Gå til innhold

Er det noen her som liker; BLODPØLSE??

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ja, det er godt:) Faren min pleide å lage det til kvelds da jeg var liten. Min mor tålte ikke se det engang;)

Spiste den stekt i skiver med sukker el sirup eller begge deler på;)

Nå er det bare jeg i husstanden som liker det, så har ikke spist det på mange år:)

Annonse

hehe - ja!

Fikk det veldig mye hos mormor da jeg var liten, og det var kjempegodt. Smaker helt annerledes enn det høres ut som eller man tror.

Den skjæres i skiver og stekes i stekepannen. Serveres med sukker på eller sirup. Ikke poteter,salat eller noe sånt til!

Har hatt noen runder i svangerskapene også der jeg bare Må ha blodpølse, gjerne i den tiden man trenger ekstra jern etc, så hos oss måtte mannen på rema sånn i ellevetida en dag og kjøpe dette :-)

Blodpølse er kjempegodt, men jeg spiser den ikke slik dere gjør her i Norge. Jeg er oppvokst med å spise den stekt med tyttebærsyltetøy, rårivne gulerøtter og keso. Trur det er mest vanlig å spise den slik der. NAM.NAM.....

Annonse

Hva er keso?

Har vokst opp med blodpølse. og vi spiste masse av det før. stekt i smør og med masse sirup på. Nå spiser jeg ikke søtt lenger, og jeg tviler også på at det ville brakt vill begeistring om det ble servert til middag her:-)

Hva er keso?

Har vokst opp med blodpølse. og vi spiste masse av det før. stekt i smør og med masse sirup på. Nå spiser jeg ikke søtt lenger, og jeg tviler også på at det ville brakt vill begeistring om det ble servert til middag her:-)

Keso = Cottage Cheese

Synes det er nydelig. Har det som lubsjrett jeg da. Steker i panne og har det på grovt, ferskt brød og kulturmelk ved siden av.

Er det forresten noen som vet hvor man kan få tak i det (utenom Gilde sin fæle) i Osloområdet? Under svangerskapet måtte mamma ta det med til meg fra Kristiansand fordi jeg hadde så lyst på det...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...