Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Lagde det nå, men smakte bare egg selvom jeg har i salt og pepper
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #2 Skrevet 21. mars 2012 egg, litt melk, salt og pepper. event. oregano eller annet krydder. Rør rask sammen. Hell i en varm panne og rør.
<3babyijuni Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 Jeg visper 5 egg, og har i 1 ts salt og en halv dl vann ca.. visper dette og har i panna. Pleier ikke å ha for høy varme, synes eggerøra blir bedre hvis den får god tid på seg:p Når jeg har helt blandingen i panna strør jeg over gressløk:) mmmm....
moota m storebror&lillebror Skrevet 21. mars 2012 #4 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker 1 ss vann for hvert egg og salt og pepper. Har gjerne litt gressløk i også.
Niccoline *savner_kulemage* Skrevet 21. mars 2012 #5 Skrevet 21. mars 2012 noen liker en fløte eller melkeskvett i stedet for vann i, den blir jo fyldigere i smaken. Du kan tilsette gressløk, purreløk, eller persille. Peppermix er godt i stedenfor vanlig pepper som variasjon. I tillegg syns jeg det er viktig å lage eggerøre med ekte smør, blir en helt annen smak (Men der er jo mange heeeeelt uenig med meg ) )
thricane Skrevet 21. mars 2012 #6 Skrevet 21. mars 2012 Et tips er å lage den i pannen. En klump smør + egg, sett på svak varme. Salt + pepper og litt fløte. Strø over fersk gressløk.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #7 Skrevet 21. mars 2012 Men bare så du vet det HI, eggerøre VIL smake egg uansett
Himmel og hav Skrevet 21. mars 2012 #8 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker gode, ferske egg fra høner som ikke har spist fiskemel, 1 snau ss fløte pr egg, litt salt og raust med gressløk. God, varm panne og en klatt med smør. Oppi med røra og så skyver jeg eggerøra rundt slik at det danner seg store blanke "flak". Da blir røra saftig, blank og "samlet" og ikke sånne tørre, ihjelstekte smuler som noen ( les: svigermor) lager.
Kosedottene Skrevet 21. mars 2012 #9 Skrevet 21. mars 2012 Etter jeg så hvordan Gordon Ramsay lagde sin eggerøre på et juleprogram, har jeg fulgt hans fremgangsmåte hver gang. Han hadde eggene rett i kjelen - uten å vispe de først - og skrudde deretter på varmen til middels. Rør ofte, og nesten hele tiden mot slutten. Eggene skal med andre ord varmes gradvis opp, og ikke settes rett over høy varme (det samme gjelder omelett). Ingrediensene som vann, melk, fløte, salt, pepper, gressløk ol avhenger av hva man foretrekker eller har tilgjengelig. Jeg tilsetter like mange ss væske som antall egg.
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #10 Skrevet 21. mars 2012 Jeg bruker noen strimler med paprika oppi og gressløk. NAM!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå