Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Og som kan opplyse hvordan man spiser det, og hva som gjør det s å godt? Bare et av livets små mysterier jeg prøver å finne svar på..
Ooops I did it AGAIN Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 Ja, det er godt:) Faren min pleide å lage det til kvelds da jeg var liten. Min mor tålte ikke se det engang;) Spiste den stekt i skiver med sukker el sirup eller begge deler på Nå er det bare jeg i husstanden som liker det, så har ikke spist det på mange år:)
Strikkulf Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Jaa, det er supergodt.. Spiste det på samme måte som Trebarnsmamma i August, stekt med sukker og sirup:))
Lillepromp blir storesøster Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Jeg også bruker å spise det med sirup, men må ha bacon til, hvis ikke blir det alt for søtt. Jeg og ungene spiser det når gubben er borte
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 JA, DET ER GODT, MED SIRUP PÅ vi spiste den kald med sirup da jeg var liten, og vi hadde ogsÅ vært med Å tappet og rørt blodet til dyret det kom fra
Appelsinpiken Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Jepp, med poteter, kalrot og bacon til. Brukte sirup på før, men ikke nå lenger uten at jeg aner hvorfor :-) og med kulturmelk til.
maimora Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Stekt med masse sirup og iskald melk ved siden av:)
MrsMilla Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 hehe - ja! Fikk det veldig mye hos mormor da jeg var liten, og det var kjempegodt. Smaker helt annerledes enn det høres ut som eller man tror. Den skjæres i skiver og stekes i stekepannen. Serveres med sukker på eller sirup. Ikke poteter,salat eller noe sånt til! Har hatt noen runder i svangerskapene også der jeg bare Må ha blodpølse, gjerne i den tiden man trenger ekstra jern etc, så hos oss måtte mannen på rema sånn i ellevetida en dag og kjøpe dette :-)
Mirakelbabypåvei Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Det er skikkelig godt! Hadde nok ikke spist det om jeg ikke hadde fått det fra jeg var liten:) Vi har sirup på!
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #10 Skrevet 22. mars 2012 Men smaker selve blodpølsen søtt eller salt? Og er det sånn jern ettersmak på den? Sånn som det er i leverpostei?
Cimorene Skrevet 22. mars 2012 #11 Skrevet 22. mars 2012 Nei, synes ikke den smaker jern. Er best kuttet i skiver og stekt i panna, og så ha sukker på, mmmmm...
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #12 Skrevet 22. mars 2012 Jeg syns det er godt med hvitsaus, poteter eller pasta og grønnsaker. Det er også godt som pålegg på skiven
Cat.68 Skrevet 22. mars 2012 #13 Skrevet 22. mars 2012 Blodpølse er kjempegodt, men jeg spiser den ikke slik dere gjør her i Norge. Jeg er oppvokst med å spise den stekt med tyttebærsyltetøy, rårivne gulerøtter og keso. Trur det er mest vanlig å spise den slik der. NAM.NAM.....
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2012 #14 Skrevet 22. mars 2012 Hva er keso? Har vokst opp med blodpølse. og vi spiste masse av det før. stekt i smør og med masse sirup på. Nå spiser jeg ikke søtt lenger, og jeg tviler også på at det ville brakt vill begeistring om det ble servert til middag her:-)
Cat.68 Skrevet 22. mars 2012 #15 Skrevet 22. mars 2012 Hva er keso? Har vokst opp med blodpølse. og vi spiste masse av det før. stekt i smør og med masse sirup på. Nå spiser jeg ikke søtt lenger, og jeg tviler også på at det ville brakt vill begeistring om det ble servert til middag her:-) Keso = Cottage Cheese
Myrk Skrevet 22. mars 2012 #17 Skrevet 22. mars 2012 Synes det er nydelig. Har det som lubsjrett jeg da. Steker i panne og har det på grovt, ferskt brød og kulturmelk ved siden av. Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i det (utenom Gilde sin fæle) i Osloområdet? Under svangerskapet måtte mamma ta det med til meg fra Kristiansand fordi jeg hadde så lyst på det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå