Gå til innhold

Tante som dagmamma. Nå tilter det snart for meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten vår har siden sambo ble ferdig med pappapermen vært hos sin tante (Sambo`s søster). Det funket til å begynne med, men nå er det stadig ett eller anna som kommer i veien for barnepass. Må på ditt og må på datt og kan ikke ha med ungen. Og jeg må da finne hasteløsninger på barnepass. Det er lite moro for ungen og det er lite moro for meg. Avtalen mellom svigerinna mi og oss var at hun skulle ha ungen siden hu var hjemmeværende og alle så det som en god løsning, da vi ikke vil ha ungen i BHG enda (nå er han 15 mnd). Desverre har det blitt så mye som kommer i vegen fra hennes side at jeg nå er nødt til å finne en annen løsning. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å få bhgplass, siden jeg må søke nå

En eller annen som har noen lure tips til meg på hva jeg kan gjøre?

Fortsetter under...

Skrevet

Finne en annen dagmamma? En mer seriøs en?

Skrevet

Først hadde jeg selvsagt ikke betalt for de dagene barnet ikke er hos henne. Så hadde jeg umiddelbart søkt etter en annen dagmamma, en som var seriøs og stabil.

Du kan selvsagt sjekke om du får barnehageplass nå, mest sannsynlig får du det ikke men hvis du bor i en kommune med god barnehagedekning er det jo mulig dere kan være heldige og at det er en ledig plass et sted.

Skrevet

Problemet da er jo det at vi vil kjenne dagmammen. Vi setter ikke ungen hos hvem som helst. Veit det høres helt dumt ut siden vi er i den knipa vi er, men jeg er fryktelig skeptisk på folk jeg ikke kjenner som da skal passe ungen min. (bhg blir noe annet i mitt lille hode)

Skrevet

Men da må du ta det opp med tante. Si at dette skaper problemer for dere, og usikkerhet og lite stabilitet for barnet.

Og så må jo dere ta et standpunkt til om dere ønsker å fortsette slik, eller ikke.

Husk at barnet ditt blir fort kjent med og trygg hos en dyktig dagmamma også. Sjekk referanser og besøk henne først. Dessuten kan dere prøve å ta en rolig og gradvis tilpasning så går det fint.

Skrevet

Jeg får se hva jeg gjør. Men detta har satt meg i ei skikkelig knipe desverre

Annonse

Gjest Miryks
Skrevet

Hva skal dere gjøre når ungen skal i barnehage? Finne en barnehage hvor dere har venner på "innsiden"? Eller ha en "bli-kjent" uke med hele staben?

Skjønner at dere ikke setter ungen til hvem som helst, men finn en dagmamma med gode referanser, så går det nok bra :)

Skrevet

Gutten vår har siden sambo ble ferdig med pappapermen vært hos sin tante (Sambo`s søster). Det funket til å begynne med, men nå er det stadig ett eller anna som kommer i veien for barnepass. Må på ditt og må på datt og kan ikke ha med ungen. Og jeg må da finne hasteløsninger på barnepass. Det er lite moro for ungen og det er lite moro for meg. Avtalen mellom svigerinna mi og oss var at hun skulle ha ungen siden hu var hjemmeværende og alle så det som en god løsning, da vi ikke vil ha ungen i BHG enda (nå er han 15 mnd). Desverre har det blitt så mye som kommer i vegen fra hennes side at jeg nå er nødt til å finne en annen løsning. Jeg tviler sterkt på at jeg kommer til å få bhgplass, siden jeg må søke nå

En eller annen som har noen lure tips til meg på hva jeg kan gjøre?

Dette er risikoen da dere ikke vil ha barnet i bhg. ,og ikke kan være hjemme med barnet selv.
Skrevet

Forstår ikke hvorfor dere ikke vil ha ungen i bhg med personale med utdannelse og i tillegg har de blitt godkjente av politiet framfor en vinglete tante.

Gjest Filifjonka
Skrevet

Er hun tilsnakkende? Går det an at du, eller helst din mann, ta en alvorlig og seriøs men ikke anklagende prat med henne?

Legg fram saken helt uten omsvøp, men ikke anklagende så hun går rett i skyttergraven. Fortell at da hun tok på seg jobben som dagmamma ble dere glade og at dere er godt fornøyde med henne. Men at hun setter dere i en skikkelig knipe ved å avlyse ofte. Dere må på jobb, og har kun et begrenset antall dager hver til barns sykdom eller barnepassers sykdom.

Spør henne om hvorfor hun ikke tar denne jobben alvorlig, og om hun synes det er greit at din og din manns arbeidsgiver stadig må takle deres fravær fra jobb pga henne.

Spør henne hva hun tenker om dette framover. Har hun tenkt å ta denne jobben på alvor framover, eller vil hun fortsette med plutselige avlysninger. Ville hun ha gjort det overfor en annen arbeidsgiver også, altså stadig ringt og sagt at hun dessverre ikke kan jobbe i dag fordi hun må xxx.

Skrevet

Virker som hu har skjerpa seg nå:D

Skrevet

Ja til barnehage sier jeg. Min 1,5 åring går i en fantastisk barnehage på en småbarnsgruppe med 8 barn og 3 voksne. Han ELSKER denne barnehagen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...