Gå til innhold

Påvist avvik

SFB

Anbefalte innlegg

Jeg finner ingen passende underforaer for dette lenger. Har opprettet en side til hjelp for alle som opplever å få en diagnose på barnet i magen, og som må ta en avgjørelse om selektiv abort eller å bære fram. Siden er diagnosenøytral og livssynsnøytral:

http://www.trisomi18.com

I tillegg har jeg laget en minneside for min egen datter som hadde trisomi18 - kanskje den kan få dere til å tenke litt annerledes på muligheten for å bære fram? Dette blir sjelden presentert som noe alternativ når avvik er påvist:

http://www.evykristine.com

Fortsetter under...

Min lille engel hadde avvik og hjertefeil, og vi valgte å avbryte svangerskapet i uke 21. Jeg opplevde ikke at det ble sagt at vi måtte/burde avbryte eller at vi ikke burde. Valget ble opp til oss. Jeg klarte ikke tenke tanken på at lilleskatten skulle bli født til et liv med store smerter, sykehus, oprasjoner, smerter og frykt.(dersom hun hadde overlevd svangerskapet). Hun hadde kommet til å dø tidlig slik som deres lille skatt. Jeg klarte heller ikke tanken på å la storesøster gjennomgå dette. Det var brutalt å fortelle henne at lillesøsteren hadde dødd i magen min, men vi mener at det var det beste å gjøre i en forferdelig situasjon. For oss, og vår familie.

Det å ta avgjørelsen om at den lille etterlengtede skatten i magen ikke skal leve lengere er det vanskeligste og tyngste valget jeg noensinne har tatt. Det skal være vanskelig! Sorgen er stor, men jeg har endelig klart å komme over den dårlige samvittigheten. Jeg har sluttet å kalle meg selv for en morder. For det var det jeg følte meg som i starten.

Idag er det 8 uker siden fødselen, 8 uker siden lille Rose døde fra oss...

Det er smertefullt, men jeg vet at for oss som familie, ja oss alle fire så var det det riktige valget å ta.

Det er en kjempefin hjemmeside dere har laget.

Gjest Østfold-80

Hei. Ville bare si at jeg syntes det er kjempe fint at du forteller historien din. Det er mange som må gjennom det samme som dere,inkludert meg og min familie for 1år siden.

Jeg var 4mnd på vei,og vi fikk beskjed på ultralyd at det var noe alvorlig galt. Hadde et jente foster med alvorlig hjertefeil og flere organer som ikke var som det skulle. Vi fikk også beskjed om at hvis vi ville fortsette svangerskapet,så kunne hun dø i magen min... eller født henne med masse operasjoner etc etterpå.

Så vi valgte å avbryte svangerskapet,så jeg fødte ei lita jente 4mnd på vei.

Forferdelig trist,men man har ikke noe annet valg. Jeg ville heller det enn å føde et dødfødt barn etter 40uker kanskje...

Nå er vi lykkelig gravide igjen,og håper at alt går bra denne gang!!:)

Det får vi se på ultralyd rett etter påske!

Tårene rant når jeg leste om Eva Kristine! så sterkt SFB. Takk for at du delte den! så søt hun var :)

SFB og Selma 07 og engel dere er skikkelig tøffe damer! all respekt til begge for valgene deres! en verdifull avskjed!

Takk for at dere delte dette! en viss risiko er det i voksen alder, godt vite det og!

Annonse

Jeg finner ingen passende underforaer for dette lenger. Har opprettet en side til hjelp for alle som opplever å få en diagnose på barnet i magen, og som må ta en avgjørelse om selektiv abort eller å bære fram. Siden er diagnosenøytral og livssynsnøytral:

http://www.trisomi18.com

I tillegg har jeg laget en minneside for min egen datter som hadde trisomi18 - kanskje den kan få dere til å tenke litt annerledes på muligheten for å bære fram? Dette blir sjelden presentert som noe alternativ når avvik er påvist:

http://www.evykristine.com

Utrolig vakkert, SFB :( Gråter sårt når jeg leser dette, var denne diagnosen vi fikk på vår lille skatt nå i Januar... Men jenta vår døde i magen bare en uke etter påvist trisomi 18, etter knappe fire måneders svangerskap, så vi fikk aldri møte vår elskede lille engel... Utrolig sterkt å lese dette, utrolig sterkt av deg å dele dette... Tusen takk for at du har satt ord på "vår" diagnose, klem.. <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...