Gå til innhold

Smørkrem til pynt av kake....hjelp!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lager en bursdagskake og skulle gjerne pyntet den med noe mer enn vanlig melisglasur.

Skal prøve meg på en smørkrem, da jeg tror den kan lages litt tykk og gi litt dimensjoner og farge (med konditorfarge i) til kaka.

Noen som har en god oppskrift?

Og så lurer jeg på....jeg pynter selvfølgelig når kaken er kald, ellers vil vel kremen smelte. Men må jeg sette kaken kaldt etterpå, blir resultatet litt bedre da slik at smørkremen holder seg på plass?

Takk for svar;)

Skrevet

Sjekk ut feks.

www.passionforbaking.com

Mange oppskrifter der på div kremer.

Skrevet

Bare husk at smørret må være romtemperert og at du visper lenge nok. Som regel bør du vispe 3 ganger så lenge som du tror er nødvendig.

Skrevet

Og så er det viktig at smøret og eggblanding er like kald. Jeg pleier å ha begge deler i kjøleskapet over natten, og piske det sammen dagen etter. Ellers vil kremen ikke bli fast...

Skrevet

125 g. margarin eller smør

75 g. melis

Dette visper du hvit.

Og tilsetter 1-3ts fløte og 1-2ts vaniljeessens og visper videre:-)

Skal smørkremen være med sjokoladesmak, tilsetter du bare kakao pulver etter smak.

Du bør kansje sette kaken inn på et kalt rom, men du trenger ikke ha den i kjøleskap( er det mye smør i kaken, kan kaken fort bli tørr viss du setter den for kalt)

Skrevet

ta dobbelt så mye melis om margarin, gjerne ha i vaniljesukker og et egg. om man har egg i blir ikke kremen hard av å stå kaldt. en slik kake kan godt stå fremme også. man kan også pynte med fondant om man klarer å trekke kaken. fondant tåler ikke å være ani krem. da smelter den. når det kommer til marsipan tåler ikke den å være ani vaniljekrem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...