Gå til innhold

Kan noen snille medsøstre hjelpe meg litt med et råd? :)

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd å bli gravide en god stund, og etter et IVF forsøk så klarte vi faktisk å få full klaff på første forsøk! Dere kan tro vi er lykkelige!

"Problemet" mitt nå, er i tilegg for redselen for at dette ikke skal gå bra-at jeg sliter med sjefen min på jobb. Jeg fikk en ganske kraftig repimande om å ta meg sammen på jobb i dag, og jeg fortalte det til sjefen min. Vi er 7 uker på vei. Ingen kan skjønne alt vi har vært igjennom det siste året, og ikke EN dag har jeg vært borte fra jobb. Nå når vi endelig lykkes og vi er så glade, så blir jeg så utrolig skuffet over sjefen min som ikke viser større forståelse. Hun ba meg sykemelde meg 100% om jeg ikke klarer å være blidere og bedre på jobb. Jeg er leder med personalansvar. Jeg føler at det er litt voldsomt å skulle være 100%sykemeldt resten av svangerskapet, jeg trives med jobben, men er ganske utladet nå. Hva gjør jeg? Er det en økonomisk årsak til at hun vil jeg skal være borte helt? Jeg er trøtt og sliten(og sulten) men bortsett fra det er jeg i god form. Det er mer den psykiske biten jeg syntes er slitsomt, med å være full av fart og opplagt og positiv på jobb, dekke inn vakter, jobbe ekstra etc når jeg egentlig vil ligge under dyna hjemme....

Det jeg er redd for er selvfølgelig at stress kan gjøre at jeg spontanaborterer.

Hva ville dere gjort? Takknemlig for svar:)

Fortsetter under...

hei du:) Du kan jo sykemelde deg litt nå i starten da:) leger sier at det ikke er bra med stress, så hvis dette stresser deg ville jeg nok sykemeldt meg får en periode... Jobben er ikke verdt at noe skal gå galt, selv om dette kommer til å bra :)

Lykke til:)

Takk for svar! Jeg er sykemeldt 30%, men det hjelper ikke så mye. Det er alltid noen som må snakke litt ekstra eller jeg må ta en ekstra telefon eller noen er syke...ja, slik går regla... å være leder er mer en livsstil føler jeg. Jeg vil gjerne være på jobb fullt, men jeg vet jo at grunnen til at jeg er gravid er prøverør og jeg vet også at vi satte inn 2 egg, så jeg vet at jeg kan bære på tvillinger. men ikke noe av dette kan jeg si på jobb. Føler jeg blir oppfattet som vanskelig og tverr, når jeg egentlig bare er sliten og redd. Syntes det er trist at lederen min sier at det er bedre at jeg er helt borte...Det er derfor jeg lurer på om det er en økonomisk årsak til at hun sier det. Kanskje de "taper" på å ha meg i redusert stilling?

Jeg syns uansett du burde sykemeldes 100% en periode nå - spesielt med den holdningen til sjefen din!

Nå trenger du å slappe av og tenke positive tanker - tenk så fantastisk at du er gravid!

Vi har selv et barn som vi fikk på andre ivf-forsøk - og nå er vi blitt gravide helt på egenhånd ;-)

Det jeg vet er at ivf og alt rundt det er en stor påkjenning i seg selv. Med den holdningen du blir møtt med på jobb (som er helt utrolig!) - så ville jeg prioritert svangerskapet og din psykiske helse. Pleie deg selv og hente deg inn - legen bør ha forståelse for det.

Og gjør det m god samvittighet - nå er dette 1.prioritet!

prioriter deg selv og graviditeten.... Om di taper på at du er sykemeldt så er ikke det noe du trenger å teke på:) tenk på bebis som du har jobbet hardt får å få til:) Det er viktigere enn alt annet akkurat nå:) etter 12 uker så vil du roe deg end litt og kan sikkert jobbe litt igjen:)

Forresten så hvis det er tvillinger vil du ok uansett bli sykemeldt etter hvert av hva jeg har lest:) Di som bærer to blir ofte sykemeldt etter uke 20:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...