Splenda Skrevet 21. mars 2012 #1 Skrevet 21. mars 2012 Er det noen her inne som går på Metformin uten å være insulinresistente? Vil gjerne høre deres erfaringer Har dere fått normal syklus? Har dere merket bedring i forhold til hårvekst og hudproblemer? Har cystene blitt redusert? Har dere gått ned i vekt? Jeg har nettopp begynt på Metformin uten å være insulinresistent eller veldig overvektig (BMI 26). Jeg har nesten aldri el uten stimulering og har store plager med hårvekst og hudproblemer, i tillegg til mye smerter i forbindelse med cystene. Derfor ville gynekologen at jeg skulle prøve ut Metformin selv om hun ikke kunne love meg bedring. Jeg sliter veldig med bivirkninger, men dersom det hjelper er det jo verdt det. Så hadde blitt veldig takknemlig for tilbakemeldinger om det har hjulpet eller ikke fra andre i samme situasjon
Anonym bruker Skrevet 21. mars 2012 #3 Skrevet 21. mars 2012 "Jeg har nettopp begynt på Metformin uten å være insulinresistent eller veldig overvektig (BMI 26)." Hun skriver at hun IKKE er insulinresistent ELLER veldig overvektig
Splenda Skrevet 21. mars 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. mars 2012 Hehe, ja jeg mente at jeg ikke er veldig overvektig! Bare litt lubben
m&c Skrevet 25. mars 2012 #5 Skrevet 25. mars 2012 Jeg er heller ikke insulinresistent eller overvektig (BMI 25), men er satt på Metformin. Sliter med veldig treg mage, og er begynt på Idoform for å prøve å rette opp i det. Det gjenstår å se om Metforminen hjelper på saker og ting, jeg er plaget med uregelmessig mens, og uren hud på rygg. Krysser fingre, og håper det kan gå veien.
AnitaLilja Skrevet 30. mars 2012 #6 Skrevet 30. mars 2012 Jeg er ikke insulinresistent eller overvektig (BMI 23) eller så (har egentlig ikke hatt noen typiske plager for PCOS), men har begynt på Metformin nå i forbindelse med IVF forsøk. Har i flere år nå vært plaget med uregelmessig menstruasjon og smerter. Har ikke merket så mye virkning av Metformin annet enn at smertene har gått fra å være intense et lite øyeblikk, og så slippe helt taket for en periode, i stedet for å være så godt som konstante. Det er alt jeg har merket av virkning så langt... Har ikke gått på det i mer enn snart 3 uker da, det er alt. Håper det kan rette på litt etterhvert da!
*venter en liten gutt feb* Skrevet 1. april 2012 #7 Skrevet 1. april 2012 jeg bruker å metformin uten insulinresistent, fikk beskjed av fastlegen å bruke det mens jeg er i forsøk fremover. men håper jeg kan slippe det etterhvert siden jeg sliter med noen bivirkninger. fikk beskjed om å bruke det en stund hvis jeg blir gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå