Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #1 Skrevet 22. mars 2012 Babyen (uke 30) har periodevis rykninger som virker som "spasmer"/ukontrollerte rykninger i hele kroppen - andre som har det slik? Kan vare fra noen sekunder til noen minutter hvor det virker som hele babyen rister/skjelver. Er gravid med nr 2, hadde det ikke slik med førstemann. None annet som er nytt denne gangen er at det kjennes som babyen tar tak i livmora og trekker den innover - mulig den trekker i navlesnoren, ikke vet jeg, men det kjennes også veldig rart - blir som et sug på ene siden av magen.
M79+♂08♥+♂12♥ Skrevet 22. mars 2012 #2 Skrevet 22. mars 2012 Kan det være hikking? Er det rytmisk? Vet ikke hva det andre kan være, men kan jo være du har rett i at babyen drar i navlesnoren..
mammaoganna Skrevet 22. mars 2012 #3 Skrevet 22. mars 2012 Har også følt disse "rykningene", men hva det er veit eg ikkje. Ta å nevn det for jordmor på neste kontroll
sept08+juni12 Skrevet 22. mars 2012 #4 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har kjent de samme ryktningene, nevnte det for jordmor. Hun har hørt flere beskrive dette og ser på det som normalt. Fikk iallefall beskjed om at jeg ikke trengte å bekymre meg.
Mummy to 3 little boys Skrevet 22. mars 2012 #5 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har også kjent ryktningene. Det føles veldig rart og en lit som spasmer i babyen!!!
Valmuen Skrevet 22. mars 2012 #6 Skrevet 22. mars 2012 Jeg har også merket sånn som du beskriver. Har tenkt at det merkes litt som når en hund drømmer, så kan den jo også ligge og få kraftige rykninger.
Multear Skrevet 22. mars 2012 #7 Skrevet 22. mars 2012 Samme her Kjent det sånn siden rundt uke 27. Han sparker og dytter "som en gal" og av og til kjennes det ut som kramper/spasmer. Det er helt normalt og her hikkes det også ofte i løpet av dagen. Jordmor sier at alle bevegelser er positive!! Grunnen til at bevegelsene kjennes ut som spasmer er at det blir en slags "bølgeeffekt" i fostervannet og at magen som regel blir tøyd litt i flere retninger. Da kjennes det mer ut som kramper, selv om lillegullet egentlig bare sparker hardt flere ganger på rad. Hikke kjennes (for meg) ut som svake, regelmessige bevegelser fra der hvor hodet og ryggen ligger.
SuperMoM <3 Skrevet 22. mars 2012 #8 Skrevet 22. mars 2012 Kjente det første gang med Nr.2. Fikk forklaring at det var når hun tissa.. Og de ristingene hadde hun hver gang hun tissa etter hun kom til verden også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå