Gå til innhold

Er det noen her som har hatt karpal tunnel syndrom (cts)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du operert for det?

Jeg har det i begge hendene og har operert. Det er bare 3 mnd siden jeg opererte venstre hånd, men jeg blir ikke bra og har så masse smerter. Det var sånn ganske greit når jeg startet litt på jobb igjen, og da følte jeg meg klar og følte at jeg burde og ville starte litt igjen, men nå er det bare veldig veldig vondt! I natt våknet jeg av at det kjentes ut som om jeg hadde vrengt hele hånda/fingrene ned mot underarmen. Hånda var så dovnet bort at det var intense smerter.

Symptomene på høyre hånd har heller ikke gått bort.

Jeg lurer sånn på om dette er normalt og hva jeg skal gjøre..

Skrevet

Har du operert for det?

Jeg har det i begge hendene og har operert. Det er bare 3 mnd siden jeg opererte venstre hånd, men jeg blir ikke bra og har så masse smerter. Det var sånn ganske greit når jeg startet litt på jobb igjen, og da følte jeg meg klar og følte at jeg burde og ville starte litt igjen, men nå er det bare veldig veldig vondt! I natt våknet jeg av at det kjentes ut som om jeg hadde vrengt hele hånda/fingrene ned mot underarmen. Hånda var så dovnet bort at det var intense smerter.

Jeg har i begge hender, men har bare operert den ene.

Ble operert for ca 1 år siden, har bittelitt mer følelse i fingertuppene, men ellers er det ikke noe forskjell. Bortsettfra smerter da, de har blitt værre.

Kommer ikke til å la de gjøre noe med den andre for å si det sånn...

Skrevet

Har du operert for det?

Jeg har i begge hender, men har bare operert den ene.

Ble operert for ca 1 år siden, har bittelitt mer følelse i fingertuppene, men ellers er det ikke noe forskjell. Bortsettfra smerter da, de har blitt værre.

Kommer ikke til å la de gjøre noe med den andre for å si det sånn...

Får ikke til å ta bort det som jeg skrev først, så hele dritten kommer jo igjen når jeg skal svare deg :(

Jeg hører en del om andre også som ikke er helt fornøyd. Men det er kanskje sånn at det er det som ikke går etter planen man hører om?

Jeg trenger hendene mine på jobben og begynner å bli frustrert nå! Har det vært snakk om å gjøre operasjonen igjen? Altså fra legen sin side?

Min vikarlege snakker allerede om å gjøre det igjen. Jeg har så vondt og jeg er så lei!!! Føler jeg syter og klager hele tiden! Og det gjør jeg jo! :S

Skrevet

Jeg fikk det i forbindelse med graviditeten, men det gikk heldigvis over kort tid etter fødsel. Hjalp endel å bruke skinne, særlig om natten - men det har du sikkert prøvd? Vet hvor sinnsykt vondt det er, føler med deg og håper du blir bedre!

Skrevet

Jeg har det i høyrehånden. Har blitt operert for det to ganger med 2 års mellomrom, fortsatt ikke bra igjen.. Måtte slutte i jobben min som frisør og finne meg noe annet og gjøre pga plagene. Er nå snart 3 år siden jeg ble operert sist.

Skrevet

Jeg har ikke prøvd skinne, men brukte håndstøtter før jeg opererte. Legen vil ikke at jeg skal bruke dem nå etter operasjonen.

Tok de nye tester før du opererte igjen?

Hva jobber du med nå da? Hvis jeg kan spør?

Jeg har jo en skikkelig fysisk tung jobb og sliter med de 40% jeg går nå, med tilrettelegging osv. Legen sier jo også at jeg skal stoppe om det er vondt og jeg overanstrenger meg, men da burde jeg i alle fall ikke være der. Har ikke lyst å sykemelde meg igjen 100%. Synes det er flaut også..

Jeg er barne og ungdomsarbeider og tannhelsesekretær. Tenker jo litt om jeg burde bytte jobb.. :( :(

Skrevet

Legen har ikke snakka om å operere igjen på meg, så jeg må visst bare leve med det som det er. Hver gang jeg har sagt noe om det så har han bare bedt meg om å vente og se. De sa jo at det kan ta inntil et år før man er sikker på om det er vellykket, så jeg nærmer meg den grensa nå. Nå skal det sies at jeg gikk med det i flere år før det ble gjort noe med det, så det kan være derfor det ikke har hjulpet for meg.

Man må syte og klage for å få den hjelpen man trenger ;)

Skrevet

Ok vikarlegen min snakka om det sist jeg var inne, da var det 3 mnd siden sist operasjon, og jeg sa at ja det vil ikke min kirurg gjøre, men hun svarte bare at jaja jeg kan henvise deg til en som vil..

Synes det er vel tidlig å begynne å snakke om å gjøre det på ny etter bare 3 mnd. Men forstår jo at hun vil jeg skal være klar over at det kan være det ikke blir bra.

Jeg gikk ikke med det så lenge, fikk det for litt over 1 år siden, men det var skikkelig vondt og jeg kunne ikke jobbe. Bare satt hjemme og gråt noen dager, og netter. Jeg ble utredet og fikk henvisning til operasjon bare få mnd etter jeg var hos legen første gang. Var ikke ventetid der jeg opererte.

Ja alle rundt meg er vel dritt lei av å høre om det! :(

Heldigvis føler jeg at legen tar meg på alvor da! :)

Skrevet

Jeg ville venta lenger før en ny operasjon, 3 mnd er ikke mye i den sammenhengen.

Legen som opererte meg sa rett ut at jeg burde vente et år før jeg eventuelt tok den andre, bare for å være sikker på at det var noen vits.

Skrevet

Ja jeg må jo bare vente og se det litt an. Finnes vel øvelser man kan prøve, fysioterapaut ol.

Jeg opererte med knapt 2 mnd i mellom på høyre og venstre, måtte lyve til kirurgen for å få han til å ta venstre. Men det har jo vært bedre da. Når jeg er hjemme og gjør minst mulig :(

Det var ganske greit da, men ble verre og har fått vondt igjen etter at jeg startet på jobb..

Finner liksom ikke noe på google heller om hva de gjør hvis det ikke blir vellykka etter operasjon. Er vi bare fortapt?? :(

Skrevet

Kjenner det ekstra når jeg gjør mye jeg også...

Det er ikke noe annet å gjøre hvis operasjon ikke virker, det sa ihverfall legen min.

Skrevet

Dere som har operert,hvor mye plager og smerter hadde dere før operasjon?Og hvor "hemmet" var dere?

:)

Skrevet

Dere som har operert,hvor mye plager og smerter hadde dere før operasjon?Og hvor "hemmet" var dere?

Det største problemet for meg er manglende følelse i fingrene. Har problemer med å kontrollere hvor hardt jeg holder i ting, og brenner meg ofte fordi jeg ikke kjenner temperaturen.

På smertesida hadde jeg ikke problemer før operasjonen, men nå sliter jeg med stikkende smerter. Ofte er det så ille at jeg sliter med å sove pga smerter i den opererte hånden.

Skrevet

Jeg våknet om nettene, fikk tabletter som hjalp med å sovne. Om morgenen brukte jeg fra 10 min (sjelden) til 1 time for å få gang på fingrene. Kunne bøye de og slik. Jeg så på hendene og tenkte at jeg bøyde dem, og trodde jeg gjorde det, men ingenting skjedde. Hendene var svakere, hadde smerter konstant. Det var bl.a sånn støtsmerter, smertene skøt i fingrene og stakk oppover armene. Minnet litt om strøm inn i fingertuppene. Jeg hadde vondt i håndledda, hadde vondt i armene generelt litt vanskelig å sette ord på det. Hadde vondt i de leddene som er midt på fingrene i noen av fingrene. Vondt der på den puta med tommelen.

Jeg kunne ikke skrue opp brus eller bære en brusflaske. Jeg kunne ikke gå på jobb, har jo veldig tungt fysisk arbeid, jeg hadde problemer med å kjøre bil og støvsuge og å bruke fingrene til å skjære maten til barna og sånn litt potle arbeid.

Og for å ikke glemme at hendene og fingrene dovnet bort rett som det var.

Skrevet

Det største problemet for meg er manglende følelse i fingrene. Har problemer med å kontrollere hvor hardt jeg holder i ting, og brenner meg ofte fordi jeg ikke kjenner temperaturen.

På smertesida hadde jeg ikke problemer før operasjonen, men nå sliter jeg med stikkende smerter. Ofte er det så ille at jeg sliter med å sove pga smerter i den opererte hånden.

Hm,ok:)

Jeg har følelser i fingrene,men har ikke særlig kraft og litt dårlig førlighet.Kjenner det bedre i noen spesielle posisjoner:)Ellers har jeg ofte senebetennelse eller en begynnelse på betennelse,men er usikker på om det kommer av cts?

Skrevet

Jeg våknet om nettene, fikk tabletter som hjalp med å sovne. Om morgenen brukte jeg fra 10 min (sjelden) til 1 time for å få gang på fingrene. Kunne bøye de og slik. Jeg så på hendene og tenkte at jeg bøyde dem, og trodde jeg gjorde det, men ingenting skjedde. Hendene var svakere, hadde smerter konstant. Det var bl.a sånn støtsmerter, smertene skøt i fingrene og stakk oppover armene. Minnet litt om strøm inn i fingertuppene. Jeg hadde vondt i håndledda, hadde vondt i armene generelt litt vanskelig å sette ord på det. Hadde vondt i de leddene som er midt på fingrene i noen av fingrene. Vondt der på den puta med tommelen.

Jeg kunne ikke skrue opp brus eller bære en brusflaske. Jeg kunne ikke gå på jobb, har jo veldig tungt fysisk arbeid, jeg hadde problemer med å kjøre bil og støvsuge og å bruke fingrene til å skjære maten til barna og sånn litt potle arbeid.

Og for å ikke glemme at hendene og fingrene dovnet bort rett som det var.

Mye det samme som jeg har det,bare jeg er ikke så mye plaget med smerter.

Skrevet

Smertene og symptomene forsvant ganske bra en stund etter operasjonen, men når jeg startet redusert i jobb igjen har jeg bare blitt veldig masse verre. Nå er det vondt 24/7 :(

Lurer mange ganger på hvor vondt det skal være for at jeg kan si at det er vondt. Tåpelig forklart, men man kjenner jo at man lever, ting kan være ubehagelig, men når kan jeg si at jeg har konstant vondt, burde jeg tåle mer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...