Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Til nå har jo lille gullet på 4,5 mnd ligget godt beskyttet i vognen. Nå når våren og sommeren er i anmarsj lurer jeg på hvor mye huden til babyer tåler av sol? Han bør vel ikke få solen rett på seg, men bør han smøres med solkrem selv om han sitter i skyggen?

Har han litt i bæresele og da vil han jo få en del sollys i ansiktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette lurer jeg på også. Sol vil hun jo få i ansiktet selv om hun stort sett holdes i skyggen. man vil jo utsettes for sol som du skriver i bæresele og etterhvert sportsvogn...

Skrevet

Da jeg skulle kjøpe solfaktor til sønnen min som da var fem mnd, ville de på apoteket helst ikke selge meg det pga den ømfintelige babyhuden. De sa at små babyer ikke skal være i solen, så vi løp rundt fra skyggeflekk til skyggeflekk og hadde parasol på vogna da vi var i Spania. :-) Litt styr, men gikk fint det.

Skrevet

Det er riktig at babyene ikke skal ha sol, men noe sol får de uansett, så vi kjøpte solkrem på apoteket og jeg fikk hjelp til å finne en. Dama på apoteket sa selvfølgelig det at de ikke skal ha sol, men mente det var greit å ta litt solkrem på når de sitter i vogna og får litt sol, man kan jo ikke sitte inne på alle godværsdager på våren. Er det sterk sol og snø (typisk påske) kan sart babyhud bli solbrent selv i skyggen om du ikke smører med solkrem. Vi endte opp med faktor 50.

Skrevet

Jeg har kjøpt Cosmica 30 for barn. Skal ikke ha han i sola, men det går ikke an å holde han på et sted heller.

Skrevet

Når er det ok at de får sol på seg da? Når er de ikke baby lenger? Skjønner jo at barna bør skjermes for sola, kles og smøres, men når er det litt tryggere på en måte? Vi skal til syden når vesla er 14 mnd nemlig så lurer litt :)

Skrevet

jeg syns dette er vanskelig, vi skal til mannens hjemland i sommer baby er da 5 mnd. det er det rundt 40 grader og alle barna i familien er ute og bader.

Jeg snakket med helsestasjon de sa: Ta på solhatt det er hodet som ikke skal i sola. bruk solfaktor 50 eller uv drakt når vi er og bader. bad rund 30 min maks i omgangene. og hold seg inne eller i skyggen de varmeste timene mellom 11.00-14-00

Så¨det syns jeg hørtes bra ut og skal gjøre dette :) sol er sunt og de får naturlig D vitamin, Men med måte :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...