Gå til innhold

Hva er forskjellen på en førstekonsulent og en rådgiver i NAV?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo ikke noen lønnsforskjell og ikke noen utdanningkrav. Hva er da forskjellen? Og hva bør man velge dersom man kan velge?

Skrevet

er ikke førstekonsulenter saksbehandlere?

Skrevet

er ikke førstekonsulenter saksbehandlere?

Nei, man kan være enten førstekonsulent eller rådgiver både på lokalkontor og forvaltning, uavhengig av hva man jobber med.

Hi

Skrevet

Det er lønnsforskjell.. En rådgiver har høyere stilling og høyere lønn. Det starter vel ganske likt, men rådgivere stiger fortere. Ofte har rådgivere høyere kompetanse. Sjelden man kan velge dette, men det hender vel - og da bør du definitivt velge rådgiver.

Skrevet

Det er lønnsforskjell.. En rådgiver har høyere stilling og høyere lønn. Det starter vel ganske likt, men rådgivere stiger fortere. Ofte har rådgivere høyere kompetanse. Sjelden man kan velge dette, men det hender vel - og da bør du definitivt velge rådgiver.

Dersom man har 10 års ansiennitet er det ingen lønnsforskjell. Men dersom man er nyutdannet er det mer gunstig å være rådgiver.

Ser ingen ulikheter når det gjelder kompetanse.

Hi

Skrevet

Hvor ser du dette? Hmmm... Min erfaring er basert på etatene da, men det bør jo være likt... Normalt går rådgiverstillinger mye høyere opp på lønnstrinnene.

Skrevet

Hvor ser du dette? Hmmm... Min erfaring er basert på etatene da, men det bør jo være likt... Normalt går rådgiverstillinger mye høyere opp på lønnstrinnene.

Ser det i tariffavtalen.

Hi

Skrevet

Hmmm... Da må jeg si jeg blir forvirra... I Skatteetaten var det hvertfall slik jeg forklarte, og mener å ha sett det som en trend i stillingsannonser til offentlige stillinger... Men kan ikke tariffen da :/

Skrevet

førstekonsulent er en vanlig stillingsbetegnelse når man er ansatt i stat..

Skrevet

førstekonsulent er en vanlig stillingsbetegnelse når man er ansatt i stat..

Det er jo rådgiver også, da...

Hilsen rådgiver og tidl. Førstekonsulent staten

Skrevet

Hos oss går begrenpene førstekonsulent, rådgiver og saksbehandler om hverandre...

Skrevet

Førstekonsulent eller rådgiver har forskjellig lønnsramme. Førstekonsulent når maks lønnstrinn mye tidligere enn rådgiver, så jeg ville alltid valgt rådgiver.

Skrevet

Førstekonsulent eller rådgiver har forskjellig lønnsramme. Førstekonsulent når maks lønnstrinn mye tidligere enn rådgiver, så jeg ville alltid valgt rådgiver.

Ja, men når man har 10 år er det jo akkurat det samme. Eneste er at rådgiver får uttelling på 28 år, men det vil sikkert førstekonsulenter også få ved neste forhandling.

Hi

• 2 måneder senere...
Skrevet

Dytter denne.

Jeg valgte rådgiver og lurer nå på om det var dumt? Er det slik at førstekonsulenter kommer bedre ut ved dette lønnsoppgjøret?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...