Solstråle86 Skrevet 21. mars 2012 #1 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei Vi skal på forsamtale hos Hausken etter påske. Har PCOS, men mannen er helt fin. Er det noen som har vært på forsamtale hos Hausken som kan fortelle meg litt om hvor raskt man kan komme igang med selve forsøket etter denne forsamtalen, og hvordan dere opplevde det hele? Kan man selv velge om man vil ha satt inn ett eller to egg, om man skulle være så heldig? Er så spent for det endelig skal skje noe videre med prøvingen vår! Er lei av å vente... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 21. mars 2012 #2 Del Skrevet 21. mars 2012 hei Jeg var på forsamtale og fikk begynne på medisiner samme dag siden jeg var rett plass i syklus. Det var Inseminering jeg skulle ha da vet ikke om det har noe å si. De er fantastiske folk som virkelig tar seg av pasientene. Sykepleiern ga meg klem når jeg skulle gå.. De svarer i løpet av dagen på mail og er veldig tilgjengelige På frys forøket satte de inn 2 egg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144098687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 21. mars 2012 #3 Del Skrevet 21. mars 2012 Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144098711 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kommer nr3? Skrevet 22. mars 2012 #4 Del Skrevet 22. mars 2012 jeg bare signerer på det de andre har skrevet! jeg har bare gode ord om de som jobber der! de er menneskelige omsorgsfulle og gode! og i denne prosessen trengte jeg å få en annen følelse enn å være på ett samlebånd på haukeland! (selv om det var enkelte flotte damer der og så kan det bare ikke sammenlignes!) vi fikk ett barn på tredje forsøk på haukeland,men ingen resultater på de tre søsken forsøkene etterpå... de begynte å sette spørsmålstegn om det var vits for oss å fortsette denne prosessen.! men jeg var ikke klar for det, og tok kontakt med Hausken,og de var langt ifra negative til at vi skulle klare det! de mente vi hadde 70% sjanse for å lykkes ila 3 forsøk! og jammen satt ikke spiren på 2 forsøket hos de! satte inn to egg,men det har jeg gjort de siste 7 forsøkene! storebror har nettopp blitt tre og lillebror kommer i august! jeg har fått alt jeg har bedt om og mer til,og når jeg tenker tilbake på den lange prosessen det har vært har det vært en utrolig støtte og ha folk som det er på hausken rundt seg! lykke til!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! håper drømmen din og går i oppfyllelse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144099152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstråle86 Skrevet 22. mars 2012 Forfatter #5 Del Skrevet 22. mars 2012 Tusen takk for svar jenter :-) Godt å høre at dere har vært fornøyde. Vi valgte å droppe det offentlige med Haukeland, og gå rett på det private...Har hørt masse positivt om Hausken og at det skal være mer skreddersydd... :-) Vi har også tatt alle prøvene via spesialist i Bergen som skulle sende de til Hausken så de fikk de. Er så spent på å komme i gang, så gleder meg til forsamtale i april... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144100243 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 22. mars 2012 #6 Del Skrevet 22. mars 2012 Tusen takk for svar jenter :-) Godt å høre at dere har vært fornøyde. Vi valgte å droppe det offentlige med Haukeland, og gå rett på det private...Har hørt masse positivt om Hausken og at det skal være mer skreddersydd... :-) Vi har også tatt alle prøvene via spesialist i Bergen som skulle sende de til Hausken så de fikk de. Er så spent på å komme i gang, så gleder meg til forsamtale i april... vi gikk også rett privat Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144100249 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solformørkelse Skrevet 22. mars 2012 #7 Del Skrevet 22. mars 2012 Etter 3 neg på Haukeland lykkes vi på første forsøk på Hausken. Angrer på at vi ikke gikk privat med en gang. Det er en fantastisk gjeng som jobber der:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144100422 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 22. mars 2012 #8 Del Skrevet 22. mars 2012 Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til fikk du noe bedøvelse eller morfin før du uttaket. jeg fikk bare lokalbeøvelse men da var det "haste uttak " og tok bare ut to egg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144100932 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solformørkelse Skrevet 22. mars 2012 #9 Del Skrevet 22. mars 2012 Jeg fikk lokalbedøvelse,paralgin forte,voltaren,kvalmestillende. Jeg valgte ekk en paralgin med en paracett. Blir så kvalm av alle disse tablettene:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 22. mars 2012 #10 Del Skrevet 22. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332448013' post='144100932] Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til fikk du noe bedøvelse eller morfin før du uttaket. jeg fikk bare lokalbeøvelse men da var det "haste uttak " og tok bare ut to egg Jeg har fått Oxynorm tbl (morfin), Paracet, Voltaren og kvalmestillende i tilegg til lokalbedøvelse før alle uttakene Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101190 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 22. mars 2012 #11 Del Skrevet 22. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332448013' post='144100932] Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til fikk du noe bedøvelse eller morfin før du uttaket. jeg fikk bare lokalbeøvelse men da var det "haste uttak " og tok bare ut to egg Jeg har fått Oxynorm tbl (morfin), Paracet, Voltaren og kvalmestillende i tilegg til lokalbedøvelse før alle uttakene oki får du det når du kommer dit da for har ikkje fått det p resepten Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101197 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kanskje snart <3 86 Skrevet 22. mars 2012 #12 Del Skrevet 22. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332453090' post='144101197] [quote name=Metti ' timestamp='1332448013' post='144100932] Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til fikk du noe bedøvelse eller morfin før du uttaket. jeg fikk bare lokalbeøvelse men da var det "haste uttak " og tok bare ut to egg Jeg har fått Oxynorm tbl (morfin), Paracet, Voltaren og kvalmestillende i tilegg til lokalbedøvelse før alle uttakene oki får du det når du kommer dit da for har ikkje fått det p resepten Ja får smertestillende så fort jeg har kommet meg inn på rommet som vi venter på før eggene taes ut. Har ikke fått på resept hos Hausken, men har fått skrevet ut ekstra smertestillende av en annen gyn så jeg kan ta utenom hvis jeg vil. Fra jeg har fått medisinene til uttakket starter pleier det å gå ca 15-20 min Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101207 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Metti er håpefull Skrevet 22. mars 2012 #13 Del Skrevet 22. mars 2012 [quote name=Metti ' timestamp='1332453090' post='144101197] [quote name=Metti ' timestamp='1332448013' post='144100932] Hei vi har nå hatt 4 forsøk hos Hausken i løpet av 1 år. Vi er kjempe fornøyde, selv om forsøkene ikke har resultert i graviditet ennå. De er bare noen fantastiske mennesker de som jobber på denne klinikken, man blir så godt tatt vare på Vi valgte å gå rett inn i det private istedetfor Haukeland rett og slett pga ventetiden og hadde hørt masse positivt om Hausken. Fikk forsamtale ca 2-3 uker etter vi ringte Hausken første gang. Når vi kom ned der gikk legen (Arne) igjennom prøvene vi har tatt igjennom spesialist i Bergen, og forklarte frem og tilbake hva som kúnne være årsaken til at vi ikke ble gravide og hvilken sannsynlighet vi hadde for å lykkes med ass. befruktning. Var også mye spørsmål om mens, sykdommer i familie, tidligere graviditeter osv...Deretter ble mannen sendt inn på et rom for å avlevere sædprøve mens jeg tok vanlig gu. Deretter fikk vi ny samtale like etterpå hvor vi ble informert om mannens sædprøve den dagen (ganske dårlig resultat) og at jeg har PCO, noe som ikke min gyn mente jeg hadde her i Bergen. Så fikk vi resept på medisiner og rekvisjon til blodprøver i forhold til HIV som alle må ta. Deretter kunne vi starte opp med første mens og det gjorde vi også Så fra samtale til oppstart med medsiner gikk det ikke mere enn 1-2 uker mener jeg å huske. Vi fikk kun inn 2 egg på 3. Forsøk. Jeg er 25 år, samboeren er 28. Spurte om 2 egg andre forsøk men pga ung alder og lovende sannsynlighet for graviditet så fikk vi ikke det den gang. De sa til oss at det helst er ønskelig med 1 barn om gangen, men ingen regel uten unntak:) Tror det gjøres individuelle vurderinger når det gjelder dette. Håper du ble litt klokere, masse lykke til fikk du noe bedøvelse eller morfin før du uttaket. jeg fikk bare lokalbeøvelse men da var det "haste uttak " og tok bare ut to egg Jeg har fått Oxynorm tbl (morfin), Paracet, Voltaren og kvalmestillende i tilegg til lokalbedøvelse før alle uttakene oki får du det når du kommer dit da for har ikkje fått det p resepten Ja får smertestillende så fort jeg har kommet meg inn på rommet som vi venter på før eggene taes ut. Har ikke fått på resept hos Hausken, men har fått skrevet ut ekstra smertestillende av en annen gyn så jeg kan ta utenom hvis jeg vil. Fra jeg har fått medisinene til uttakket starter pleier det å gå ca 15-20 min okey det høres bra ut .... Har hatt så mange tegn på graviditet de siste dagene. For en time siden hadde eg skikkelig stikk i siden. Men spotter så bare det og pms sårbarheten min er absolutt til stede. Så kroppen lure meg nok engang.... Men da håper eg hvertfall at mensen kommer i løpet av noen få dager Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101227 Del på andre sider Flere delingsvalg…
b77h Skrevet 23. mars 2012 #14 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg vil også skrive under på at Hausken er et fantastisk sted hvor man virkelig føler seg ivaretatt! Vi gikk også direkte til de (ingen venteliste + jeg hadde fått nok av "vanlige" sykehus etter sykdom i familien...). Det har vi aldri angret på! Ble gravid på første forsøk, men mistet tidlig. Andre forsøk var full klaff og vi har ei jente på 2 år :-) Det ble satt inn to egg hver gang - var ikke så mye spørsmål i forkant egentlig. Jeg var litt paff der jeg lå - men Hausken sa at " vi vil jo det skal bli barn av det, ikke sant"? Og barn ble det - heldigvis kun ett om gangen ;-) Jeg opplevde vel Hausken litt brå og rett frem på første samtalen - men det gjorde ikke mannen min. Og Hausken er veldig proff og vet hva han snakker om! Og ligger heldigvis milevis foran sykehusene når det gjelder medisinering i forhold til ivf. I mitt tilfelle, som har autoimmun sykdom, så fikk jeg prednisolon for å dempe stoffskiftet + blodfortynnende. Noe jeg tror var helt avgjørende. Og sykepleierne der er som engler...så omsorgsfulle og varme. De viser glede når ting går bra - og omsorg når det går dårlig. Og de ringte meg til og med en stund etter fødsel for å høre om alt hadde gått bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144101984 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutla Skrevet 23. mars 2012 #15 Del Skrevet 23. mars 2012 Jeg kan også ikke annet en å skryte villt av Klinikk Hausken! Ikke fordi jeg ikke var fornøyd på St.Olavs, men fordi jeg følte meg så uendelig godt ivaretatt på Hausken. Omsorgsfulle, varme, hyggelige, trygge folk som jobber det. Når du ringer er det alltid så blide og imøtekommende, og når du er der har de kjempegod tid! Ingen samlebånd der i gården nei :-) Og når det resulterer i svangerskap på første forsøk kan jeg ikke si annet enn at jeg i alle fall er godt fornøyd :-) Ringte også opp nå i uken og hadde noen spørsmål med tanke på overstimulering. Og jammen så godt hun forklarte på spørsmålene mine og spurte hvordan jeg hadde det! så ingen tvil: Jeg anbefaler Hausken på det sterkeste :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143920934-hausken/#findComment-144103218 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå