Gå til innhold

Så det var planlagt...???

Anbefalte innlegg

Er gravid for 4. gang.

Har 3 flotte barn som begynner å bli store. Blir 6 år mellom de 2 minste.

Har samme pappa til alle, så da kommer det som sjokk på meg at så mange lurer på om dette er planlagt.

hallo!! Er ett oppegående menneske og vet godt hva prevansjon er. Eller så hadde det vel ikke gått 6 år mellom disse to. Godt planlagt og veldig etterlengta. Selv barna har mast i ett par år etter søsken. Alikevel så får jeg titt og ofte høre "å så det var planlagt...?"

Flere som irriterer seg over dette. Kanskje hormonell men syns nesten det er fælt å bli sett på som ei 14 års gammel jente som ikke skjønner viktigheta med prevansjon...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920995-s%C3%A5-det-var-planlagt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er noe av det frekkeste man kan spørre om. Jeg er veldig takknemlig for at ingen av de vi har fortalt til nå har spurt om dette. Er så sårende, kunne jo like greit spurt om man viste hva en kondom er og hvordan man bruker den... De vi ikke har fått fortalt enda tror jeg ett par av kan få seg til å spørre.. Gleder meg ikke...

Men baby er veldig planlagt og veldig ønsket :)

Er gravid for første gang, og vi har ikke fortalt de rundt oss at vi har planlagt barn i nær framtid -så alle ble overraska, og glade på våre vegne. Likevel har såogsi nesten alle spurt om det var planlagt.

Jeg syns jo det er litt rart å spørre om, men de gjør det kanskje siden de selv ble overraska på grunn av at vi ha valgt å holde planene for oss selv? Er ikke dypt fornærma, men forstår at du reagerer. Litt på kanten er det jo, og ganske privat. Folk har ikke noe med det å gjøre.

ja er ikke det et litt frekt/intimt spørsmål egentlig? Jeg har jo en kropp som ikke tåler noe særlig å vøre gravid, og siden vi har fått to skjønner jeg at mange ble overraska, men "var det planlagt"????? Jeg har til og med fått spørsmålet "hva gjør du"? -dvs at de tar som en selvfølge at det var "et uhell" og lurer på om jeg skal ta abort! Skikkelig festlig....

ja er ikke det et litt frekt/intimt spørsmål egentlig? Jeg har jo en kropp som ikke tåler noe særlig å vøre gravid, og siden vi har fått to skjønner jeg at mange ble overraska, men "var det planlagt"????? Jeg har til og med fått spørsmålet "hva gjør du"? -dvs at de tar som en selvfølge at det var "et uhell" og lurer på om jeg skal ta abort! Skikkelig festlig....

Herlighet, såå frekt!! Folk..

Minner meg om en idiot da jeg ble gravid første gang. Vi var på en konsert og offentliggjorde det til vennene våre der, med et smil.

Så kommer idioten (venn av venn av samboer) bort og spør meg "jeg hørte at du er gravid. Skal du beholde det?"....

Jeg ble helt stum jeg.. ehhh, ja...? eller nei, vi bare sier det til alle, og så går vi og tar abort etterpå... saklig...

Annonse

Jeg tenkte ikke over kommentarene jeg fikk før ei god stund ut i 2.tri. De aller fleste spurte hvordan sambo reagerte da vi fant det ut. Jeg hadde bare svart at han ble jo selvfølgelig kjempeglad (i og med at det var planlagt). Men etter hvert slo det meg at de fleste egentlig antok at det var et uhell. Tar meg ikke nær av det. Uansett om det er planlagt eller ikke så er jo barnet ønsket. Det er også mange som opplever å bli gravid selv om man har tatt forhåndsregler. Det er jo bare å svare at det er en privatsak om man ikke vil svare på det :)

Hvorfor skulle det ikke være planlagt?

Er han mye yngre enn deg?

Har dere ikke jobb?

Folk er rare... nesten litt frekt å anta at det ikke skulle være planlagt!

Hei. Vet ikke hvem du spør. HI her...

Jeg vet ikke hvorfor de spør, kanskje fordi det ikke er vanlig med 4 barn her. Nå har vi vært samme i en evighet og har 3 barn fra før. å det blir noen år mellom de minste. Men de som kjenner meg vet at jeg har planlagt nr. 4 en god stund men brukte litt tid på å få min bedre halvdel enig. Men når han ble enig ville ikke han vente ennå noen år som jeg hadde planlagt så da ble det nå ;) Veldig fornøyd med det.

Han er 2 år eldre enn meg og vi har begge gode jobber. Har lønn tilsammen på 7 sifre. Der jeg har best betalt lønn. Ingen av oss jobber noe overtid :) Så passer perfekt med en liten til :)

Men flere syns vel det er litt i meste laget...? Eller så skjønner ikke jeg hvorfor de spør om det..

Bærer ikke nag men syns det er rart, vet selv at jeg ikke bruker å spørre om det..

Gjest mangebarnsmamma

Jeg lurer på hva det er med graviditet som gjør at en del glatt tråkker over andres "intimitetsgrenser" (i mangel av noe bedre ord)? Vi har mange fra før og jeg opplever å få det spørsmålet stadig denne graviditeten (forrige barn var første felles, så da tror jeg egentlig mange forventet det). Den lite hyggelige førstereaksjonen "-Skal dere befolke verden alene?" er også en gjenganger. Når bekjente som læreren til et av barna eller en tilfeldig "medbygding" slenger dette utav seg, da lurer jeg på hvor de har gjemt sin sosiale intelligens. Jeg blir også kraftig provosert av at det bare er jeg som opplever å få disse kommentarene, ikke mannen min. Men: Det gjør at jeg blir ekstra glad for alle som reagerer spontant positivt:)

dumme spm, ja... jeg traff min mann i sen alder og vi giftet oss etter heller kort tid sammen (men når det klaffer, så klaffer det)... fikk da 1000 spm om det var fordi vi var gravide, om vi hadde hatt ett uhell ???

6 mndr etter bryllupet fortalte vi folk at vi var 10 uker på vei... noe de ikke helt klarte å regne seg til, for vi hadde jo giftet oss i sommer.... og det var jo MYE mer enn 10 uker siden... fikk inntrykk av at folk i dag kun gifter seg om de allerede ER gravide...

motsatt, en venninne av meg, hun fikk sin datter som 15-åring, fikk så en sønn som 25-åring og trodde hun var lykkelig med det... nå er begge voksne og på veg ut av heimen, da blir hun gravid igjen, med "vilje", men velger å fortelle folk at det var ett uhell... siden hun var godt voksen, med voksne barn... istedet for å være stolt over sin mage og sin styrke, og den skjønne lille sønnen hun fikk....

• 2 uker senere...

Jeg lurer på hva det er med graviditet som gjør at en del glatt tråkker over andres "intimitetsgrenser" (i mangel av noe bedre ord)? Vi har mange fra før og jeg opplever å få det spørsmålet stadig denne graviditeten (forrige barn var første felles, så da tror jeg egentlig mange forventet det). Den lite hyggelige førstereaksjonen "-Skal dere befolke verden alene?" er også en gjenganger. Når bekjente som læreren til et av barna eller en tilfeldig "medbygding" slenger dette utav seg, da lurer jeg på hvor de har gjemt sin sosiale intelligens. Jeg blir også kraftig provosert av at det bare er jeg som opplever å få disse kommentarene, ikke mannen min. Men: Det gjør at jeg blir ekstra glad for alle som reagerer spontant positivt:)

Leste denne nå, og måtte bare svare, for akkurat sånn har jeg følt det også! Vi venter vårt andre felles barn, blir femte til sammen i flokken vår. Jeg synes nesten litt synd på den lille i magen noen ganger, som nesten ikke får noe positiv oppmerksomhet. Kommentarene varierer fra "herregud, dere er gærne" til mer likegyldighet. Har selvsagt fått noen positive bemerkninger, fra uventet hold, og det er koselig - men jeg har faktisk blitt mer lei meg enn jeg trodde over tankeløse kommentarer. Jeg synes ikke det er så rart at vi ønsker mer enn ett barn sammen, og når vi har økonomi, plass og overskudd - skjønner jeg ikke hva problemet er.

Annonse

Jeg kjenner meg godt igjen, selv om det er på en litt annen måte!

Siden vi har slitt i over 6 år med å bli gravide, og til slutt endte opp med prøverør, er det ikke hvorvidt det var planlagt, folk lurer på, men hva som er galt med oss. Og ALLE spør! Både venner, bekjente og folk vi overhodet ikke kjenner.

Er ikke det en privatsak, så vet ikke jeg?!

Nå tar jeg det ikke veldig ille opp, i og med at de faktisk ikke har funnet noe galt med noen av oss, men jeg synes det er en rar og unødvendig kommentar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...