Gå til innhold

Går litt nedover i vekt pga kvalme, gjør det noe`?

Suretær

Anbefalte innlegg

Er 11 uker, og ser på vekten at det går den gale veien fordi jeg ikke orker å spise etter klokka to. Er så kvalm og uvel og middag får meg til å brekke meg bare ved tanken. Er ikke undervektig fra før, helt normal så jeg håper de får det de trenger? Prøver å spise variert tdlig på dagen, grovt brød med forskjellig pålegg, litt salat, frukt, smoothie osv, men etter klokka to er det håpløst. Tror dere det er farlig for de små?

Skal til legen fredag så jeg får spørre ham..

Andre her med samme problem?

Fortsetter under...

Kjenner meg godt igjen! Og neida, ikke bekymre deg. Det er mest ubehagelig for deg, babyen får det den trenger så lenge du ikke blir helt avmagret eller dehydrert. Jeg er 37+2 og ikke lagt på meg en kg. Ikke er jeg spesielt overvektig til vanlig heller, bare litt i øvre sjiktet av normalvektig. Babyen min har det helt fint allikevel. Jeg skulle nok ønske meg noen kg for å øke energien litt, men er jo ellers ikke lei meg for å ende opp litt slankere enn før jeg ble gravid...

Note: jeg har ikke slanket meg, bare spist normalt, sunt og variert og ikke fått hentet inn det jeg gikk ned med 20 ukers kvalme. Man skal IKKE slanke seg når man er gravid. Men om du spiser næringsrikt og mister noen kg, skal du ikke bekymre deg for det!!

Jeg gikk ned 5 kilo i begynnelsen, var ikke før rundt uke 16/17 jeg begynte sakte men sikkert å bevege meg oppover. Nå er jeg 33+4 og har gått opp litt, men det går (heldigvis) seint, de to i magen derimot forsyner seg godt og ligger langt over snittet!

jeg gikk ned 12 kg i første trimester pga ekstrem kvalmen. babyene var aldri i fare sa legene for de tok næringen de skulle ha. bare vi som blir dårlige av det. mister du for mye så kan du få næring på sykehuset.

i mitt tilfelle gikk jeg jevnt og trutt opp igjen fra uke 14 etter at den verste kvalmen ga seg.

jeg gikk på akupunktur mot kvalmen som hjalp. hos en jordmor som også var akupuntør. akumed klinikken.

lykke til, vet at kvalmen kan være et ordentlig helvete.

klems

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...