Gå til innhold

Mme-forkjempere :)

Anbefalte innlegg

Vurderer å legge ned veto når det kommer til snakk mme i familien min.

Min bestemor er helt overbevist om at jeg burde gi snuppa mi tillegg på kvelden, for det er da ikke mulig at jeg har nok melk til å fullamme!

Hun vil oss bare godt, men siden både hun og min mor måtte gi mme til sine barn, så er det dermed gitt at jeg også må det.

Bestemoren min og noen av hennes venninner var innom her i dag for å snuse på babyen, og vi hadde ett kjempekoslig kaffebesøk. Men på slutten kom jo så klart mme-diskusjonen opp igjen, og de hadde jo såklart også gitt det til sine barn i sin tid. Til slutt var jeg så lei av mme-forkjemperne(som jeg nå har døpt dem:) ) at jeg hadde lyst å kaste ut hele gjengen mens jeg ropte "DET ER MEG REVNENDE LIKEGYLDIG!!!"

Men de er jo litt søte og koslige alikevel da, de mener jo bare godt.

Jenta mi er nå 6 uker og er kjempefornøyd med livet ved puppen, så ser absolutt ingen grunn til å gi henne noe annet enda.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920936-mme-forkjempere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min svigermor synes det er helt utrolig merkelig at jeg kan amme,selv måtte hun gi Mme til sine. Hun maser konstant om denne melka, om jeg har nok og om hun skal kjøpe litt Mme til oss i tilfelle...

Min egen mor gav alle oss fem søsknene pupp først og så en flaske Mme etterpå fordi vi var jo mer sultne og hun hadde ikke mer melk.

Jeg tar økedøgnene som de kommer, og pupp er kjempe kos synes veska, det syntes også storebroren :) melk er det nok av, og tillegg bare for og gi det er uaktuellt for meg :) dette meieriet har nok selv!

Uff, så kjipt med disse besserwisserne!

Flott at du klarer å holde på ditt og ikke lar deg presse til hva de andre mener. Er som regel mor som vet best ;)

Er selv MME mamma men opplevde mye "den andre veien" med at MM forkjemperne stadig kritiserte.

Kos deg med den lille :)

• 1 måned senere...

Godt flere opplever dette! Har en svigermor som spør HVER gang vi møtes om det er sikkert jeg har nok melk. Hver gang babyen skriker, er det fordi han ikke får nok melk... Selv m skrikingen stopper hvis han får rapt, ny bleie el.l. Gutten har gått opp flere linjer på vektkurven - likevel tror hun han får for lite. Hun har prøvd å overtale mannen min til å gi flaske. Ikke lett å godta at vi forstår barnets signaler bedre enn henne... Men strevsomt er det. Men vi fåår vel bare kose oss med ammingen, og overhre så godt vi kan!

Godt det går litt begge veier :) Her i gården har jeg aldri hatt nok til fullamming, så vi må putte på litt mme etter han har fått pupp, men jeg får stadige kommentarer fra familie og venner om hvorfor i allverden jeg gir han flaske og ikke bare ammer, ehh jo no skal dere høre, jeg gidder ikke amme til han blir mett så da får han en flaske.

Gjest Mamma til 1+spire2012<3

Her var det heller andre veien. Jeg hadde ikke nok til fullamming så valgte å gi tulla mme de gangene hun trengte mer. Fikk høre av bestemoren min at jeg måtte bare legge henne til og la henne amme til hun var mett. Lettere sagt enn gjort gitt. Har man ikke nok så har man ikke nok, og sånn er det. Man lar ikke ungen ligge ved puppen om hun aldri blir ordentlig mett og lar det være med det.

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Filifjonka

Vel, de tilhører den generasjonen som ikke fikk til å amme takket være klønete og håpløse råd fra sykehusansatte og leger. Min mor kranglet mye med meg om dette da mitt eldste barn var baby. Og argumentet som virkelig toppet kaka var dette: "Men selv om du har mye melk så betyr jo ikke det at det er noe næring i den!"

Jeg kranglet tilbake, men med barn nr to og tre gadd jeg ikke. Jeg sa bare "ha og ja" så uengasjert at hun skjønte at jeg ikke kom til å høre på henne, og da ga hun seg.

Hmm..det finnes faktisk forkjempere for MME også? Det hadde jeg ikke trodd :P

Jeg kan ikke amme og har heldigvis ingen forkjempere, hverken den ene eller den andre veien i familien, eller så skjønner de hvorfor jeg ikke ammer. Men alle andre, utenom de som vet, undrer seg jo selvsagt på hvorfor jeg ikke ammer?? Liksom at jeg har lyst å utbrodere hele min medisinske historie til Gud og hvermann bare så de kan stille sin nysgjerrighet, nei ikke så veldig. Som oftest ignorerer jeg hele hvorfor spørsmålet, men jeg kjenner jo at det kan tære litt på, for hadde jeg kunnet så hadde jo selvsagt jenta mi fått pupp! Morsmelk er og blir det beste for barnet, enkelt og greit :)

Kos deg med ammingen og jenta di og ikke bry deg med sånne bedrevitere! Det kryr av dem når det kommer en baby inn i bildet og det beste man gjør er å overse dem, for kvitt dem blir man ikke :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...