nestemann.
Stina <3 Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Jeg hadde latt han dra om han tok med alle barna, også den minste. Da hadde jeg kost meg alene hjemme og slappet godt av før fødselen. Vil den da starte når de er på hytten er jo du alene og slipper å tenke på å få det minste barnet til barnevakt og du trenger bare å tenke på deg selv.
ulenissen Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Nei du er ikke urimelig, din mann er urimelig!
prøver1991 Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 jeg synes du skal la han bestemme selv. Jeg er førstegangsfødene og har termin om tre dager, broren til mannen min har bryllup i nordland på lørdag og vi bor på østlandet, og jeg har sagt til typen min at han får lov til å dra i bryllupet. Men han innser selv at han vil være hos meg i tilfelle fødselen skjer.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #9 Skrevet 22. mars 2012 jeg synes du skal la han bestemme selv. Jeg er førstegangsfødene og har termin om tre dager, broren til mannen min har bryllup i nordland på lørdag og vi bor på østlandet, og jeg har sagt til typen min at han får lov til å dra i bryllupet. Men han innser selv at han vil være hos meg i tilfelle fødselen skjer. vil påstå at det er litt forskjell på sin en brors bryllup og en tur på hytta...
perl1 Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Jeg ville latt han tatt med lillemor også, så kunne du slappet av og hvilt deg før fødselen. Ikke noe gøy for henne å være alene hjemme med en høygravid mamma. Hadde ikke dratt til hytta hvis den er så lang fra sykehuset, og du bor 10 minutter fra! Hvis fødselen starter mens han er på hytta og han ikke når hjem før du har født så har du jo hatt en relativt kort og grei fødsel(mest sannsynlig) og har kanskje ikke det samme behovet for oppbakking fra han under fødselen. Du kan jo avtale med mor, venninne el.l om at en av de blir med på fødselen hvis han ikke når! Men hadde ikke blitt hjemme med lilljenta på 18 mnd så tett inntil termin.
fruJulie Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Jeg syns han skal dra på hytta jeg. han er jo ikke så langt unna.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 det er liksom enda 10 dager igjen til termin om han drar, så jeg vill latt han dra. og som sagt, starter fødselen så kommer han seg til sykehuset i god tid vil jeg tro. la han gå, og ikke vær slik "kontroll" dame som alle andre gravide, dem som tror dem eier jord og alle.
Gjest April barn <3 Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har også termin 13.April. Vi er friluftsfamilie og benytter ferier til å reise bort til familie på landet eller hytta. I år derimot blir vi hjemme, vi bor også ti minutter unna sykehuset. Det har egentlig vært selvsagt for oss at vi blir hjemme og heller drar på små dagsturer i fjæra osv. Hadde mannen ville reist bort i påska så hadde han fått lov til det, men da hadde han måtte tatt med seg barnet vårt og hatt muligheter for barnevakt dersom han må hoppe i bilen på natta..
holaho Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Jeg synes hvertfall forslaget om at du skal reise på hytta rett før termin er dårlig. At han tar med det minste barnet er bedre, men jeg hadde tatt det som en selvfølge at alle var hjemme denne påsken, om det er det du ønsker. Hvis du synes det høres deilig ut å slappe av hjemme alene mens han og alle barna (inkl det minste) drar på ferie, er jo det en god løsning. Jeg personlig ville synes det var stress i tilfelle fødselen skulle starte, noe som ikke er utenkelig med din termin.
<3 mai 2009 & april 2012 <3 Skrevet 22. mars 2012 #16 Skrevet 22. mars 2012 Han får ta med seg alle barna eller være hjemme spør du meg tror jeg hadde vært rimelig stresset om jeg skulle ta meg av minsten samtidig som en evt fødsel starter...da har du virkelig nok med deg selv... håper dere finner en løsning som passer for dere masse lykke til!
b77h Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 enig med de fleste over her. Jeg syns det er han som er urimelig som vil reise bort rett før termin... Iallefal om den minste skal være igjen hos deg. Så jeg ville også gitt ultimatum; reise m ALLE barna eller bli hjemme.
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #18 Skrevet 22. mars 2012 Tja du må jo få mene det du vil ut i fra ditt ståsted I utgangspunktet hadde jeg ikke streiket hvis min mann for på tur en uke før termin, men jeg hadde nok stilt samme krav som b77h over her - reise med alle barna eller bli hjemme. Du kan jo ikke sitte alene med minstemann hvis du skulle føde før termin. Det blir en ekstra belastning for deg å tenke på hva du gjør med henne da.
Aprilripsen Skrevet 23. mars 2012 Forfatter #19 Skrevet 23. mars 2012 Her blei det mange svar gitt Jeg har vel egentlig ikke tenkt å nekte han å reise, men å bli med sjøl er ganske så uaktuelt! Når det gjelder å be han ta med minstemor på tur så har jeg faktisk ikke vurdert det....ganske enkelt fordi det da ville legge ganske mye demper på hva han kan finne på med de store (6, 8,5 og snart 11 år).... men om jeg stiller det som kriterie så er jo sjansene forholdsvis mye større for at de blir hjemme. Vi er jo forholdsvis flinke til å ta friluftsutflukter hjemmefra å vil jeg si! Men blir jeg hjemme med frøkna så bor jo svigermor veldig nærme (egen familie bor på andre sida a landet) og kan sannsynligvis komme og avlaste litt om det skulle dra igang her. Har også helgardert og spurt om hu vil bli med på fødsel om mannen min av en el annen grunn ikke har mulighet...Men vil egentlig ikke ha med noen andre enn han!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå