Gå til innhold

hva anbefaler dere som dyne til spedbarn i juni/juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

helseteppe og tynt pledd eller dun/syntetisk dyne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kommer til å kjøpe en sommerdyne til baby. Dundyne blir nok for varmt. Vi "reivet" også jenta vår da hun var baby inn i helseteppe, jeg tenker å gjøre det samme nå, men det kan hende at det blir for varmt med både det og dyne. Evt kan jeg legge dyna løst over babyen, litt langt ned på magen.

Skrevet

Sommerene her til lands har vel ikke akkurat vært så varme de siste årene, så antagelig så trenger du en dyne mange av nettene..

Skrevet

Helseteppe i ull ala mor signes teppe og en dundyne, dette hadde jeg til min juli jente og skal ha det samme nå til min mai jente. Ull og dun regulerer temperaturen bedre enn bomull og syntetiske fibre.

Skrevet

Bedre å ha en dyne som du ikke får brukt, enn å trenge dyne når du kun har helseteppe og ungen fryser. Her blir det så varmt at vi enkelte netter sist sommer la kun gulpeklut over, og andre netter så kaldt at han måtte ha dyne og pysj. Sommerene i nordnorge er slik. :)

Skrevet

Helseteppe i ull ala mor signes teppe og en dundyne, dette hadde jeg til min juli jente og skal ha det samme nå til min mai jente. Ull og dun regulerer temperaturen bedre enn bomull og syntetiske fibre.

Jenta mi blir helt svett av å sove under dundyne når det er varmt hun. Da må vi gå over til en tynnere, syntetisk dyne.

Skrevet

Dere er klar over at en sommerDUNdyne er mye bedre for barnet enn en syntetisk dyne? DUN puster og regulerer seg bedre etter temperaturen fordi det er et naturprodukt. Syntetiske dyner bli klamme noe som skaper grobunn for midd og andre ekle bakterier. Dundyner tåler vask, opphold i fryseren og slik sette mer hygeniske og holdbare.

Princess har sommerdundyner som er anbefalt an Norges Astma og Allergiforbund. Jeg ville mye heller kjøpt en sommerdundyne til å legge over barnet hvis det trengs enn å ikke ha noe varmt, eller en syntetisk dyne, til kalde sommernetter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...