Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shanti ♥

Det har vært beskrevet i medisinsk litteratur noen veldig få eksepsjonelle tilfeller hvor mor har blitt smittet av toxoplasmose før unnfangelsen og barnet likevel har blitt smittet, men det er ekstremt sjelden og nesten ikke tilfelle i alle fall før man sitter med positiv test. Med listeria tar det ganske lang tid (2-3 uker) fra man spiser infisert matvare til man evt. blir syk, men listeriasykdom er jo veldig sjeldent.. Offisielt råd fra norske myndigheter er å holde seg avholdende fra alkohol også i prøveperioden.

Men; jeg tror de aller fleste av oss (meg inkludert) har hatt et normalt kosthold uten å tenke på toxo/listeria før man evt sitter med en positiv test, og jeg tror det er sunt og fornuftig. Man vet jo aldri hvor lang tid det vil ta å bli gravid (hos meg tok det 14 måneder.. 13 PP, 2 SA).

Alkohol er det vel veldig forskjellig hva folk praktiserer. Selv var jeg blant dem som kun drakk før EL. I alle fall ville jeg holdt meg unna de siste dagene før IKM, når egget potensielt er implantert...

Lykke til med jakten på positiv test i alle fall :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...